Miten korvata rasva ruoanlaitossa?
Tulee laitettua ihan älyttömät määrät rasvaa ruokaan. Esimerkiksi paistinpannulle lurahtaa helposti öljyä pullon suusta enemmän kuin haluaisi. Lusikan kanssa en oikein jaksa öljyä alkaa annostelemaan. Olen toki miettinyt vähentäisikö öljyn laittaminen suihkepulloon rasvan määrää, onko joku kokeillut?
Mutta lähinnä kiinnostaisi, että millä rasvan voisi korvata ruoanlaitossa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi munakkaat voi hyvin paistaa paistinpannussa leivinpaperin päällä. Ei tarvita rasvaa ollenkaan eikä jää pannuun kiinni, ja munakkaan taittaminen kaksin kerroin (jos siis näin haluaa tehdä) on helppoa.
Voi yhden kerran!!
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi munakkaat voi hyvin paistaa paistinpannussa leivinpaperin päällä. Ei tarvita rasvaa ollenkaan eikä jää pannuun kiinni, ja munakkaan taittaminen kaksin kerroin (jos siis näin haluaa tehdä) on helppoa.
Tämä on hyvä uusi idea, jota en itse olisi tullut ajatelleeksi. Ja tosiaan itse syön pähkinöitä ja kookosta yms. rasvaa, mutta paistorasvaa en halua elämääni. Kaikki paistorasvan vähentämiskeinot ovat minullekin tervetulleita. Voin juodan sen paistoon menevän määrän öljyä vaikka suoraan pullosta mielummin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Laita oliiviöljyä, ei tarvii miettiä onko se vaarallista.
Kuumennettu oliiviöljyhän on pahin.
Vierailija kirjoitti:
Monessa ruuassa kermantilalle sopii ihan pelkkä lihaliemi.
No ei todellakaan sovi! Mietipä kumpi on terveellisempää. Oletan, että tarkoitat noita kuutioita. Itse tehty lihaliemi onkin sitten ihan eri kamaa.
Hanki tollanen keraamisella pinnalla oleva pannu:
https://www.amazon.co.uk/Premier-Housewares-Ecocook-Frying-Glass/dp/B00…
Paistuu hyvin ja vähässä rasvassa. Suomen kaupoissa ei noit tahdo löytää.
Keraaminen paistinpannu on tosi hyvä ilman rasvaa paistamiseen! :)
Mutta rasvaa täytyy myös saada, joten pidä huoli että syöt rasvaista kalaa, pähkinöitä, siemeniä, kananmunaa, avokadoa yms, jotta saat riittävästi hyviä rasvoja mikäli lopetat rasvan käytön ruuanlaitossa.