Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusi anoppi...

Vierailija
13.01.2014 |

Ongelmana on siis "uusi" anoppini. Miehen edellinen suhde kesti 12 vuotta ja olivat kihloissa. Ollaan pidetty nyt yhtä vajaa kaksi vuotta ja ollaan todella rakastuneita. Suuri ongelma vaan on miehen äiti, joka edelleen haikailee miehen exän perään.. Mies on kyllä selväksi äidilleen tehnyt että minä olen ja pysyn miehen elämässä, mutta ei mene jakeluun..

Itseäni ei oikein edes ärsytä, vaan surettaa. Ei varmaan koskaan tule minua hyväksymään ja aina vertailee edelliseen. Mies siis tosiaan ei ole mikään mammanpoika vaan on sanonut että ei sitten mennä käymään hänen luonaan ennenkuin hyväksyy minut, mutta paljon mukavampihan olisi sovussa elellä kaikkien kanssa.

Huoh. Miten tässä nyt pitäisi toimia? Aika sama tilanne on myös miehen kavereiden kannsa, hekään ei VIELÄKÄÄN ole hyväksynyt että mies erosi edellisestä, ovat kaikki samaa kaveriporukkaa lukiosta asti. Tuntuu niin raskaalta välillä että tekisi mieli viheltää peli poikki. Tosi surullinen olo.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi ei hoitanut edellistä eroa fiksusti ja exänsä keräsi pinnat puolelleen, näin sinusta tuli sijaiskärsijä. Vai olitko sinä se katala joka tuli ja vikitteli ihanalta exältä mukavan miehen?

Tahdoin sanoa että jotain häslää siinä täytyy olla jos niin monelta taholta karsaasti suhtaudutaan. Mutta jos omatuntosi on puhdas niin älä yritä muuttua äläkä inakaan yritä miellyttää. Tyyliin ottakaa tai jättäkää.

Vierailija
2/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika tavallista, että kun yksi vaihtaa uuteen, niin muu porukka ottaa etäisyyttä, koska ette enää ole "te" vaan miehesi ja tämän uusin. Hankkikaa uusia kavereita muista eronneista ja anna anopin surra suruaa, hän menetti edellisessä miniäkandissa "oma tyttären". Anopin surua voi verrata läheisen sukulaisen kuolemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuli mieleen miksi eroon johtaneen pitkän suhteen jälkeen olisi hyvä pitää kunnolla väliä seuraavaan suhteeseen. 12 vuoden jälkeen esim. vuosi. Läheiset ehtisivät tottua ajatukseen erosta ja alkaa odottamaan mahdollista uutta puolisoa. Tietenkään en tiedä oliko AP:n mies pitänyt kunnon suruaikaa vai ei.

Vierailija
4/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Yritän pitää asennetta "ottakaa tai jättäkää", mutta välillä vaan tekee mieli parkua.. Jotenkin niin ilkeiltä miehen ystävät tuntuvat.

Miehellä oli mennyt todella huonosta naisensa kanssa n. vuoden, asuivat saman katon alla mutta hädintuskin puhuivat. Erosivat ja n. 2kk minä tulin kuvioihin.

Kaipa pitäisi nostaa vain nokka pystyyn, mutta niin pirun vaikealta se välillä tuntuu. Onneksi mies on ymmärtäväinen ja aika paljon ollaan minun ystävien kanssa, en vain haluaisi että minun takia mies menettää hyviä pitkäaikaisia kavereitaan. Pattitilanne,

Vierailija
5/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä kaikkien kemiat ei vain kohtaa, eikä koskaan tulla hyväksi ystäviksi.

Vaikka puolisot eroavat, niin  suku ja kaverit eivät välttämättä eroa edellisistä puolisosta, vaan ystävyyssuhteet jatkuvat läpielämän ja sekin on ymmärrettävää, jos sinua ei katsota hyvällä, jos mies on sossinyt edellisen naissuhteensa. Ja on täysin mahdollista, että X-miniän ja anopin ystävyyssuhde jatkuu, teidän suhteesta huolimatta, johon heillä on myös oikeus.

