Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puhelimella nettiin Espanjassa? Onko sikakallista?

Vierailija
13.01.2014 |

Olemme lähdössä Espanjaan ja haluaisin ainakin pelata esim. wordamentia loman aikana. Onko teillä mitään käsitystä mitä se maksaisi? Ja jos netti on auki tuon takia, päivittääkö puhelin automaattisesti myös esim. sähköpostit (työpuhelin).

Eikö EU-alueella ole nykyään joku sääntö, että datalaskua saa kertyä enintään 60 euroa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa sellaisissa paikoissa missä on ilmainen WiFi.

Vierailija
2/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä espanjassa on tietääkseni netti mutta sian hinnasta en osaa sanoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Englantiin muutettuani palveluntarjoajaltani sellaisen tekstarin, jossa oli senhetkiset EU-hinnat. Siellä käytin "omaa" nettiä hieman esim. jos olin eksyksissä, eikä se ollut kauhean kallista - laskussa näkyi noin kympin ylimääräinen osa. Mitään pitkäaikaista pelaamista en todellakaan suosittele, koska silloin puhelinlasku voi pompata pilviin. Muutenkin tuntuu hölmöltä mennä ulkomaille pelaamaan puhelimella :D Yleensä hotelleissa ja hostelleissakin on kyllä nykyään kaikissa hintaan kuuluva WIFI, jota tietenkin kannattaa käyttää.

Vierailija
4/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kallista, kytke mobiilipalvelut kännykästä pois ja käytä hotellin wifiä.

Vierailija
5/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme yövy hotellissa, vaan tavallisessa (loma)huoneistossa.

Onko pelaaminen ulkomailla hölmöä? Ei kai se sen kummempaa ole kuin kirjan lukeminen uima-altaalla? Ei sitä jaksa 24/7 nähtävyyksiäkään katsella.

ap

Vierailija
6/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se ei ainakaan näkynyt puh.laskussa ollenkaan että kävin fb:ssä. En tosin tarkoituksellakaan halunnut käydä paria kertaa enempää. Olin lomalla, kaikesta.

Mutta minulla taisi olla liittymässä joku tietty summa siihen käyttöön, en muista mitä palvelija heitti tekstarina käytöstä, mutta joku könttäsumma siinä oli  tiettyyn rajaan asti. Mutta siis minulla ei näkynyt ne satunnaiset vierailut ollenkaan laskussa.

Vierailija
7/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintakatto on 50 euroa, jonka jälkeen netti lakkaa toimimasta. Ei ehkä kannata ihan niin pitkään pelata, jos tarvitsetkon nettiä vielä loppukuusta. Jos hotellissasi on ilmainen wifi, kytke mobiiliyhteys siellä pois päältä ja käytä wifiä.

Vierailija
8/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilipalvelut pois. Itse olen käyttänyt hotellin verkkoa. Tai jossain kahvilassa wifiä. Ei ole puhelinlaskuissa ollut yllätyksiä matkojen ajalta. Ja operaatttori ilmoittaa tekstarina hinnaston kohteeseen saapuessa. (yleensä). Kannattaa säästää se kaiken varalta.

Vierailija
9/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 16:20"]

Emme yövy hotellissa, vaan tavallisessa (loma)huoneistossa.

Onko pelaaminen ulkomailla hölmöä? Ei kai se sen kummempaa ole kuin kirjan lukeminen uima-altaalla? Ei sitä jaksa 24/7 nähtävyyksiäkään katsella.

ap

[/quote]

Ite hommasin vodafonen prepaid datasimmin kahden viikon lomalla ja heitin oman simmin johonkin mummopuhelimeen millä vaan pelataan. Maksoi jotain ~30e.

Pelaa ne datat itelläkin ulkomailla mutta se eu-datavartijan voi juovuspäissä myös ohittaa. Itellä olis varmaan ollut tuo mielessä :)

Vierailija
10/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä free- wifiä kahviloissa tai hotellissa. Ei maksa mitään

Vierailija
11/11 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, data-prepaid-SIM jos meinasit enemmänkin pelailla. 15 eurolla sai vuosi sitten gigan tiedonsiirtoa, kesti miehen ja mun aktiivikäytössä (= mies useita tunteja netissä) viikon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi