Rikosrekisteri ja koulutuksen suunnittelu
Minulle tulossa rikosrekisteri, olen kuitenkin ajatellut lähteä opiskelemaan ja kouluttautua päiväkotihoitajaksi. rikosrekisteriini tulee törkeä kotirauhan rikkominen, törkeä murto ja törkeä varkaus. Miten tämä vaikuttaa tällä alalla työpaikan saantiin? tai muilla aloilla?
Itse löysin tallaisen sivun nettiä selailemalla -> http://www.oikeus.fi/oikeusrekisterikeskus/18232.htm ! Eli tämän mukaan ei vaikuttaisi mihinkään koulutukseen/ töpaikan saantiin, jos niitä ei rikosrekisteri otteeseen merkattaisi. Onko muita joilla rikosrekisteri vaikuttanut tulevaisuuden suunnitelmiin ja miten on vaikuttanut?
Kommentit (20)
Ei vaikuta mitenkään. Lapsiinsekaantumiset+huumejutut vaikuttaa. Varma tieto.
Emmää ainakaan haluis et mun lapsii hoitaa joku murtovaras.... Harmi et tuollaiset ei tuu ilmi kun tilataan rikosrekisteriotetta =/
Toisaalta kyllä aina joku tuntee jonkun joka tuntee jonkun joka osaa kertoa työhaastattelijalle että "Toi on sit tehny tämmöst et tiiätte sitten et se on vähän tommonen epämääräinen tyyppi, en tiiä kannattaako sitä palkata".....
Niin no te tiedättekin vain osan asioista, ette miksi niin on tapahtunut. Kyse ei ollut omasta tahdostani, mutta en myöskään uskalla kertoa kellekkään miksi sen tein. Pelkään saavani vain lisää ongelmia. Itse olen 3 vuotiaan lapsen yksinhuoltaja ja kunnollinen ihminen muuten. Enkä kaipaa negatiivista palautetta, muutenkin suututtaa koko touhu!!
-AP
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:43"]Niin no te tiedättekin vain osan asioista, ette miksi niin on tapahtunut. Kyse ei ollut omasta tahdostani, mutta en myöskään uskalla kertoa kellekkään miksi sen tein. Pelkään saavani vain lisää ongelmia. Itse olen 3 vuotiaan lapsen yksinhuoltaja ja kunnollinen ihminen muuten. Enkä kaipaa negatiivista palautetta, muutenkin suututtaa koko touhu!!
-AP
[/quote]
No jo pelkkä kirjoitustyylisi ja halusi selitellä kertovat liikaa. Etkä edes kiittänyt vastauksestani. Olet moukka.
T. 3
Siihen rikosrekisteriin tulee tosiaan vain huumausainerikokset ja lapsiinsekaantumiset, koska millään muulla ei ole väliä.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:46"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:43"]Niin no te tiedättekin vain osan asioista, ette miksi niin on tapahtunut. Kyse ei ollut omasta tahdostani, mutta en myöskään uskalla kertoa kellekkään miksi sen tein. Pelkään saavani vain lisää ongelmia. Itse olen 3 vuotiaan lapsen yksinhuoltaja ja kunnollinen ihminen muuten. Enkä kaipaa negatiivista palautetta, muutenkin suututtaa koko touhu!!
-AP
[/quote]
No jo pelkkä kirjoitustyylisi ja halusi selitellä kertovat liikaa. Etkä edes kiittänyt vastauksestani. Olet moukka.
T. 3
[/quote]
Liikaa=tarpeeksi.
Enkä minäkään haluaisi sinua näiden viestien perusteella lapsiani hoitamaan. En rikostesi perusteella, vaan käytöstapojesi (tai niiden puutteen) ja moukkamaisuutesi perusteella.
No anteeksi, mutta en tällä sivustolla muutenkaan ole paljon kiitosta kommenteista nähnyt. Kuitenkin itsekkin ahkera käyttäjä, enkä täällä ketään haukkunut niinkuin itse teit. onneksi en sinua tunne 3. :)
-AP
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:51"]No anteeksi, mutta en tällä sivustolla muutenkaan ole paljon kiitosta kommenteista nähnyt. Kuitenkin itsekkin ahkera käyttäjä, enkä täällä ketään haukkunut niinkuin itse teit. onneksi en sinua tunne 3. :)
-AP
[/quote]
Anteeksi nyt vain, mutta jos annat itsestäsi moukkamaisen kuvan niin sen toteaminen ei kyllä ole mitään haukkumista.
T. 3
7 & 3 tiedättehän että tajusin teidän olevan sama ihminen.
On se mielestäni haukkumista, koska et minua tunne edes. Annappas asian vain nyt olla.
Kyllä, 7=3.
En tunnekaan, siksi kirjoitinkin että VIESTIESI PERUSTEELLA. :)
Onpa ap:lla hyökkäävä asenne. Tulee mieleen tuksun ex-manageri Jarna.
Halusin vain vastauksia kysymyksiini en muuta, tiedän että tullut hölmöiltyä liiakseen. Olen menettänyt tämän jälkeen yöuneni ja tapahtumasta on jo kuusi kuukautta. En halunnut antaa itsestäni tuollaista kuvaa. Ihmiset eivät vain selvästi pidä minusta ja kirjoitustavastani. Thats it. Jos joku nyt haluaa vielä kommentoida alkuperäistä kysymystä niin vastaukset ovat tervettulleita. :) Ja toki saa mielipiteen sanoa jos ei haluaisi minua lapsiaan hoitamaan, niinkuin varmaan minäkin sanoisin jos en olisi itse tässä tilanteessa. Netti haukkumisesta en sen sijaan pidä, edes näin.
-AP
Kuinka monen pitäisi kertoa sinulle että tuo ei näy rikosrekisteriotteessa?
Siinä näkyy huumausainerikokset ja lapsiinsekaantumiset.
Itselläni ei ole rikosrekisteriä, mutta nuoruuden ongelmat näkyy ihollani päivittäin. Olen töissä päiväkodissa, kukaan ei ole kysellyt arvistani mitään, tai suhtautunut minuun oudosti.
Kai useimmat ainakin ymmärtää että kaikkien tausta ei aina voi ola niin ruusuinen ja ihana.
Ja AV nyt on aina AV, kyllä joka ketjuun mahtuu vähintään parit haukkumiset eikä ole mitään väliä mistä keskustellaan.
Tähän aikaan vuorokaudesta saattaa olla vielä ärempää porukkaa liikkellä, mieleen tulee kolme ryhmä:
A) Jokin työasia vaivaa mieltä niin että ei ole saanut nukuttua, siksi hereillä tähän aikaan ja on väsynyt ja kiukkuinen.
B) Työtön, rytmi sekaisin, vituttaa kun tänään taas tiedossa vain löhömistä, tylsyyttä ja köyhyyttä.
C) Vauva on valvottanut, väsyttää ja vituttaa (mutta siitä ei ssaa puhua koska ei jaksa lukea edes AV:lla että "mitäs teit lapsii jos et jaksa niitä hoitaa"), puretaan kiukku sitten muihin.
no sen haukkumisen olen huomannut joissain ketjuissa. mutta myös paljon positiivista. myöskään itseni taustat eivät ole ruusuiset. tämän asian kun saisin käräjillä päätökseen niin helpottaisi myös omaa unen saantiani. sainpahan ainakin selvyyden siihen että tulevaisuuden haaveita en ole pilannut juurikaan! :) ap
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:43"]
Niin no te tiedättekin vain osan asioista, ette miksi niin on tapahtunut. Kyse ei ollut omasta tahdostani, mutta en myöskään uskalla kertoa kellekkään miksi sen tein. Pelkään saavani vain lisää ongelmia. Itse olen 3 vuotiaan lapsen yksinhuoltaja ja kunnollinen ihminen muuten. Enkä kaipaa negatiivista palautetta, muutenkin suututtaa koko touhu!!
-AP
[/quote]
Ei ollut kyse omasta tahdosta? Olet kunnollinen ihminen, kun vieläkin torjut syyllisyytesi?
Ehkä kannattaa miettiä edelleen, mitä tarkoittaa noiden rikosten törkeät tekomuodot. Itse tiedät miksi tuomio on yhdistelmänä: "törkeä kotirauhan rikkominen, törkeä murto ja törkeä varkaus". Ei varkaus tai törkeä varkauskaan ole edes kotirauhan rikkominen, jollet kohdista toiseen uhkaa. Kun tuomio on törkeästä kotirauhan rikkomisesta, olet mennyt jo paljon uhkaa pidemmälle.
Sinun uhriko mielestäsi kaipasi sitä? Ei tuomioita törkeästä tekomuodosta tule sattumalta, eikä varsinkaan kahta törkeätä tule hetken mielijohteesta.
Mistä sait sen törkeän murron vielä? Pitikö tuomari tekoasi niin erityisen paheksuttavana, että halusi mainita vielä sen ja törkeänä?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 11:16"][quote author="Vierailija" time="13.01.2014 klo 04:43"]
-AP
[/quote]
Ei ollut kyse omasta tahdosta? Olet kunnollinen ihminen, kun vieläkin torjut syyllisyytesi?
Ehkä kannattaa miettiä edelleen, mitä tarkoittaa noiden rikosten törkeät tekomuodot. Itse tiedät miksi tuomio on yhdistelmänä: "törkeä kotirauhan rikkominen, törkeä murto ja törkeä varkaus". Ei varkaus tai törkeä varkauskaan ole edes kotirauhan rikkominen, jollet kohdista toiseen uhkaa. Kun tuomio on törkeästä kotirauhan rikkomisesta, olet mennyt jo paljon uhkaa pidemmälle.
Sinun uhriko mielestäsi kaipasi sitä? Ei tuomioita törkeästä tekomuodosta tule sattumalta, eikä varsinkaan kahta törkeätä tule hetken mielijohteesta.
Mistä sait sen törkeän murron vielä? Pitikö tuomari tekoasi niin erityisen paheksuttavana, että halusi mainita vielä sen ja törkeänä?
[/quote]
Yleensä rikosasteiltaan törkeissä rikoksissa on käytetty väkivaltaa.
UP!