Vierailija
6/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitte todella nopeasti yhteen eron jälkeen. Miehelle ero ei tullut yllätyksenä vaan hän oli varmasti sitä pohtinut jo pitkään. Sukulaisille ja ystäville ero taas saattoi olla suurempi sokki. He eivät ehtineet surra ystävänsä ja poikansa eroa loppuun ennen kuin sinä jo astuit mukaan kuvioihin. Ehkä heille on sitä kautta muodostunut alitajuisesti sinusta negatiivinen kuva. Ero oli myös melko nopea jos vain yhden vuoden on mennyt huonosti noin pitkässä liitossa. 

Anna ajan kulua. Voit myös ottaa asian esille anoppisi kanssa, että sinusta tuntuu pahalle, mutta toivot, että voit olla hänelle hyvä miniä ja pojalle hyvä puoliso. Myös ystävien kesken asian voi ottaa avoimesti esille. Järjestäkää mukavia tapahtumia, joissa on jotain toiminnallista tekemistä (värikuulasotaa, mökkivkl ja hyvää ruokaa, risteilyjä jne.). Tavallaan ryhmäytätte kaveriporukkaa uudelleen.

Vierailija
7/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ymmärtää, asettua heidän asemaansa. Olet inhottavassa tilanteessa, mutta noiden ihmisten reaktio on silti ihan inhimillinen ja ymmärrettävä, kun miehen edellinen suhde kesti noinkin kauan. 

Anna ajan kulua, älä yritä mitenkään tehdä itseäsi tykö, ole vain oma itsesi. Ehkä tuon kaveriporukan seuraa ei kannata nyt toistaiseksi mitenkään erityisesti ja usein tavoitella jos se tuntuu sinusta pahalta. Jos ovat pohjimmiltaan mukavia ihmisiä, lämpenevät kyllä sinulle ajan kanssa. Lisäksi teidän kannattaa tutustua uusiin ihmisiin ja luoda uusia ystävyyssuhteita sellaisten ihmisten kanssa, joille miehesi ei ole niin tiukasti sidoksissa eksäänsä. 

Vierailija
8/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 12:45"]

Tuo on aika tavallista, että kun yksi vaihtaa uuteen, niin muu porukka ottaa etäisyyttä, koska ette enää ole "te" vaan miehesi ja tämän uusin. Hankkikaa uusia kavereita muista eronneista ja anna anopin surra suruaa, hän menetti edellisessä miniäkandissa "oma tyttären". Anopin surua voi verrata läheisen sukulaisen kuolemaan.

[/quote]

Viisaasti kirjoitit. Minä olen juuri tuollainen "menettänyt" anoppi ja koville on ottanut. Kaiken huippu on, kun ei voi tunteitaan näyttää ulospäin kenellekään osapuolille, ettei vain loukkaa ketään. Mutta kai se aika parantaa nämä anopinkin haavat aikanaan.

Vierailija
9/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi erosta on kulunut hyvin vähän aikaa. Ero tarvitsee aina aikaa parantua. Minusta miehesi hyppäsi suhteeseen aika nopeaan. Voihan ihmisiä tavata, mutta jos suhde on jo noin vakava, että anoppia tavataan, kun edellisestä suhteesta on kulunut vasta 2kk ! Itse en edes lähtisi mukaan tuollaiseen. Voisin toki tapailla, mutta antaisin toiselle aikaa tasaantua erosta, olkoon vaikka kuinka valmiiksi loppuun pureskeltu suhde. Jokainen tarvitsee eron jälkeen aikaa yksin, vaikka ei sitä aina itse ymmärtäisikään. Kerätään palaset kasaan, ja katsotaan, mitä jäljelle jäi.

Yritä myös ymmärtää miehen läheisiä ja ystäviä. Hänen ex ei ollut mikään tavara, joka vain loppui toimimasta ja nyt otetaan uusi tilalle. Asiat vaativat aikaa ja totuttelua myös läheisiltä.

Joten malttia ja ymmärrystä sinulle !

Vierailija
10/10 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeviä ihmisiä täällä kyllä liikkeellä... :)

Jos todella järjellä ajattelen ja hyppään pois omista saappaistani, olisin varmasti myös pettynyt anoppina jos miniä oli tärkeä.

Omasta mielestänikin mies hyppäsi liian nopeasti suhteesta toiseen, mutta rakastuimme vain niin kovasti että järjellä ei oikein ollut valtaa tunteiden seassa.

Vaikeita nämä ihmissuhdeasiat. Voin vain kuvitella jos mies ja tämä ex olisivat saaneet lapsia kuinka ahdistavaa olisi jos hän olisi vielä lähes joka päivä kuvioissa lasten takia...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi