Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän häikäilemätön hyväksikäyttö

Vierailija
15.01.2014 |

Kaverini lähetti aikanaan kutsun tyttöjenbileisiin.

Kutsui koolle 5-6 parhainta tyttökaveriaan ja suunnitteli juhlia facebookissa yhteiskeskustelussa.

Sitten bileiden "teema" muuttui. Kaveri olikin muuttamassa tuona viikonloppuna ja automaattisesti meistä parhaista likkakavereista tuli muuttoporukka. "Ei me mitään miehiä tarvita!" Kaveri viestitti, olettaen että me naisporukalla kannetaan pesukoneet ynnä muut..

Kovalla tohinalla on nyt viestitellyt että mitä juomia kukakin haluaa (muutto)"bileisiin".

No nyt sitten laittoikin viestiä ettei ole varaa ostaa yhtään mitään tarjottavaa/juomia näihin bileisiin että kaikki tuokoon omansa.

Eli tyttöjenbileiden teema muuttui ilmaiseksi muuttoavuksi, joka ei edes saa mitään tarjoilua muutossa. Tottakai meidän autot on muutossa käytössä.

Lisäksi kaveri tiedusteli voisinko farmariautollani hakea yhden osiin laitetun hyllyn jonka hän käytettynä ostaisi. Tämä hylly on todella painava ja sen roudaaminen ei ole helppoa hommaa. Ajoa mulle tulisi tästä 80 km ylimääräistä, eikä mulla ole aikaa tällaisiin. Koitin kaverilleni tästä sanoa, mutta hän ei mitenkään voi tätä käsittää.

Autoin taloudellisesti tätä kaveriani melkein 1000 euron lainalla. Hän on lyhennellyt sitä säännöllisen epäsäännnöllisesti, piti mm. marras ja joulukuun vähennysvapaita kuukausia vedoten pieniin tuloihinsa ja luvaten tammikuussa maksaa 400 euroa pois. No, summa muuttui tammikuun osalta ensin 200 euroon ja nyt hän vihjailee että ei olisi varaa lyhennellä lainkaan mutta "..kai se on pakko :( ..."

Aargh. Mitä mä teen? Mulla on muutenkin todella vähän vapaa-aikaa, joten en mitenkään haluaisi tuhlata yhtä viikonloppua olemalla ilmainen muuttoapu. Ystävä asuu 300 km päässä.

Mua kiukuttaa ja vituttaa tämä kaverin touhu? Olenko kohtuuton?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävää...kauhistellaan nyt tätä tilannetta nyt sitten vain yhden osapuolen lasien läpi katsottuna.

Vierailija
22/26 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 13:53"]

Ikänä en siis ikänä ole mistään muuttoavusta mitään saanut. Se on ollut aina pyyteetöntä auttamista. 

Talkoohenki kuollut?! Muista ilmoittaa verottajalle, jos jotain saat avustasi.

[/quote]

Ei taida olla luetun ymmärtäminen ihan vahvin puolesi :) ?

Mua ei vituta muuttoapuna toimiminen vaan lähinnä tapa jolla mut ja muut kaverit "huijattiin" tähän. En mä koskaan kehtaisi haalia muuttoapua monen sadan kilometrin päästä, mutta, ollaan kaikki erilaisia.Ymmärtäisin jos hänellä ei olisi kavereita paikkakunnalla, mutta kun hänellä on..

AP

[/quote]

No älä mene! Miksi pitää tehdä elämästä vaikeaa? Siinähän jäät pois pippaloista. Ihan sama varmasti oletko siellä tai et. Niin älä mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kohtuuton. Jos kaveri tosissaan odottaa että ihmiset noin vaan alkaisi muuttoavuksi bileiden sijaan, niin hänellä tässä enemmän on ongelma... Kieltäydy muuttamisesta. 

Vierailija
24/26 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin vaan menemättä ja ilmottamatta. Ihme tyyppi, sais olla koko kaveri.

Teittehän lainaamastasi rahasta paperit? Helpottaa kummasti takaisin perintää.

Vierailija
25/26 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ettet pääse, pahoittelee todella kovasti asiaa ja sanot, että olis ollut huippukiva auttaa. Sitten, kun muutto on ohi alat valittaa rahavaikeuksista ja pyydät lainasi takaisin. Sitten on varaa katkaista välit tuohon kaveriin.

Vierailija
26/26 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi ikinä kenenkään muuttoavuksi. En myöskään kerjää sellaista itse. Muuttofirmat ovat sitä varten. Aivan törkeä kaveri muutenkin, kun tekee sen kusettamalla. Ensin on muka tyttöjen ilta ja sitten pitäisi kavereitten raataa ja vielä huolehtia eväänsäkin itse. Pistäisin viestiä että maksa velkasi ASAP enkä olisi enää missään tekemisissä.