Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä uusia ystäviä?

Vierailija
14.01.2014 |

Mistä sitä löytäisi uusia ystäviä kun vanhat ovat kaikonneet muuttuneiden elämäntilanteiden takia. Olen 24-vuotias ja ystäväni +3 vuoden säteellä samanikäisiä. Ongelma vain on siinä, että kaikki ovat hankkineet/hankkimassa lapsia enkä itse ole tällaiseen vielä valmis. Mutta nyt tilanteena on, ettei ole baariin lähtijöitä tai reissuille seuraa. Kukaan ei ehdi kahvittelemaan kun Pirkko ja Pirkka eivät jaksa tulla päiväunien jälkeen mihinkään jne. Minulla on yksi kaveri, jolla ei vielä ole lapsia, mutta joka ei koskaan ota yhteyttä tai hänelle ei sovi koska hengailee toisen ystäväni luona jolla on lapsi. Tiedän että jos hankkisin lapsen niin häntä näkyisi enemmän mutta en tasan hanki sen takia :D Ennen kuin tämä toinen ystäväni sai lapsen ei hän käynyt ikinä siellä kylässä.

Mistä tämän ikäinen voisi löytää uusia tuttavia ja laajentaa sosiaalista piiriään? Olen sosiaalinen ja huumorintajuinen ja menevä, joten alkaa tämä yksinäisyys pikkuhiljaa painaa päälle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mistä ole ja laita tälle palstalle sähköpostiosoitteesi.

Vierailija
2/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lisää itsestäsi, tämä kuvailu oli varsin suppea. Harrastukset, koulutus, ammatti, elämäntilanne, urheiletko tms? Tästä aloituksesta tuli lähinnä mieleen että haluat kavereita mukaan biletykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole mikään deitti-ilmoitus :D Olisin hullu jos laittaisin sähköpostiosoitteeni, koko posti täyttyisi seksiviesteistä.....

Onko täällä muita, joilla sama tilanne? Lapsettomia, joiden kaverit ovat kaikonneet lapsien myötä?

ap

Vierailija
4/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista. Mä olen harrastanut kieliä ja sieltä saa aina uusia kavereita. Rohkeasti vaan juttelet ennen tuntia eri ihmisten kanssa ja jos tuntuu että synkkää, pyydä kahville.

Ja mitä siitä että pyydät toista aina ulos, hän voi olla vaan tosi saamaton tällä saralla. Pääasiahan on että menette.

Yhden parhaista ystävistäni löysin ranskan ryhmästä ja olen nyt hänen lapsensa kummi.

Vierailija
5/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan salilla käymistä, en pelkästään biletys seuraa halua, mutta ei sekään ole poissuljettua, tykkään lukea kirjoja ja ulkoilen koirani kanssa paljon. Mutta eikö tosissaan löydy ystäviä kuin netin kautta? Pitäisikö aloittaa uusi harrastus vielä kaiken lisäksi jossa tutustuisi muihin? Vai pitäisikö oikeasti muuttaa itsensä näiden ystävien kaltaisiksi joilla on ystävä että ne suhteet säilyisi? En vain haluaisi aina olla se joka ottaa yhteyttä ja kyselee kuulumisia ja on kiinnostunut toisen asioista... Vaikka minulla ei ole lapsia niin voisi minuunkin ottaa joskus yhteyttä ja kysellä kuulumisia.

ap

Vierailija
6/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kamppailin ennen saman asian kanssa. Nyt olen vähän kehittynyt tässä ystävien hankinnassa. : D

1. Ystäviä saa vain ja ainoastaan aukaisemalla suunsa. Aina kaikkialla missä on mahdollisuus tutustua ihmisiin, niin puhu ihmisille. Kysele. Ole kiinnostunut.

2. Ehdota uusille tuttavuuksille tapaamisia. Lounaita yms. Itselle tästä on tullut ihan rutiini. Ehdottelen lounaita, kyselen numeroita, lisään facebookkiin.

3. Aloita uusia harrastuksia ja ota niissä heti alusta asti sellainen asenne että olet nyt sosiaalinen ja tutustumassa ihmisiin.

Eli olemalla itse aktiivinen saa uusia ystäviä. :)

Missä päin muuten asut?

-22-vuotias helsinkiläinen

Vierailija
7/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muilla lapsettomilla on ollut näitä samoja ongelmia. Ja kai tuossa iässä tiedät mistä niitä kavereita voidaan hankkia. Kerta et täältäkään uusia kavereita halua (sen uuden s-postin tekeminen ei niin vaikeaa ole). Mitä tällä aloituksella hait, muiden avautumista siitä miten lapseutuneet kaverit on mälsiä?

