Minulla on kurkku hieman kipeä ja kurkku myös hieman kutisee. Saanko nyt mennä töihin vai en?
Ei yskitä tai kurkkua kutittaa, mutta ei niin kovasti että olisi pakottavaa tarvetta yskiä..
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kurkkukivun vuoksi ei tarvitse jäädä kotiin.
Kokeilepa täyttää tuo koronakyselyn oirearvio kurkkukivulla. Sanooko se sinulle, että huoletta töihin? Ei sano.
Älä levitä disinformaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään saa mennä töihin. Pitää varata sika koronatestiin ja silloin saat ohjeen pysyä karanteenissa testiin pääsyä ja tulosta odotellessa. Ihan hyvin se voi olla koronaakin ja tartuntaketjujen katkaisemiseksi oireilevat on testattava.
Mistä se sika varataan? Miten niitä riittää kaikille? En osaa käsitellä isoa sikaa.
Quote: "Pitää varata sika koronatestiin..."
Ei mitään syytä olla pois töistä. Kaikilla kurkku on ärtynyt syksyisin.
Miksi täällä levitetään väärää tietoa? Lievissäkään hengitystieinfektio-oireissa ei saa mennä nykyään töihin ja pitää varata aika koronatestiin.
Ilman testiä et voi tietää onko kyse flunssasta vai koronasta. Ei ole hyvä levittää tavallista flunssaakaan työpaikalla, koska kaikki tartunnan saaneet joutuvat jäämään kotiin ja menemään testiin.
Mikään työnantaja ei halua, että flunssaoireinen tulee työpaikalle tartuttamaan muita -> lisää sairaspoissaoloja.
Minä kirjoitan sinulle aluksi 180vrk lomaa. Otat sitten rauhallisesti ja pysyttelet vuoteessa ensimmäiset 40vrk. Sitten saa aamupäivisin olla pystyssä 15min. kerrallaan 14vrk. ajan. Sitten pikkuhiljaa lisäillään sitä pystyssäoloaikaa 30minuuttiin per päivä niin että toteutuu 80 päivän kohdalla. Jos ei enää kovin kutita, voipi nenää käyttää ikkuna raosta ulkona 5min. ajan tuon jälkeen mutta yli 60min. ei saa olla jalkeilla ennen 150vrk.tta.
Loppuaika käytetään jaloittelun opetteluun ja käväistään korkeintaan 25m. päässä ulko-ovelta siten että on koko ajan näköpiirissä paluutie. Ei yli 15min. sittenkään. Ulkona siis.
181 vuorokautena ilmoittaudut sitten työhön kivuttomana ynnä terveenä.
Kaikkonen.
Syysflunssa on eri asia kuin korona. Voit hyvin mennä töihin.
Laita maski naamaan ja mene töihin. Nythän on maskisuosituskin, jos se on joltain mennyt ohi.
Jos kaikki vaan jäisivät kotiin loisimaan koronan varjolla, kun vaan vähänkin on minimaalisia flunssan oireita, niin kuka enää jäisi hoitamaan työt? Ei tätä koko yhteiskuntaa voi pysäyttää.
Mulla kurkkua kivistää jatkuvasti, ilmeisesti yöllisen refluksin takia, ja nyt kun ilmat ovat viilenemään päin, myös nenä vuotaa silloin tällöin lämpötilojen vaihdellessa. Kerran olen tänä syksynä käynyt lievän kurkkukivun takia koronatestissä, odottelin testausaikaa ja tuloksia yhteensä 6 vrk. En olisi päivääkään töissä, jos jokaisesta koronaan sopivasta oireesta jäisin kotiin. Oon ratkaissut asian niin, etten todellakaan käy missään muualla kuin töissä, jonne kuljen omalla autolla. Työskentelen pääasiallisesti ulkona ja lähikontakteja siellä tulee aniharvoin. Jos eläisin sosiaalisempaa elämää, lähtisin testiinkin herkemmin.
Meillä jos tulee mitään kurkkukipua tai nuhaa, niin ensin koronatestiin ja sitten jos se on negatiivinen niin töihin voi tulla voinnin mukaan. Toivotaan, että kukaan ei tule niistävänä ym. koska vaikka koronatesti on neg. niin ei haluta että muut sairastuu, jolloin heti alkaa sama rumba seuraavan sairastuneen kohdalla. Ihan typerää mennä töihin "pienessä flunssassa" kun se on kohta sitten kaikilla. Flunssassa töissä oleminen ei ole mikään sankariteko vaan typeryyttä ja itsekästä. Jos kuvittelee olevansa korvaamaton niin on hyvä kokeilla jääkö vesilasiin jälki kun sinne kastaa sormensa... Niinpä.
Ei normaalijärjellä varustetut.