Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LONTOOssa käyneet, mitä tulisi tietää paikasta ja onko

Vierailija
14.01.2014 |

mielestänne 250€ hotelli kahdelle liian kaillis, paikka on London Eye alueella, eli hyvällä paikalla. 2 yötä.
Kertokaa matkastanne...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Towerissa on tyrmiä ja pää poikki-teloituspaikka, haarniskoita, kruununjalokiviä, korppeja ja joviaaleja beefeatereitä. Kannattaa kyllä käydä.

Vierailija
2/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 14:18"]

LOntoon turvallisuus on vähän niin ja näin. Se on samanlainen kuin muutkin isot kaupungit: jos katsot vähän mihin kuljet ja miten käyttäydyt, kaikki on ookoo. Mutta sähläämällä saat kyllä itsesi ihan toisenlaisiin vaikeuksiin kuin Koto-Suomessa. Eli katso vähän, mihin kävelet, äläkä esittele rahojasi, iphoneasi tai takapuoltasi tarpeettomasti.

[/quote]

Antaisin kyllä itse asiassa nämä samat neuvot myös Helsingin keskustassa liikkuvalla kotimaiselle tai ulkomaiselle turistille. Metroväliä Sörnäinen-Kamppi monta vuotta päivittäin kulkeneelle ja Hesaria kulkuväylänä käyttäneeelle Lontoon ns. turistiosat eivät ole koskaan tuntuneet yhtään pelottavilta. Sama hörhötutka toimii kaikkialla, ja se, että liikeellä on kuitenkin koko ajan paljon muitakin ihmisiä, luo turvallisuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika edullinen, kun ollaan Lontoossa ja ihan keskustassa. 

Vierailija
4/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallis. Lontoo on niin iso ja monipuolinen kaupunki, että ilman tarkempia tietoja teistä ja toiveistanne on mahdotonta antaa mitään suosituksia. Lukekaa opaskirjoja.

Vierailija
5/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hotelli? Kalleissakin (ja nimekkäissä) hotelleissa voi Lontoossa olla isot tasovaihtelut. Kannattaa tutustua Tripadvisorin arvosteluihin ennen kuin varaa. Minulle tuo olisi kalliinpuoleinen, yleensä varaan tuollaisia hintoja Lontoossa nopean varoitusajan liikematkoille, en omille matkoilleni.

Vierailija
6/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jatkaa vielä: Jos kyseessä on jompi kumpi alueen Park Plaza -hotelleista, niin hinta on ok.

Vierailija
7/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kävin monella eri matkailusivuilla en tuon halvemmalla keskustasta löytänyt. Ehkä joku reppumatkailjoiden hostelli olisi ollut, sekin noin 60€ edullisempi.
Lentoliput oli kahdelle 305€. Me emme pidä kapakoista, baareista, kaikki muu kiinnostaa varsinkin historia.

ap

Vierailija
8/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:43"] Me emme pidä kapakoista, baareista, kaikki muu kiinnostaa varsinkin historia. ap[/quote]

Lontoo on täynnä kiinnostavia museoita ilmaiseksi vieläpä. Katso myös erilaisia kiertokävelyjä ja -ajeluja, niitä on monen eri teeman ympärillä.

Vierailija
9/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku musikaali kannattaa käydä katsomassa, jos teatteri kiinnostaa. TKTS:stä saa jonottamalla halvat liput samalle illalle, mutta kahden yön reissua ei ehkä kannata käyttää jonottamiseen, jos matkakassa ei ole kympin päälle.

Mondon matkaoppaasta löytää myös valtavirrasta poikkeavia käyntikohteita.

Vierailija
10/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te siellä käyneet olette tykänneet Lontoosta? onko illalla turvallista?

ap

Vierailija
11/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista katsoa oikealle ennen kuin ylität kadun.

Vierailija
12/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museoista esim. British Museum ja Imperial War Museum ovat käynnin arvoisia. Tower of London ei oikein vakuuttanut, mutta näkeehän siellä Afrikan Tähden.

Vierailija
13/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:48"]Mitä te siellä käyneet olette tykänneet Lontoosta? onko illalla turvallista? ap[/quote]

Mahtava kaupunki, olen asunut siellä kaksi vuotta. Illalla on ihan turvallista.

Vierailija
14/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 13:48"]onko illalla turvallista? ap[/quote]

Periaatteessa on, mutta tietysti pitää pysyä siellä missä on muitakin ihmisiä, ja välttää pimeitä kujia. Satunnaista katuväkivaltaa on jonkin verran.

Vierailija
15/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan käydä siellä Towerissa niemomaan ja West Minister Abbeyssa, siinä kirkossa siis heh. Onko siellä olemassa muuten arabi kaupunginosaa? haluaisin löytää jonkun kivan ravintolan sieltä. Olen kerran käynyt Lontoossa mutta olin vain yhden päivän, veljeni asui siellä maaseudulla siihen aikaan.

ap

Vierailija
16/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Westminster Abbey. Arabiravintoloita on Edgware Roadilla, eli siitä Marble Archista heti ylöspäin.

Vierailija
17/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 15.

ap

Vierailija
18/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää etukäteen, missä haluatte käydä ja minä päivinä käytte missäkin. Lontoossa välimatkat ovat pitkät ja niihin menee paljon aikaa. Saman päivän käyntikohteet samaan suuntaan, muuten aikanne menee metrossa tai bussissa matkustamiseen. Erityisen tärkeää tämä on lyhyellä matkalla. Hotellinne sijainti on hyvä nähtävyyksiä ajatellen.

Vierailija
19/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOntoossa on kyllä aika lailla se ja sama, onko hotelli keskustassa vai jonkun metroaseman lähellä vähän syrjemmällä. Itse en maksaisi pelkästä keskustasijainnista, kun lähes puolella hinnalla esim paddingtonin aseman vierestä saa vaikka mitä. Toki jos tuo 250 puntaa on tosiaan kahdelta hengeltä (eikä per hlö), niin se on jo tavanomainen hinta ja jos se on kahdelta yöltä niin sehän on halpa.

LOntoon turvallisuus on vähän niin ja näin. Se on samanlainen kuin muutkin isot kaupungit: jos katsot vähän mihin kuljet ja miten käyttäydyt, kaikki on ookoo. Mutta sähläämällä saat kyllä itsesi ihan toisenlaisiin vaikeuksiin kuin Koto-Suomessa. Eli katso vähän, mihin kävelet, äläkä esittele rahojasi, iphoneasi tai takapuoltasi tarpeettomasti.

Itse inhoan Lontoota ihan yli kaiken. Se on aina kiireinen ja meluinen ja ihmiset ovat epäkohteliaita k***päitä. Pohjoisemmassa Englannissa on paljon hauskempaa, Skotlannista puhumattakaan.

Vierailija
20/22 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä katsoin niitä hintoja vähän kauempaakin, mutta jos siinä säästää vain 50€ about ei kannata, Aika on rahaa myös. Me tykätään kävellä muutenkin ja varmasti liikutaan kävelemällä paljon, mutta jostain laitakaupungista ei huvita kävellä.
Tuo hotelli on Premier Inn London Waterloo, ei se ihan keskustassa ole sittenkään.

ap