Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Lähihoitaja Uudeltamaalta, kerro työstäsi
15.01.2014 |
Olen laittamassa elämääni uusiksi ja haluan opiskella uuden ammatin. Onko totta, että lähihoitajilla on hyvät työmarkkinat? Elääkö sillä palkalla? Itseäni kiinostaisi erikoistua mielenterveysasioihin. Onko jakaa kokemuksia?
Kommentit (2)
Kiitos vastauksesta! Ilmeisesti kaikki lähihoitajat ovat töissä kun muita vastauksia ei tule...Tiedätkö sattumoisin onko lähihoitaja englanniksi licensed practical nurse? Luulisi virkoja olevan myös mielenterveyspuolella kun siihen voi erikoistua, mutta parempi olisi kai kysyä joltain asiantuntijalta...Olen aina ollut kiinnostunut psykologiasta ja elämässäni olen joutunut kohtamaan kaikennäköistä. Onko mitään erikoisvaatimuksia koulutukseen?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Lähihoitajilla on erittäin hyvät työmarkkinat. Päiväkodeissa, vanhainkodeissa, tk:n vuodeosastoilla ja palvelutaloissa erityisesti riittää töitä. En tiedä minkä verran mielenterveyspuolella on lh:n virkoja, taitaa nykyään olla enempi sh painoitteista. Lähihoitajan peruspalkka on n. 2000-2100e lisäksi sitten vuorotyölisät, jotka yleensä ilman yövuoroja on noin 500e bruttona.