Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vahvat silmälasit

Vierailija
15.10.2020 |

Huomaavatko ihmiset kuinka helposti, että laseissa on paljon voimakkuutta? Itsellä paljon miinusta, ja ainakin omaa silmääni häiritsee tuo kavennusefekti sekä linssin reunojen paksuus. Tulevat siis hieman kehysten reunan yli.

Tuli vain mieleen, että tajuavatko muutkin jo minua katsomalla että olen todella likinäköinen vai onko vain omaa kuvitelmaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kuvitelmaa, tai sitten sulla on todella huonot kehykset sun linsseihin. T: -10,5 ja -8,5  

Vierailija
2/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kuvitelmaa, tai sitten sulla on todella huonot kehykset sun linsseihin. T: -10,5 ja -8,5  

No hyvä jos muut eivät kiinnitä asiaan huomiota. En siis ole saanut kommenttia asiasta keneltäkään, mietin vain itse että osaavatko ihmiset päätellä että lasit ovat vahvat. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näkeehän sen? Varsinkin kun katsoo vähän sivusta. Itselläni myös paljon miinusta. En vaan ymmärrä mikä tässä olisi niin häiritsevää?

Vierailija
4/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ihmiset kauheasti miettivät toisten silmälasien vahvuuksia jos ei nyt aivan järkyttävät pullonpohjat ole. Olen itsekin voimakkaasti likinäköinen ja toiset huomaavat lähinnä silmien pienentymisen.

Vierailija
5/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näkeehän sen? Varsinkin kun katsoo vähän sivusta. Itselläni myös paljon miinusta. En vaan ymmärrä mikä tässä olisi niin häiritsevää?

Ei se nyt erityisesti häiritsekään, vaan kiinnosti juuri se että huomaavatko ihmiset edes jos on "pullonpohjat" tai siis että osaavatko he katsoa sitä voimakkuutta siltä kantilta.

AP

Vierailija
6/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuslinssit saavat silmät näyttämään pienemmiltä ja pluslinssit taas suuremmilta. Tästän asian voi päätellä, jos hoksaa katsoa. 

Vierailija
7/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että ihmiset joilla on itselläänkin lasit, osaavat asian ehkä katsoa. Lasittomat harvemmin

Vierailija
8/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta

Vierailija
9/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on, että ihmiset joilla on itselläänkin lasit, osaavat asian ehkä katsoa. Lasittomat harvemmin

Jouduin kerran selittämään asian eräälle tutulleni, joka siis itsekin omistaa silmälasit. Hän ei ollut koskaan tuota kavennusefektiä edes hoksannut katsoa. Eli suurin osa ihmisistä ei varmasti ajattele koko asiaa.

Vierailija
10/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pahimmillaan melkein -15 linssit ja hirveä trauma niistä varsinkin nuorempana. Silloin ei ollut optiikka kovin kehittynyttä, linssit olivat todella paksut kun vielä kehysmuoti oli isoa ja teininä sai kuulla laseista. Hankin piilolasit heti kun voin ja pidin niitä niin paljon kuin mahdollista.

Laserleikkauksella ei olisi päässyt eroon noin vahvoista miinuksista, mutta viidenkympin kieppeillä minulle tuli kaihi ja leikkauksessa sain tekomykiöt, jotka poistivat likinäön. Lukulaseja/kaksitehoja pitää käyttää mutta se ei suuremmin haittaa, kun linssit ovat kivan ohuet eikä tarvitse valita mahdollisimman pieniä pokia.

Tällä taustalla noteeraan kyllä muiden vahvat miinuslasit. Harvoin näen pahempia kuin itsellä oli.

Vierailija
11/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt erityisesti häiritsekään, vaan kiinnosti juuri se että huomaavatko ihmiset edes jos on "pullonpohjat" tai siis että osaavatko he katsoa sitä voimakkuutta siltä kantilta.

AP

Ei nykyään enää mitään pullonpohjalaseja tehdä. Oikeanlaiseen kehykseen viimeisen päälle puristetut lasilinssit. Minulla oli -13 ja -12,5 linssit eikä kukaan ollut huomannut mitään erityistä. Seuraavat linssit olisivat olleet vielä voimakkaammat ja silloin silmäni leikattiin. Nyt on -3.

Vierailija
12/13 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu minkälaisen ohennuksen raskii ostaa linsseihin

Vierailija
13/13 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä -5 ja kyllä näistä huomaan jo itse tuon pienenemisefektin hyvin, mutta kukaan ei ole koskaan kommentoinut sitä sanallakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi