Turun ravintolat
Ehdottakaahan hyviä ravintoloita Turussa!
Itsellä tulee käytyä siellä melko usein ja joka kerta jossain ravintolassa syömässä.
En tiedä valikoimasta juuri mitään joten osaan tyytyä ystävän ehdotuksiin.
Joskus olis kiva ehdottaa itsekin jotain ruokapaikkaa. :-D
Kovin monessa eri paikassa en oo käynyt ja niistä muistan nimeltä ainoastaan Hiilen.
Kommentit (52)
Kuningas kebab. Suomalainen keppilha mesta jolla on perinteitä.
Tuon naapurissa pippurimylly joka on ihan hyvä myös.
Ai mutta kun sekin on ketju, rantakertun, kertun ja Hugon kanssa.... :/
Mut mist sais halvinta bissee Turus?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:58"]
[/quote]
Pippuripyllyn jälkeen voi käydä tien toisella puolella virkistäytymässä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:04"]
Muutama kriittinen kommentti jo mainituista:
Indimassa on toooooodella hidas palvelu, ei kannata mennä jos on kiire.
Sergioksessa kohdallani on jostain syystä onnistuttu mokailemaan useamman kerran, tarjottu mm. raakaa lohta. Olen myös aika hidas syömään, parhaana kertana tarjoilija oli kiskomassa neljä kertaa lautasta edestäni kesken syömisen. Ehkä oli pöydät ylibuukattu, mutta en ala hotkimaan sen takia.
[/quote]
Vaikka tuota gourmet-puoltakin kehutaan, niin en kyllä edelleenkään Sergiolla söisi yhtään mitään muuta kuin pizzaa. :-D Koska yhtä hyvää aitoa italialaista pizzaa ei nykyään saa edes Helsingistä, Il Duetton tason romahdettua. Toki otan huomioon sen, että olin opiskeluaikana Turussa Sergion ensimmäisen kahvilan vakioasiakas, jonka isäntä itse tunnistaa vieläkin. Ja puhun italilaisille tarjoilijoille italiaa. Saattaa olla, että keittiötä käsketään skarppaamaan tilausteni kanssa erityisesti, kavereilla on myös toisenlaisia kokemuksia.
Terveisin myös nykyään muualla asuva, mutta Turussa säännöllisesti käyvä.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 10:57"]
[/quote]
Morrison on Helsinkiläinen ketjurafla. Ihan vastaava, kuin S-ketjun paikat. Ei mitään turkulaista.
[/quote]
Niska on ahvenanmaalainen ketjurafla....
Et voi olla tosissasi vertaamassa morrisonia ja s-ketjun paikkoja
[/quote]
Kyllä olen.
Morrisonissa on samanlaista rasvassa lilluvaa ruokaa kuin S-ketjussa. Kun Morrison tuli Helsinkiin Ateneumin taakse, siellä oli aluksi tosi hyvät ruoat. Kun suosio nousi, taso laski. Valitettavasti. Se oli yhteen aikaan Helsingissä yksi niistä paikoista, joissa usein kävimme. Sitten alkoivat hutaisemaan sitä ruokaa ja siitä tuli sellaista rasvamättöä. Harmi.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:58"]
[/quote]
Mutta se onkin turkulainen ketju. :) Ihan eri juttu. En minä menisi Pariisissakaan syömään johonkin suomalaiseen ravintolaan. Niinpä en menisi Turussa helsinkiläiseen ravintolaan.
Pippurimylly onkin hyvä. Se jäi luettelosta. Rantakerttu on ihan ok, mutta ei kyllä Pippurimyllyyn verrattavissa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:19"]
Kyllä olen.
Morrisonissa on samanlaista rasvassa lilluvaa ruokaa kuin S-ketjussa. Kun Morrison tuli Helsinkiin Ateneumin taakse, siellä oli aluksi tosi hyvät ruoat. Kun suosio nousi, taso laski. Valitettavasti. Se oli yhteen aikaan Helsingissä yksi niistä paikoista, joissa usein kävimme. Sitten alkoivat hutaisemaan sitä ruokaa ja siitä tuli sellaista rasvamättöä. Harmi.
