Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muilla miestä, joka ei osaa kiittää ja pyytää anteeksi?

Vierailija
16.10.2020 |

Kotikasvatuksestahan tälläinen lähtee vahvasti, mutta onko muita?

Mies on ihana ja rakastava, mutta aika ajoin harmittaa tämä. Mies ei esimerkiksi koskaan kiitä mistään mitä teen. Enkä nyt tarkoita, että pitäisi kulkea perässäni kiittelemässä vaan ihan sellaista normaalia "oi ihanaa olet siivonnut täällä, kiitos" tms. Tai jos teen vaikka jotain hänen puolestaan niin ei suin surminkaan ikinä sano kiitos. Pitää sitä aivan naurettavana, koska ei häntäkään kukaan kiittele eikä nyt varsinkaan mistään "normaaleista" asioista.

Huomaan, että olen itsekin vuosien varrella karsinut miehen kohdalla näitä, koska tunnen itseni naurettavaksi kiitellessäni jostain minkä hän kokee turhaksi. Toisaalta mies on sanonut, että minun olemuksesta paistaa kiitos ja hän on kyllä sanonut, että se tuntuu hyvältä. Miksi ei sitten näe kolikon toista puolta. Lapsille kyllä jaan kiitoksia.

Ja sitten se anteeksi-sana. Se on miehelle aivan mahdoton. Siis täysin mahdoton. Asian pitäisi olla jokin todella iso ja selkeästi sellainen mitä miehen kuuluu pyytää anteeksi, jotta sellaisen sanan lausuisi. Emme me usein riitele, mutta käytännössä riitoja ei siis sovita sillä, että pyydettäisiin anteeksi. Jos itse olen joskus kokenut, että täytyy pyytää anteeksi niin sanana se on miehelle täysin merkityksetön. Hänen täytyy käsitellä asia yksin päässään ja päästä siitä yli ja sillä anteeksipyynnöllä ei ole mitään merkitystä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo. Mä valitsin sellaisen, joka tekee, kiittää ja on ihana.

Vierailija
2/3 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei ole ihana eikä kiltti. Ei ole koskaan pyytänyt minulta eikä muiltakaan

anteeksi yhtään mitään. Eikä kiitäkään paitsi ehkä jossain kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli sellainen, että hän ei anteeksi pyytänyt. Pikkuhiljaa suhteen aikana aloin ymmärtää millaisen ihmisen kanssa olen suhteessa. Exälläni on paljon narsistisia piirteitä. Hän ei koe tarpeelliseksi pyytää anteeksi "alempiarvoisilta". Anteeksipyyntö olisi nöyrtymistä.