Opiskelun työharjoittelu
Opiskelijat ja suhteellisen äsken valmistuneet.
Moniko luokasta tai ryhmästä sai tai saa työharjoittelusta palkkaa? Entä mikä on ala?
Kommentit (20)
Ravintola-ala ja en ole saanut palkkaa mistään harjoittelusta :(
Ravintola-ala, harjoittelijan palkka. Tosin ekan viikon olin ilman palkkaa, totesivat että oikeasti teenkin jotain, enkä vain oleile niin kuin normaalisti muut. Parin vuoden jälkeenkin soittavat minulle ensin, kun tarvitsevat tuuraajaa :)
Hoitoalalla koulu maksaa harjoittelupaikoille päivärahaa. En tiedä olenko kovinkin väärässä jos sanon sen olevan 6-9 €/vuoro. Tämä siis sisältää työvaatteet ja raha käytetään kai harjoittelupaikan työtekijöiden koulutus-/virkistystapahtumiin.
Jaa että pitäisi vielä palkkaa maksaa siitä, että meille tulee toppilaisia sähläämään ja aiheuttamaan hävikkiä?? Ilmaiseen koulutukseen pääsette, TEIDÄN pitäisi maksaa yrityksille, ei toisin päin.
Kaikki, palkka noin 1500e/kk (amanuenssin palkka TESin mukaan). Lääketiede.
En ole ap mutta minulla on jo alan yhdistelmätutkinto ja työstäni maksetaan toisin sanoen aina palkkaa.
Enpä ole kenellekään kuullut maksettavan. Hoitoala. Useissa paikoissa ohjaus ja opiskelijan rooli menee ihan asiallisesti ja sitten on niitä paikkoja, joissa sairaslomasijaisia ei palkata, kun opiskelija sattuu kätevästi olemaan harjoittelussa.
Noin viisi teki yliopiston vapaaehtoisen harjoittelun samana vuonna aloittaneista pääaineessani. Palkkaa kaikki saivat 1100-1600e/kk, mutta se sisälsi yliopiston harjoittelutuen.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 16:52"]Noin viisi teki yliopiston vapaaehtoisen harjoittelun samana vuonna aloittaneista pääaineessani. Palkkaa kaikki saivat 1100-1600e/kk, mutta se sisälsi yliopiston harjoittelutuen.
[/quote]
Minkä kokoinen se harjoittelutuki on?
Kukaan ei saa/saanut palkkaa. Harjoittelu on toisella asteella osa opiskelua ja sen ajalta maksetaan normaali opintotuki.
Sain pakollisessa yliopistoharjoittelussa ensimmäisenä kesänä 1700 e + opintotuen. Helsinkiin menneet saivat 1900. Ktm
Minä en ole sosiaalialan harjoitteluista ikinä mitään palkkaa tai korvausta saanut. Taitaa olla terveydenhoito- ja sosiaalialalla olevan aika yleistä tämä palkattomuus.
No miksette vaadi sitä palkkaa varsinkin jos on jo tutkinto takana?
teologisessa hain vain niihin seurakuntiin harjoitteluun, jotka maksoivat palkkaa. Jouduin lähtemään 200 km päähän.
Minusta maksetaan kun menen harjoitteluun. Hoitoala kyseessä.
Minusta kenenkään ei tarvitse tehdä ilmaiseksi töitä. Edes harjoittelun varjolla.
Omasta opiskelusta on jo 25 vuotta aikaa, mutta tytär sai media-assistenttiharjoittelusta harjoittelijapalkkaa. Oli tällä paikkakunnalla ilmestyvässä sanomalehdessä töissä. Muistaakseni kuukaudelta kertyi jotain 1500 euroa ja harjottelujakso kesti 10 viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:35"]
Minusta kenenkään ei tarvitse tehdä ilmaiseksi töitä. Edes harjoittelun varjolla.
[/quote]
kerro se sitten itsellesi kun et ikinä saa tutkintotodistusta koska sulta puuttuu pakollinen harjottelujakso koska sua ei kukaan ottanut harjotteluun, koska sä et halunnut mennä, koska et suostu työskentelemään ilman palkkaa....
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 19:35"]
[/quote]
kerro se sitten itsellesi kun et ikinä saa tutkintotodistusta koska sulta puuttuu pakollinen harjottelujakso koska sua ei kukaan ottanut harjotteluun, koska sä et halunnut mennä, koska et suostu työskentelemään ilman palkkaa....
[/quote]
Tai sitten hakeutuu koulutukseen missä ei ole työharjoittelua?
saan 1200 e/kk harjoittelusta ja olen tradenomiopiskelija (kolmannen vuoden). palkkaus vaihtelee ilmaisesta työharjoittelusta noin 2500 euroon /kk. yrityksen ja toimialan lisäksi muun muassa oma aiempi alan työkokemus vaikuttaa.