Vierailija
8/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muilla lapsettomilla on ollut näitä samoja ongelmia. Ja kai tuossa iässä tiedät mistä niitä kavereita voidaan hankkia. Kerta et täältäkään uusia kavereita halua (sen uuden s-postin tekeminen ei niin vaikeaa ole). Mitä tällä aloituksella hait, muiden avautumista siitä miten lapseutuneet kaverit on mälsiä?

Vierailija
9/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun valitettavasti Satakunnassa........ Eli äärettömän pieni paikka jossa kaikki tuntee toistensa asiat ja siksi ystävien hankinta niin vaikeaa... :/ Vaikka ollaan kyllä puhuttu miehen kanssa muutosta toiselle paikkakunnalle, kun ei kumpikaan viihdy työpaikoissaan eikä vapaita työpaikkoja ole. Mutta annoit hyviä neuvoja, 22-vuotias helsinkiläinen :)

ap

Vierailija
10/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:43"]

[/quote]

En todellakaan, ymmärrän kyllä lapseutuneita ja toivon itsekin joskus liittyväni lapseutuneisiin. Rakastan lapsia ja ovat ihania, mutta luulisi että löytyy muitakin ihmisiä jotka eivät vain halua puhua vaipoista ja lasten päiväkotien vaikeuksista yms. Ja voisinhan tehdä uuden s-osoitteen ja jakaa sitä täällä, mutta olen sen verran vanhanaikainen että suosin ystävien tapaamista kasvotusten enkä sähköpostittelemalla.

ap

Vierailija
11/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:43"]

[/quote]

En todellakaan, ymmärrän kyllä lapseutuneita ja toivon itsekin joskus liittyväni lapseutuneisiin. Rakastan lapsia ja ovat ihania, mutta luulisi että löytyy muitakin ihmisiä jotka eivät vain halua puhua vaipoista ja lasten päiväkotien vaikeuksista yms. Ja voisinhan tehdä uuden s-osoitteen ja jakaa sitä täällä, mutta olen sen verran vanhanaikainen että suosin ystävien tapaamista kasvotusten enkä sähköpostittelemalla.

ap

[/quote]

No eiköhän se idea ole, että s-postissa kerrotaan tarkemmin itsestä (ja varmistetaan ettei kumpikaan ole oikeasti 50v Jarmo) ja sitten nähdään ihan livenä ja lähdetään kahville/iltaa istumaan jonnekin, mikäli siis kemiat kohdanneet siinä s-postittelun lomassa. Mielestäni varsin fiksua, ja voisi kuvitella uusia tuttavuuksia löytyvän nopeammin kuin ensiksi etsimällä harrastus jossa ehkä on samanikäisiä ihmisiä, jotka ehkä ovat kiinnostavan oloisia ja joiden kanssa ehkä voisi syntyä tuttavuus. Jos siis niiden uusien kavereiden takia aloittaa harrastuksen, eri asia jos aloittaa harrastuksen muuten vain omaksi iloksi ja sieltä sitten löytyy niitä kavereitakin.

Vierailija
12/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitus oli melkein kuin omasta suustani. Olen samanikäinen, sama elämäntilanne, sama asuinseutu. Hassua! Ajattelin että täytyy varmaan yrittää olla itse aktiivisempi ja yrittää aloittaa harrastamaan taas jotain niin ainakin voisi helpommin päästä yksinäisyyden tunteesta... kyllä se vain niin on että ei niiden "lapsellisten" kanssa enää hirveästi yhteistä ole, harmi sinänsä :( Itsekään en todellakaan sen takia lapsia hanki, että olisi enemmän yhteistä heidän kanssaan, olisi hieman väärä peruste :D Elämäntilanteet muuttuvat ja ystävyyssuhteet siinä samassa...

Vierailija
13/13 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:39"]

Itse kamppailin ennen saman asian kanssa. Nyt olen vähän kehittynyt tässä ystävien hankinnassa. : D

1. Ystäviä saa vain ja ainoastaan aukaisemalla suunsa. Aina kaikkialla missä on mahdollisuus tutustua ihmisiin, niin puhu ihmisille. Kysele. Ole kiinnostunut.

2. Ehdota uusille tuttavuuksille tapaamisia. Lounaita yms. Itselle tästä on tullut ihan rutiini. Ehdottelen lounaita, kyselen numeroita, lisään facebookkiin.

3. Aloita uusia harrastuksia ja ota niissä heti alusta asti sellainen asenne että olet nyt sosiaalinen ja tutustumassa ihmisiin.

Eli olemalla itse aktiivinen saa uusia ystäviä. :)

Missä päin muuten asut?

-22-vuotias helsinkiläinen

[/quote]

Totta. Ja voi kun tapaisin sinun kaltaisiasi ihmisiä! Olisi kivaa jos ihmiset uskaltaisivat enemmänkin ottaa kontaktia. Kellään ei liene liikaa ystäviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän