Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia sisaristuimesta?

23.07.2006 |

Hei!

Oiskohan kenelläkään kokemuksia rattaisiin kiinnitettävästä sisaristuimesta? Mitä ootte tykänneet siitä? Minkä ikäiseksi asti lapsenne on istunut siinä?...

Me ollaan tässä mietitty oliskohan jäkevää hommata sellaista. Meillä on kaksi tyttöä, nuorempi on parin viikon ikäinen ja esikoinen on 1v8kk. Meillä on pari vuotta vanhat emmaljungan yhdistelmärattaat, joista ollaan tykätty niin paljon, että ei mielellään niitä vaihdettais kaksostenrattaisiin. Sitä ollaan kuitenki nyt mietitty, että alkaakohan esikoisemme olla jo liian iso ja painava (painaa n.12kg) sellaiseen sisaristuimeen. Jokin kulkupeli meidän varmaan kuitenkin pitää hankkia, että pääsen yksin lasten kanssa liikenteeseen. Otan vastaan siis kaikenlaisia kokemuksia sisaristuimesta:)!

t.annikki83 ja tytöt 2vk ja 1v8kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kun viimevuonna kyselin lastentarvikeliikkeistä sisaristuimia niin minulle sanottiin että niitä ei valmisteta enään koska eivät olleet turvallisia. Vaunut kaatuu herkästi, istuin voi pettää ja vauva alla jne.

Meille hyvä ja toimiva ratkaisu oli seisomalauta.

Vierailija
2/5 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottahan rattaista pitää pitää kiinni, etteivät keikkaa. Toisaalta ei se ole vaikeaa:) Itse en kuljettaisi 1v8kk pikkuista millään seisomalaudalla, tai ainakaan siinä ei kestä pitkään kun väsyy. Seisomalaudan sopivuus riippuu tietysti lapsesta, mutta noin pieni on vielä tosi pieni. Sisaristuimen painoraja on yleensä 15kg. Minulla olisi myydä Emmaljungan sisaristuin adapterilla, mutta ei vaunu- vaan ratasadapterilla. Vaunuadaptereita saa ainakin huuto.netistä toisinaan, ja viime talvena oli myynnissä myös Lastentarvikkeessa. Kyllähän sisaristuinta on käytetty iät ja ajat, mutta Eu tuo omat kotkotuksensa. Keskieuroopassa ei kuulemma enää juurikaan näe liukumäkiä, kun ne ovat EU:n mukaan niin vaarallisia.

Toinen hyvä vaihtoehto olisi käytetyt kaksosten kuomurattaat. Esim Oran kuomareita näyttää olevan hintaan 100-130e huutonetissä. Jos isosisko väsyy ja haluaa ottaa päikkärit kesken matkan, se onnistuu. Ja myöhemmin ne voi myydä pois ja jatkaa Emmaljungalla:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itsekkin olisin sellaisen halunnu, mutta niitä ei enää saa myydä=(

Vierailija
4/5 |
02.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mulla oli tasan vuosi ikäeroo lapsilla ja meillä toimi sisaristuin vallan mainiosti ihan isomman lapsen ollessa vielä melkein 3 vuotta.... ja silloin kun pienempi muksu alkoi siinä puolen vuoden kieppeillä istumaan tuettuna niin laitoin pienemmän sisaristuimeen ja isomman istumaan taakse.... mulla oli selkänoja alhaalla joten oli takimmaisella hyvä tila. samoin seisomalauta alkoi olla käytössä kun isompi alkoi olla sen ikäinen että jaksoi seistä ja kävellä ....emmaljungan sisaristuin on säädettävissä selkänojasta...... ja hyvät 5-piste valjaat!!!!!!!! pienempi otti jopa päikkärit kun työntelin vaunuja siinä istuimessa kun sain selkänojan kallistettua alemmas! hieno keksintö!

Vierailija
5/5 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli ikä eroa 1.9kk ja oli talvi, ja sisaristuin oli EHDOTON. Meillä sellaiset Emaljungan kuomurattaat muistaakseni ec-1 tai jotain, on ollut TOSI pelastava ratkaisu. Seisomateline ei ollut meillä ainakiaan aluksi hyvä, sillä esikoinen ei yksikertaisesti pysynyt siinä. Tuplarattaita en halunnut ostaa esdes käytettyjä sillä tiesin, että käyttöikä olisi tosi lyhyt. No, sisaistuinta käytettiin sellaiset 6kk ja nyt poika kävelee ja seisoo hienosti seisomatelineellä. Ja jos lähdemme esim. kauppakeskuksiin otan siasistuimelliset kärryt mukaan ja nyt nuorempi istuu hereillä ollessa siinä istuimesa ja isompi kärryissä jos ei " saa" juorsta vapaana...eli vieläkin käyttöä on.

Ainut huonopuoli on, että jos joudut kulkemaan kärryillä pidempiä matkoja, että esikoinen nukahtaa, niin siinä sisaristuimessa on huono nukkua. Eli jos paljon kävelet ja pitkiä matkoja niin silloin tuplakärryt varmasti paras ratkaisu...saa esikoinenkin kunnon unet.