Voinko varata istumapaikat jatkolennolle etukäteen?
Kyseessä lento Lontoosta Miamiin. Finnairin jatkolento. Operoijana American Airlines.
Kommentit (8)
Amerikan jatkolennoista ei ole kokemusta mutta parista muusta kylläkin, esim. Etihad airways. Istumapaikan jatkolennolle voi varata etukäteen mutta voi olla että joudut soittamaan puhelimella sinne jenkkeihin asti :) Mutta kannattaa kyllä se tehdä, muuten koko matkaseurue saatetaan sijoittaa hajapaikoille, ei toivoakaan saada vierekkäisiä paikkoja. Kerran olen sen kokenut (pitkä lento kahden arabimiehen välissä, avomieheni istui toisella puolella konetta) ja sen jälkeen olen aina varannut jatkopaikat etukäteen.
löytyskö ketään joka on lentänyt kyseistä rettiä?
En ole ko. reittiä lentänyt, mutta ettekös lähtöselvitä itsenne Helsingissä Miamiin saakka? Saatte siis boardingpassinne jo Helsingissä. Lähtöportti ei välttämättä ole vielä selvillä mutta paikat on. Olettehan Helsingissä lähdössä Miamin koneeseen paljon aikaisemmin kuin Lontoosta lähtevät, joten kyllä te nyt vierekkäin siinä vaiheessa pääsette
Mitäpä jos etsisit vaikka jonkun asiakaspalvelun, josta tätä voit kysellä.
Työmatkoilla Lontoo-Frisco-välille olen check-in-vaiheessa saanut paikan myös tuolle jatkoyhteydelle. Samoilla lennoilla liikkuneet työkaverit (varaukset samaan aikaan) ovat istuneet ihan muualla, mutta kaipa lentojen varaustilanteessa eritellään pariskunnat ja perheet muista samaan aikaan matkustavista?
Paikat voi (yleensä) valita viimeistään check-in -vaiheessa eli edellisenä päivänä. Tuo "yleensä" on suluissa, koska jos jatkolento on eri allianssiin kuuluvalla lennolla niin sitten se ei onnistu ilman puhelua.
Itse lennän paljon KLM/AF/KA/Delta-liittouman lennoilla. Ainakin niillä paikan voi varata jo lippua ostaessa eli kuukausia etukäteen. Air Francella on vanhastaan Finnairin kanssa jokin liittoumat ylittävä sopimus. Tässä viimeksi viimeinen legi CDG-HEL oli sitten Finnairin lento ja paikan sai vasta Pariisissa - yllättäen viimeiseltä riviltä vessan vierestä eikä selkänojaa pysty laskemaan alas :-/
Lensin ko. reitin toukokuussa ja hyvin onnistui AA:n sivujen kautta paikkaruletti. En tosin juuri nyt muista minkä yhtiön lipulle mun matka oli kirjattu mutta mene AA:n sivuille ja yritä päästä varaukseen kiinni.
Auttakaas nyt amerikanmatkaajat.