Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä liitosta oikeasti on? Maksan ammattiliitolla aika ison summan palkastani enkä saa sieltä mitään

Vierailija
14.10.2020 |

Ne liiton tyypit vain pitelee kokouksia ja vetää pullaa naamaan ja matkustelee. Mun rahoilla. Sitten jos itse pyytäisin sieltä jossakin asiassa apua ni mitään ei saa. Minä lopetan maksamisen

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ytk:n jäsenmaksu alle 100€/vuosi. Kahden viikon ansiosidonnainen oli enemmän, kuin jäsenmaksuja olen maksanut. Veroista maksetaan työttömyyskassoille pääosa ansiosidonnaisten korvauksista, en tiedä%-osuutta.

Ammattiliitosta saa myös muuta, esim. tuo yllämainittu juristien apu riitatilanteissa. Mietippä, minkälaiset juristien palkkiot joutuisit maksamaan, jos itse riitauttaisit työsuhderiidan.

Kirjoitit, että jos itse jossain asiassa pyytäisit apua, sitä ei saa. Et siis ole tarvinnut apua mihinkään. Miten se on sinulta pois, jos/kun liitto ammattitoveriasi auttaa? Voit itse olla samassa tilanteessa ensi vuonna.

Vanhan työväenlaulun sanoin: teitä pelkää en, mä kuulun liittoon, mä kuulun liittoon, joka palvelee...

Mutta, taidat olla suhteellisen nuori, jolla oma napa lähinpänä...

Vierailija
22/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ytk:n jäsenmaksu alle 100€/vuosi. Kahden viikon ansiosidonnainen oli enemmän, kuin jäsenmaksuja olen maksanut. Veroista maksetaan työttömyyskassoille pääosa ansiosidonnaisten korvauksista, en tiedä%-osuutta.

Ammattiliitosta saa myös muuta, esim. tuo yllämainittu juristien apu riitatilanteissa. Mietippä, minkälaiset juristien palkkiot joutuisit maksamaan, jos itse riitauttaisit työsuhderiidan.

Kirjoitit, että jos itse jossain asiassa pyytäisit apua, sitä ei saa. Et siis ole tarvinnut apua mihinkään. Miten se on sinulta pois, jos/kun liitto ammattitoveriasi auttaa? Voit itse olla samassa tilanteessa ensi vuonna.

Vanhan työväenlaulun sanoin: teitä pelkää en, mä kuulun liittoon, mä kuulun liittoon, joka palvelee...

Jatkan: en itse kuulunut liittoon, koska olin töissä perheyrityksessä, josta omistin minimaalisen siivun. Avioeron jälkeen jatkoin samaa työtä työntekijänä, exän kanssa hyvissä väleissä, joten ei työsuhderiitoja yms. ollut odotettavissa. Työttömäksi jäin, koska lopetimme kivijalkamyymälän olosuhteiden  pakottamana ja osaksi myös koronan aiheuttaman asiakaskadon vuoksi. Kyseessä todella erikoisalan myymälä, asiakaista 90% ikäkaranteenissa.

Jos olisin ehdottomasti ollut ns. vieraalla työnantajalla, olisin ehdottomasti kuulunut myös ammattiliittoon, kuten tein hoitoalalla ollessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihkura, kun pitää omiaan koko ajan lisätä ja korjailla ...

Laulussa... mä kuulun liittoon, joka TAISTELEE... mutta se oli todella taisteluaikaa.

Nykyään liitto palvelee, siihen kannattaa kuulua!

Enkä ole demari!

Vierailija
24/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu liittoon ja saan kuulla siitä aina töissä jos sattuu tulemaan puheeksi. Yritän vältellä kyllä aihetta. Siitä seuraa sellainen paasaus, että ahdistaa ja tuntuu kuin olisin suurinpiirtein vastuussa kaikista maailman vääryyksistä. Aivan kuin joku uskonnollinen hurmos, jota yritetään pelolla ja huudolla pakottaa kurkusta alas. Älkää saarnatko meille, jotka kuuluvat vain kassaan. Kuuluin liittoon, kun olin vähän huonommin turvatuissa asiakaspalvelutöissä. Nyt akateemisissa töissä en näe samaa hyötyä. On luotettava työnantaja, ja jos joutuisin lähtemään yt:ssa niin se olisi minulle ihan ok tällä hetkellä.

Vierailija
25/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitytään kaikki vaan Loimaan kassaan, saadaan kaikki vanhat edut takaisin kuten kuusipäiväinen työviikko, pidemmät työpäivät, lyhyemmät lomat ja kaikki lisät pois. Tällä lähtee Suomi nousuun niin kuin EK suunnittelee.

Vierailija
26/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitot on aikoinaan neuvotelleet edut. Liitotkaan ei kuitenkaan pysty mitään, jos päätetään vain kikyjä keksiä.

Vierailija
27/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat työehtosopimuksen.

Vierailija
28/29 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/29 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitto elättää kymmenittäin lihavasti voivia liittojohtajia esikuntineen, armeijoineen ja paarioineen. Rahoillasi liitot rakentavat palatseja valtakunnan ykköspaikoille monumenteikseen joiden yläkerran maisemaikkunaneukkareissa virtaa laadukas suodatinkahvi ja viinereitä lentää pöytään katkeamattomassa ketjussa. Heillä on kova työ miettiä, millaisiin kiinteistöihin sijoittaa rahasi tuottamaan verovapaita voittoja nostaakseen viisinumeroisia vuosipalkkojaan toiveena pian lumpsauttaa kuudeskin kehiin. 

Meneehän sitä rahaa tietenkin propagandaan. Liittojen pitää yrittää vakuttella paarialleen eli maksavalle massalle, että heidän ansiosidonnainen olisi jotenkin parempaa kuin itsenäisten kassojen, tai että Suomen kansan demokraattisen ja legitiimin vallankäyttäjän, eduskunnan, säätämä työlainsäädäntö olisi jotenkin kelvottomampaa kuin kiristämällä ja laittomuuksilla sekä uhkailulla ja harhaanjohtamisella saatu TES-pilkunviilaus sen koristeeksi, jota ei missään oloissa voisi korvata yrityskohtaisella kunkin firman toimintatapaan ja työntekijöiden omiin tarpeisiin täsmäsäädetyllä. Ei, vaan liiton mielestä työläinen ansaitsee paikkansa vain muottiin tungettuna, uniformuun puettuna, Suurten Johtajiensa vuoksi uhrautumaan valmiina punasoturina aatteen ja yhtenäisyyden edestä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi