Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun vauva pelkää maskeja, mutta meidän on pakko kulkea julkisilla?

Vierailija
15.10.2020 |

8kk vauvani pelkää maskeja ihan hulluna. Itkee aina paniikissa kuin syötävä kun näkee minut maski päässä. Ei kai tunnista kasvoja tms.?

Meidän on pakko käyttää julkisia, sillä autoa, korttia tai mahdollisuutta kyyteihin ei ole. Vieraisiin ihmisiin ei reagoi näin rajusti mutta heitäkin säikkyy (maskipäisiä) ja välttelee katsomista päin. Ikävää kanssamatkustajillekin kuunnella taukoamatonta itkua, ymmärrän sen.

Miten ratkaisisit tilanteen? Kauppaan on pakko päästä ja lähin on 12km päässä etten ihan lähde kävellen vaunujen kanssa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tottuu kyllä.

Voi tätä nykyajan uusavuttomuutta -_-

Vierailija
2/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parkaa. Siis vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita harso tai aurinkosuoja vaunun koppaan kiinni.

Vierailija
4/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat rattaat jossa lapsi istuu kasvot menosuuntaan. Helppoa!

Vierailija
5/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat pitään maskia kotona niin lapsi tottuu.

Vierailija
6/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki värikkäitä, kuviollisia kangasmaskeja tai liimaa maskiin jokin hymynaamatarra tai kangasmerkki. Juttele ja pelleile maski päässä niin kyllä vauva tottuu.

Vierailija
7/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipa silmille.

Vierailija
8/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele näyttämään ilmeet silmilläsi. Hymyilet niin että yltää silmiin asti.

Vierailija
9/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä maski kotiin. Helppoa.

Vierailija
10/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kakara kotiin. Helppoa.

Vierailija
11/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirrät hymysuun maskiisi. Teette jotain kivoja juttuja maski päässä, jotta lapsi yhdistää sen kivoihin asioihin. Leikitte sillä maskilla, niin että lapsi tajuaa mikä se on ja että se olet yhä sinä siellä alla.

Vierailija
12/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva tottuu kyllä.

Voi tätä nykyajan uusavuttomuutta -_-

Taattua av:ta taas vastaukset. Kysyt mitä vaan, saat kuulla olevasi uusavuton.

Skippaa ap nuo ilkeilyt. Ihan hyvä kysymys uudessa tilanteessa, aiemmin kun maskeja ei ole tarvinnut käyttää. Vauva lukee paljon ilmeistä, niin voi olla pelottavaa kun kasvoja ei näe kunnolla.

Vierailija
13/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leiki kotona niiden maskien avulla kukkuu-leikkiä. Vauvalla on ilmiselvästi vierastusvaihe ainakin tuloillaan.

Onnistuuko, jos laitat vauvan bussiin selälleen, ja harson eteen?

Vierailija
14/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh kysyy:

Pystytkö hoitamaan kauppakäynnin muutoin? Kotiin kuljetus? Itse tilaan nykyään 2-3 viikon ostokset kotiin kerralla. ensimmäisellä viikolla syödään tuoretuotteita toisella ja kolmannella syödään pakastekasviksia, pakastemarjoja, viiliä ja jugurttia pitkillä päiväyksillä, huoneen lämmössä säilyvää UHT-maitoa jne.

Joku hoitamaan vauvaa kerran viikossa kauppakäyntisi ajan? 

Vierailija
15/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla mutta onhan se aika avutonta jos noita edellä mainittuja juttuja ei aikuinen ihminen keksi/tajua tehdä itse. Miten osaa hoitaa oikeat ongelmat joita elämässä sattuu ja tapahtuu?

Vierailija
16/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedät,hymyiletkö silmillä?

Tämä kysymys kuulostaa typerältä.Olen nyt 61-vuotias nainen,enkä koskaan ole erikoisemmin ilmeillyt.

Olen surullisen näköinen kun on suruinen olo,nauran tai hymyilen kun olen iloinen,mutta tuo silmillä hymyily.

Kai minulla silmätkin hymyilevät,en tiedä vieläkään.

Huomasin vasta melkein nelikymppisenä,että en ilmehdi.Olin tyttäreni kanssa kaupungilla ja hänen tuttavansa istui bussissa pysäkillä.Moikkasivat ikkunan läpi ja sitten tyttäreni sanoi jotain ja ilmehti.

Asia nähtävästi selveni kun tämä nainen bussissa suipisti suunsa suppuun ja levitteli käsiään.

Silloin vaan huomasin,että minulta puuttuu oikeastaan täysin tuollaiset eleet.

Kohotellaan kulmia,olkia...Hyvin harvoin toimin noin ja kuitenkin olen ihan tavallinen sosiaalinen ihminen,ja vielä aika vilkaskin.

Olen näytellytkin harrastajateattereissa,mutta ei kukaan ole huomautellut mulle ilmeettömyydestä.

Kyllä mulla perusilmeet ovat ja osaan aika hyvin esittää jotain muuta henkilöä,siis näyttelemään,harrastusmielessä.

Silmien pyörittely,jota esim.vanhin lapsenlapseni harrastaa useinkin tekee mulla vaan silmät kipeiksi.

Kerron tämän vaan siksi,että ei se silmillä toimiminen ole aina niin helppoa.

En osaa iskeä silmää.Sen totesin näytelmäharjoituksissa,mutta en siinä mitään menettänyt.

Vierailija
17/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen vauvankin pitäisi pitää maskia? Rattaisiin kai voisi helposti tehdä jonkun pleksi viritelmän. Samanlainen mitä kassoilla on jos vauva ei voi pitää maskia.

Vierailija
18/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vauvalle silmälaput niin hän ei näe mitään.

Vierailija
19/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vıțțu tätä LOPUTONTA JANKUTUSTA.

Vierailija
20/21 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pidä maskia. Tai menet kauppaan niin, että vauva on päiväunilla. Itse suosin sitä, että vauva nukkuisi kaupassa asioinnin ajan. Tällöin on paremmassa suojassa vaunukopassa harson takana sen sijaan, että hereillä tapittaisi kaikkea ja yrittäisi saada kaiken käteen. Samoin hereillä olevaa vauvaa saatetaan lähestyä. Kylläkin hyvin aikein, mutta ehkä tämä korona-aika ei ole mikään parhain, että tulee vieraat mummelit jutustelemaan ihan liki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi