Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä liitosta oikeasti on? Maksan ammattiliitolla aika ison summan palkastani enkä saa sieltä mitään

Vierailija
14.10.2020 |

Ne liiton tyypit vain pitelee kokouksia ja vetää pullaa naamaan ja matkustelee. Mun rahoilla. Sitten jos itse pyytäisin sieltä jossakin asiassa apua ni mitään ei saa. Minä lopetan maksamisen

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa tyhjästä.

Vierailija
2/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan järkevä kuulukaan ammattiliittoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vain tietyt kellokkaat onnistuvat niistämään taloudellisia etuja liitoista. Suurin osa istuu puhtaasti maksajan penkillä.

Mutta niinhän se on elämässä yleensäkin.

Vierailija
4/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisepa ay-pomojen vuosipalkkoja, niin ymmärrät mihin liiton jäsenmaksuja tarvitaan.

Vierailija
5/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen tarvinnut liiton juristia. Toinen tapaus koski vuosiloman pituutta ja toinen irtisanomisajan palkkaa. Jälkimmäisessä voitin rahallisesti yli kymmenen vuoden jäsenmaksun verran, siis sen saman jäsenmaksun, josta enin osa menee työttömyyskassaan.

Vierailija
6/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tyhmä ole, joka pyytää...

Vierailija
7/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskassaan voi liittyä myös liittymättä liittoon. Ihan kaikkiin siis. Sitä ei kuitenkaan duunarille mielellään kerrota.

Vierailija
8/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyötyä. Itselleni ei yksilötasolla, mutta ammattiosastoaktiivina tiedän miten paljon meidän ammattiosasto on ihmisten etuja ajanut. Hoitoala kuntapuolella. Paskaa tulee työnantajalta. Onneksi meillä on huippu luottamusmies.

Vierailija
9/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat. Liitto neuvottelee kaikista työehdoistasi. Liiton ansiosta sinulla on vuosiloma ja nykyinen työaika. Liitto/pääluottamusmies valvoo että työnantajasi toimii lain ja työehtosopimuksen puitteissa.

Ilman liittoja täällä olisi vieläkin 6 päiväinen työviikko, vuosilomaa viikko vuodessa ja 10 tunnin työpäivät. Saavutettuja etuja jotka tuppaavat hyvin usein unohtumaan. Yleissitovuuden ansiosta saa liittoon kuulumattomat samat edut. Entä sitten jos yleissitovuus katoaa? Kun YT:t tulevat niin liitot neuvottelevat vain omista jäsenistään, ei niitä pätkääkään kiinnosta liittoon kuulumattoman edut. Siinähän sitten itse neuvottelet työnantajan kanssa irtisanotaanko sinut vai ei.

Vierailija
10/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eroa sitten, jollet koe saavasi "mitään".

Vierailija
11/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
12/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata maksaa.

Vierailija
13/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomat ja työajat ovat laissa, ei niihin liittoja tarvita.

Vierailija
14/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ammattiliitto on 50 vuotta sitten 70-luvulla neuvotellut edun, ei motivoi minua maksamaan 150 euroa joka kuukausi.

Vierailija
15/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea työsopimuslaki ja työaikalaki. Melko minimi on jos niiden kanssa mennään. Liitto on se joka on sopinut sulle ne paremmat ehdot kuin mitä laki sanoo.

Voin kertoa että liittoon kuulumattoman on melko hankala ajaa etujaan ja saada esim. väärin maksetut ylityökorvaukset itselleen. Liiton edustaja hoitaa asian hyvässä lykyssä yhdellä puhelulla ja vielä korot päälle.

Vierailija
16/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ammattiliitto on 50 vuotta sitten 70-luvulla neuvotellut edun, ei motivoi minua maksamaan 150 euroa joka kuukausi.

Missä liitossa maksetaan 150e kuukaudessa?? Jokaisessa liitossa on maksimimaksu esim. 49e kuukaudessa.

Vierailija
17/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun vaan kaikki eroamaan liitosta, niin sit ollaan siinä 50-luvun tilanteessa.

Vierailija
18/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni ei kannata kuulua kassaan ja liittoon. Ansiosidonnaisen päälle pitäisi hakea kuitenkin asumistukea ja toimeentulotukea niin on sama hoitaa asia pelkästään Kelan kanssa. Liittoa tarvitsisin lähinnä juristin takia mutta sen verran muissa asioissa kuluttanut oikeuksien penkkejä että en enää lähde käyttämään vuosikausia niihin hommiin minkään asian takia.

Vierailija
19/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa lukea työsopimuslaki ja työaikalaki. Melko minimi on jos niiden kanssa mennään. Liitto on se joka on sopinut sulle ne paremmat ehdot kuin mitä laki sanoo.

Voin kertoa että liittoon kuulumattoman on melko hankala ajaa etujaan ja saada esim. väärin maksetut ylityökorvaukset itselleen. Liiton edustaja hoitaa asian hyvässä lykyssä yhdellä puhelulla ja vielä korot päälle.

Meidän liitossa ei mene noin, joten erosin.

Minulle myös sanottiin suoraan, etten kuulu siihen ryhmään, jonka etua liitto ajaa.

Vierailija
20/29 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työnantaja rikkoo sitä lakia, liiton juristi on ihan kätevä olemassa.

Se on vähän kuin vakuutus: Jos tapaus on epäselvä ja tulkinnanvarainen, liitolla on varaa viedä se oikeuteen, vaikka itse ei uskaltaisi sen pelossa, että joutuu hävitessään maksamaan isot korvaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä