Millaisia stereotypioita teillä on eri ammateista ja opiskelualoista?
Kommentit (4)
Opettajan työhön kuuluu vain se aika, jonka he ovat luokassa oppilaiden kanssa. Välitunnilla opettajat juovat kahvia ja syövät pullaa työajalla ja työnantajan piikkiin. Opettaja ei halua puuttua mihinkään oppilaiden välisiin ongelmiin. Opettaja nauttii kun saa antaa jälki-istuntoja oppilaille.
Vierailija kirjoitti:
Voin aloittaa tradenomeilla ja KTM:illä, koska olen alaa opiskellut. Stereotypiahan on, että ylimielisiä pyrkyreitä. Sisääntullessa ehkä kolmasosa on kuvauksenmukaisia, mutta tärkeämmäksi seikaksi aloittavista opiskelijoista sanoisin kuitenkin konformismin. Nimittäin kun opiskeluja on kestänyt kaksi vuotta, niin 70-80% opiskelijoista on muuttunut ylimielisiksi pyrkyreiksi, lähinnä siksi, että ovat niin mukautuvaisia siihen mitä vaaditaan, ja siksi että tuolla alalla se opiskeluyhteisö kokonaisuudessaan arvostaa sitä että ihminen on ylimielinen pyrkyri. Niinpä suurin osa sitten muuttuu sellaisiksi.
Hauskaa, että olen itse eri mieltä ja myös KTM koulutukseltani ja olen myös alanvaihtaja eli alunperin ihan eri hommista. Useimmat ihmiset ovat mukavia ja huomioonottavia, toki mukaan mahtuu muutamia hieman ylimielisempiäkin, mutta ei nyt ole mikään vallitseva piirre. Useimmat ovat myös ystävällisiä ja poliittisesti löytyy myös hieman vasemmaltakin olevia kauppatieteilijöitä. Opiskeluyhteisössä en ole huomannut että arvostettaisiin ylimielistä pyrkyriä, ellet sitten tarkoita tällä henkilöä joka haluaa saada opinnot pakettiin määräajassa?
Poliisit - nauttivat vallantunteesta, ovat rasistisia ja nauttivat ihmisten alistamisesta.
Voin aloittaa tradenomeilla ja KTM:illä, koska olen alaa opiskellut. Stereotypiahan on, että ylimielisiä pyrkyreitä. Sisääntullessa ehkä kolmasosa on kuvauksenmukaisia, mutta tärkeämmäksi seikaksi aloittavista opiskelijoista sanoisin kuitenkin konformismin. Nimittäin kun opiskeluja on kestänyt kaksi vuotta, niin 70-80% opiskelijoista on muuttunut ylimielisiksi pyrkyreiksi, lähinnä siksi, että ovat niin mukautuvaisia siihen mitä vaaditaan, ja siksi että tuolla alalla se opiskeluyhteisö kokonaisuudessaan arvostaa sitä että ihminen on ylimielinen pyrkyri. Niinpä suurin osa sitten muuttuu sellaisiksi.