Kuinka usein vaihdat TISKIRÄTIN?
Tuli vaan mieleeni kun taas nappasin vuokramökkilomalle oman uuden ja puhtaan tiskirätin mukaan ja siellä oli se tavanomainen kauhtunut, kovettunut koppura (joka sai kyydin roskikseen)...
Nuorempana rättini saattoivat kasvaa eliöstöä, mutta nykyään vaihdan uuteen aina kun siihen tulee näkyvää likaa - viimeistään parin viikon välein. Entäs sinä?
Kommentit (15)
pesen tiskirätin kerran viikossa pesukoneessa.
Eli pari kertaa kuussa vaihdan.
Olen kyllä aika pihi, kun halkaisen yhden tiskirätin kahteen osaan. Näin ei harmita, kun pitää tiskirättiä usein vaihtaa.
Vanhat tiskirätit menee siivouskomeroon. Niillä tulee pölyjä pyyhittyä.
En muutenkaan tykkää hirveän isolla rätillä pyyhkiä (tai isoa on vaikea saada kuivaksi), ja näin ei harmita vaihtaa rättiä usein. Näin kesällä rätti alkaa melkein viikossa haista, silloin vaihdan uuteen.
mutta itse kysymykseen,vaihdan 2-3viikon välein,
Ällöttää jos tiskirätti haisee,niinkuin meillä välillä kun isommat lapset pyyhkivät tasot eivätkä huuhtele rättiä sen jälkeen vaikka on sanottu monet kerrat siitä=(
Vaihdan n. kerran kuussa. Haisevat rätit kauheita. Käytän sifonet -liinoja. Ovat hygieenisiä. Fairyä meillä ei säästellä. Rätit pestään hyvin käytön jälkeen fairylla ja ilmavasti kuivumaa.
Kuka tälläsenkin ketjun on nostanut? :D Mut siis vaihdan kerran tai kaksi viikossa. Tykkään puhtaasta rätistä.
Kun alkaa häiritsemään, eli yleensä noin viikon välein tai jos keittiöpyyhkeellä pyyhitään vahingossa jotakin sotkevaa, kuten kaakaojauhoa pöydältä. Pesen pyyhkeet lakanapyykin mukana 90 asteessa ja käytän uudelleen muutaman kerran.
Puhdistakaa tiskirätit aina käytön jälkeen fairylla ja KYLMÄLLÄ vedellä.
Ei haise.
Kerran viikossa tai kahdessa.
Mä tiedän että niitä vois vaikka keittää, niin käyttöaika pitenisi. Mutta on niin halpoja että en vaivaudu.
Täällä on jollain tiskirätti fobia. On monta aloitusta ollut tiskiräteistä!
Ehkä se häiritsee minua koska en muista koska vaihdoin sen kotona. Pitää heti vaihtaa...
ennen poisheittoa. Ehkä noin kuukauden välein otan kokonaan uuden.