Ärsyttää vieläkin eilinen neuvolakäynti...
Oli lapsen 8kk-käynti, joka siis on lääkärikäynti.
Sieltä pitäisi tulle muistutusviesti edellisenä päivänä, mutta ei ollut tullut joten soitin yhdeltä ja varmistin että muistin oikein että se oli eilen. Juu, ei ongelmia, puoli kahdelta nähdään, tervetuloa. Vaatteet päällä ja menoksi, ja sitten 13.45 minulle ilmoitetaan että lääkäri ei olekaan paikalla joten pitää sopia uusi aika. Ei siis voitu mitenkään silloin puhelimessa sanoa että lääkäri ei ole paikalla ja että pitää sopia uusi käynti?
Kahden raskauden ja kahden lapsen aikana eivät ole muutenkaan kertaakaan ollut ajoissa.....
Kommentit (18)
mulla äitiysneuvolan lääkäri aina myöhässä vähintään tunnin ja pari kertaa selityksenä että lounas venähti ja kerran yli puolentoista tunnin odottelun jälkeen ilmoitti että oli ollut pikapalaverissa. Tuntuu tosiaan siltä että asiakasta arvostetaan.
ne äitiysneuvolan lekurit on jotain arvauskeskuslääkäreitä-mitä luulet, onko osaaminenkauhean syvällistä.
entäpä ne terveydenhoitajat-koulua käyvät neljä vuotta ja työskentely vaikuttaa lähihoitajan touhulta, oma-aloitteisuus puuttuu täysin, sitten annetaan ylpeänä esitteitä ikään kuin olisivat itse laatineet esitteet, esitteet, jotka he saavat eri firmoilta ja näin ollen mainostavat näitä firmoja(varmaan saaneet pullakahvit firman edustajalta, kun ovat luvanneet jakaa juuri heidän firman esitteitä neuvolassa, pitäisi lailla kieltää tuollainen epämääräinen tiettyjen firmojen suosiminen). itse pidän näitä terveydenhoitajia vähä-älyisinä ja tietotaito-osaamista todella heikkonaja pinnallisena.
joutaa lopettaa koko tyhjänpäivänen neuvolavouhotus.
Kurjempi juttu. Onhan tuossa asiakaspalvelussa parantamisen varaa paljonkin.
Sä tiesitkin miksi lääkäri oli estynyt.. Niin miksei heillä ole sakko systeemiä? Jos itse peruisin lääkäri aikani noin naftisti, niin saisin kolmenkympin käyntimaksun anyway.
Tekisit valitukset asiallisesti sinne neuvolaan. Tai johonkin mihin teilläpäin neuvolat on liitetty palveluineen.
Sarjassamme turhaa natinaa. Eivät tienneet silloin vielä että lääkäri ei tuukkaan.
Meillä kävi ihan sama homma. Olin pukenut 3 vee isoveljen ja vauvan ja päästiin bussipysäkille niin soitettiin ettei lääkäri olekaan paikalla :/
Ja lisäyksenä vielä että ei voinut ilmoittaa kun 20 min ennen aikaa
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:25"]
Sarjassamme turhaa natinaa. Eivät tienneet silloin vielä että lääkäri ei tuukkaan.
[/quote]Sanoi että oli yhdeltä selvinnyt että lääkäri ei tule. Olisivat voineet ilmoittaa asiasta edes sitten ajoissa kun sinne tulin eikä niin että istun siellä vartin vielä odottamassa turhaan.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:28"]
[/quote] Kivaa =(
Onko käynyt mielessä, että ihmisiä ne lääkäritkin ovat ja sairastuvat siinä missä muutkin? Vai meinaatteko,että juuri neuvolalääkärin pitäisi aina olla paikalla? Että jos tämä sairastuu on ensisijaisesti neuvolaan saatava lääkäri paikalle, otetaan vaikka muilta vastaanotoilta ja siirretään sinne. Ettei arvon mammat tee turhaa työtä pukiessaan lapsukaisia. Kyse ei kuitenkaan ole hengenvaarasta eikä ylipäänsä useimmissa tapauksissa edes sairaista lapsista. Vain varotoimenpiteenä tehtävästä yleisestä terveystarkastuksesta. kiireellisyysluokitus nolla. Joten ensisijaisesti itse asiassa minun mielestä lääkärin sairastuessa korvaava lääkäri voitaisiin siirtää neuvolan puolelta sijaistamaan vastaanottolääkäriä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 15:32"]
Onko käynyt mielessä, että ihmisiä ne lääkäritkin ovat ja sairastuvat siinä missä muutkin? Vai meinaatteko,että juuri neuvolalääkärin pitäisi aina olla paikalla? Että jos tämä sairastuu on ensisijaisesti neuvolaan saatava lääkäri paikalle, otetaan vaikka muilta vastaanotoilta ja siirretään sinne. Ettei arvon mammat tee turhaa työtä pukiessaan lapsukaisia. Kyse ei kuitenkaan ole hengenvaarasta eikä ylipäänsä useimmissa tapauksissa edes sairaista lapsista. Vain varotoimenpiteenä tehtävästä yleisestä terveystarkastuksesta. kiireellisyysluokitus nolla. Joten ensisijaisesti itse asiassa minun mielestä lääkärin sairastuessa korvaava lääkäri voitaisiin siirtää neuvolan puolelta sijaistamaan vastaanottolääkäriä.
