Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten asetatte rajat 2-vuotiaalle?

Vierailija
14.01.2014 |

2-vuotiaallani on kauhea uhma. Siis ihan perussettiä, koettelee koko ajan rajoja ja kun kieltää tai ottaa lelun pois tai yrittää ohjata toiseen asiaan, hän raivostuu täysin, kirkuu ja heittelee tavaroita/lyö ja potkii minua tai veljeä.

Mikä teillä on seuraus lyömiseen tai potkimiseen? Olen yrittänyt jäähyä mutta ei pysy siellä millään, tulee pois sieltä vaikkapa 100 kertaa (olen yrittänyt). Lelun pois ottaminen toimii mutta siitä seuraa lisää lyömistä ja potkimista. Ainoa mikä siihen taas toimii on tytöstä kiinnipitäminen kunnes rauhoittuu.

Miten teillä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on helpot lapset eli ovat joutuneet uskomaan, että jokaista kieltoa seuraa toiminta ja sitä vastaan on turha protestoida. Kiellän kerran ja sitten siirrän pois kielletystä, ja jos sitä yritetään uudestaan, en enää kiellä vaan nostan pois kielletystä ja suljen oven/nostan tavaran pois käytöstä tms. Olen todennut lapselle, että surullinen saa olla ja vihainenkin, mutta siitä huolimatta säännöt pitävät.

Vierailija
2/6 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sitten siihen kiinnipitämiseen kunnes rauhoittuu. Lapsilla on eri temperamentteja ja tuo nyt sitten saattaa olla teidän lapsen kohdalla se toimiva tapa. raskasta, mutta siinä on sitten vaan itse pysyttävä tosi rauhallisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuon ikäiselle muuta voi kuin pitää kiinni.

Huutaa saa ja itkeä jos asiat ei mene mielen mukaan. (meidän 2v jopa ilmoittaa että en tottele) Paikkoja ei kuitenkaan saa hajottaa, eikä ketään satuttaa.

Joten syliin vaan, kunnes rauhoittuu. TAI jos osaa vain huutaa ja/tai rauhoittuu paremmin yksin huutaessaan niin sitten lapsi voi huutaa osan huudoistaan jossain lattialla aikuisen lähellä.

Kyllä siihen korvat tottuu... Ja murrosiän saapuessa mietit, mikä siinä uhmassa nyt olikaan niin hankalaa. =)

t. 9 lapsen äiti jolla kolme murkkua tällä hetkellä ja 2v uhmaansa aloittava 'en tottele' herra =)

Tsemppia.

Vierailija
4/6 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdonmukaisuus!!

Katso muutama jakso supernannya. Ihan oikeesti hyvät metodit jotka toimivat.

Vanhemmat vaan tuppaavat olemaan niin helvetin lepsuja. Annetaan kaikki periksi ja koitetaan välttää lapsen harmitus. Negatiivisetkin tunteet ovat hyväksi. Niitä pitää oppia käsittelemään.

Jos sanot ei niin ein pitää pysyä loppuun asti. Agressiivista käytöstä ei missään tilanteessa tule hyväksyä tai sallia.

Kyllä kaks vuotias jo jäähyllä pysyy. Tai pitää pysyä. Muista antaa ensin selkeä varoitus sopimattomasta käytöksestä. Sitten et enää anna periksi vaan viet jäähylle. Jäähyllä ollaan minuutti per ikävuosi. Jos tulee pois jäähyltä niin viet uudelleen. Vaikka sitten 200 kertaa putkeen jos sata ei riitä.

Vierailija
5/6 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään tuota sylissä pitämistä, jos menee meno ihan mahdottomaksi, ja toisaalta jos on hirveä kiukku-uhma päällä, niin kun ottaa syliin ja keskustelee sen, että mikä nyt harmitti, niin yleensä auttaa. Jos ruokapöydässä sikailee, niin nostetaan pöydästä pois. Mitään jäähyjä en ole tuon ikäiselle edes yrittänyt, en usko, että niiden merkitystä vielä tajuaisi.

Huomaan myös lapsestani, että pukemistilanteissa jne. auttaa se, kun pukee päättäväisesti, eikä mene siihen pelleilyyn mukaan, lapsi ei jaksa asiaa kauan protestoida. Ihme kyllä johdonmukaisuudella nuo pahimmat uhmatilanteet ovat jo selkeästi vähentyneet, ja lapsi näyttää tajuavan (vihdoin), ettei ketään saa lyödä eikä kenenkään kädestä ottaa.

Vierailija
6/6 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen uhnakiukkuun meillä auttaa pusukone, eli lapsi syliin ja pusuja. Lapsen kiukku laantuu ja hymy tulee. Tosin itse pitää olla hyväntuulinen, ja tilanne sellainen ettei lapsi ole tehnyt mitään superkiellettyä.