[/quote]
no sitten et ole syönyt s-ketjun paikoissa.
Morrison ja ottaa lisuukkeeksi salaatin niin en nyt koe mitään hirmu rasvaklönttiä saaneeni. Syön yleensä kerran kaksi viikossa morrisonissa.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:00"]
[/quote]
Kysy alan miehiltä. Tai naisilta.
Mutta parasta saa Koulusta. Hyvät itse tehdyt siiderit myös. Tunnelmaltaan paras on tietty Uusi Apteekki. Mutta vaikka Mantun grilliä kehutaan paljon, itse näkisin vaivaa ja tallustelisin bissen jälkeen Martinsillan grilliin.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 11:55"]
[/quote]
Morrison on Helsinkiläinen ketjurafla. Ihan vastaava, kuin S-ketjun paikat. Ei mitään turkulaista.
[/quote]
[/quote]
Ahvenanmaalainen ketjurafla on Turussa hyväksyttävä. Helsinkiläinen taas... No, jos se Morrison olisi yhtä hyvää laatua kuin silloin alussa, niin käytäisiin oikeasti mielellämme.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:19"]
Kyllä olen.
[/quote]
no sitten et ole syönyt s-ketjun paikoissa.
Morrison ja ottaa lisuukkeeksi salaatin niin en nyt koe mitään hirmu rasvaklönttiä saaneeni. Syön yleensä kerran kaksi viikossa morrisonissa.
[/quote]
Olen syönyt, usko tai älä. Niin myös Morrisonissa olen käynyt monta kertaa. Vertailussa Amarillon hampurilaiset hakkaa Morrisonin, mielestäni. Jos on pakko jotain ketjumössöä syödä. Mutta makuasioita tietty.
Jos ulkopaikkakuntalaisena Turussa menee hampurilaiselle, niin kyllä se sitten on tuo Sloppy Joe West Coast Grill, ei kahta kysymystä.
[/quote]
Alepub Brahenkadulla.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:35"]
[/quote]
Alepub Brahenkadulla.
[/quote]
No paljo yks tuoppi?
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:38"]
[/quote]
Alepub Brahenkadulla.
[/quote]
No paljo yks tuoppi?
[/quote]
JUMALAUTA NYT ALKO KIINNOSTAA!!!!
- Euno Kohmelo
[/quote]
Alepub Brahenkadulla.
[/quote]
No paljo yks tuoppi?
[/quote]
3€ /0,5 l
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:41"]
[/quote]
Alepub Brahenkadulla.
[/quote]
No paljo yks tuoppi?
[/quote]
3€ /0,5 l
[/quote]
EI PAHA!
Malmilta lähtee 2,5€ tuoppi!
Onko Bossa vielä olemassa? Niin hyvää ruokaa...mmm.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2014 klo 12:59"]
Onko Bossa vielä olemassa? Niin hyvää ruokaa...mmm.
[/quote]
Ei ole. Tai jos on, on hyvin piilotettu. Nyt siinä on... jonkun helsinkiläisketjun pseudoeteläamerikkalainen ravintola. :)
Kiitti hirveesti vastauksista! Näitähän oli tullu tänne oikeen mukavasti.
Muutama paikka tuolta jäi mieleen ja ainakin Koulussa on kuulemma joskus tarkotus käydä. Ilmeisesti sitten lämpimämmällä säällä jotta voidaan ulkona istua.
Fontissa ollaankin jo käyty, tosin vaan juomassa. :-D
Olin tosi yllättynyt koko paikasta! Vessaan mennessä vasta huomasin, että siellähän oli pirusti lisää porukkaa puputtamassa ruokaa. Ap
[/quote]
[/quote]