[/quote] Ovat ihmisiä ja voivat sairastua. Tässä tilanteessa oli kyse tuplabuukkauksesta, eli lääkäri olikin muualla. -17 asteen pakkasilla en nyt vain kovin mielelläni lähde mihinkään turhaan. Ja kun kerran oli jo yhdeltä selvinnyt että lääkäri ei tulekaan, niin olisivat voineet siitä ilmoittaa. Edes sitten silloin 13.30 kun se aika oli, eikä vasta vartin päästä.
Ei ärsyttäisi ihan niin paljon jos minulla ei olisi parempaakaan tekemistä, mutta kun oli ollut kaksi yövuoroa ja nukuin sitten vain 3h töitten jälkeen neuvolakäynnin takia. Jos olisivat ilmoittaneet että sinne ei kannata lähteä, olisin voinut mennä takaisin nukkumaan vielä.
Ap vielä:
Puhumattakaan siitä että äitiysneuvola-aikaan, kun kävi vielä töissäkin itse, niin aina ei onnistunut saamaan heti aamusta tai sitten iltapäivästä aikaa, joten joutui lähtemään töistä neuvolaan ja sitten istua aina siellä turhaan odottamassa kun eivät voi olla ajoissa. Suljettujen ovien takana kuuluu puhetta ja naurua vain kun kahvitauko venyy.
Anna asiallinen palaute neuvolaan.
Ei auta.
Ainiin, voisin mainita tässä siitäkin että kun oli jälkitarkastus ja saatiin säädettyy niin että mies oli kotona lasten kanssa, niin silloinkin olisi sitten pitänyt malttaa istua odottamassa... Kun olin odottanut puoli tuntia ilmoittivat että "ovat myöhässä mutta istu vaan rauhassa ja nauti omasta ajasta kun ei voi tietää kauanko kestää" ja selvisi että ne kaksi ketkä istuivat siellä oli myös odottamassa, niiden aika oli ennen minua...
Silloin en kyllä voinut jäädä odottamaan kun vauva ei suostunut mitenkään syömään tuttipullosta.
Kyllä julkisissa palveluissakin pitä ymmärtää, että asiakkaita kannattaa palvella asiallisesti (ml. ilmoitukset peruutuksista / myöhästymisistä).
Näinhän se menee. Jos itselleen iskee oksennustauti tunti enennkuin pitäisi hammaslääkärissä olla täytyy maksaa peruutusmaksun kun ei osannut ajoissa peruuttaa, mutta jos hammaslääkäri on kipeänä niin eipä heidän tarvitse mitään korvata vaikka itse ottaa palkatonta vapaata jotta pääsee sinne turhaan odottamaan.
Itse olin kerran saanut ajan heti aamusta, ilmoittanut töihin että myöhästyn sen ja sen verran. Olin varannut aikaa verikokeisiin samalla, samalla rakennuksessa kuitenkin labra ja ultra.
Lääkäri tuli sitten myöhässä, meni huoneeseen, sain odottaa vielä ja oli sitten mennyt puoli tuntia siitä kun olis ollu mun aika kun hän otti minut vastaan. Tutki sitten pikaisesti, kerkesin onneksi verikokeisiin. Olisihan se ollut mukavaa jos hän olisi ollut ajoissa, ja olisi jäänyt tunne että olisi perusteellisesti tutkittu.... No, olihan siellä (onneksi) kaikki kunnossa =D
Mutta kyllä minuakin vitutti silloin se istuskelu siellä...