Raskaana? Kohdun ulkopuolinen? Mikä vikana?
Elikkäs yritämme mieheni kanssa esikoista eikä kolmen kierron aikana ei ole tärpännyt (tässä siis ei ongelmaa varsinaisesti, tiedän että yrittämisessä saattaa mennä vuosia). Itse olen 22 ja mieheni 27, jos nyt siis sillä varsinaisesti merkitystä on.
Mutta asiaan, en ole oikein koskaan seurannut omaa kiertoani sen paremmin muuten kuin että menkat tulee kuukauden välein, mutta kun vauvasta aloimme haaveilemaan niin kiertoakin aloin seuraamaan flo sovelluksen avulla. Minulla siis kierto on noin 31-32 päivää ollut neljän kierron ajan eli juurikin sen tasan kuukauden.
Nyt kuitenkin varsinaiseen asiaan eli menkkojen myöhästymiseen (piti alkaa 2-3.10) nyt on kiertopäivä 43 menossa eikä kuukautisia vieläkään näy eikä kuulu. 27.9 olin koko aamun aika kipeä, alavatsaa koski ihan niin kuin menkat olisi alkanut, oli pahoinvointia, päätä särki ja järkyttävä väsymys oli. Kuittasin sen vain jonain menkkojen alkuoireiluna tai vaihtoehtoisesti ruokamyrkytyksenä (<- mikä epätodennäköinen, kun samoja ruokia mieheni kanssa edellisenä päivänä söimme eikä hänellä mitään oireita ollut.) Ensimmäisen herkän raskaustestin tein varuiksi kuitenkin jo 28.9 eli 4pv ennen menkkojen alkua ja silloin oli selvä negatiivinen. Suuri pettymyshän se oli, mutta yritin ajatella positiivisesti.
Noh kun menkkojen piti sitten 2-3.10 alkaa niin mitään ei kuulunut, ei minkäänlaista vuotoa, vähän heikohkoa oloa ja 3-5.10 oli flunssanoireita, pientä lämpöä ja lievää pahoinvointia ja nipistelyä alavatsassa (menkka oireita) joten ajattelin, että kipeäksi tässä tullaan ja siksi menkat myöhässä. Oireet kuitenkin loppuivat kuin seinään ja sen jälkeen oli taas muutama päivä menkkojen odottelua. 6.10 tein toisen herkän raskaustestin, mutta jälleen oli negatiivinen, sitten tein 7.10 vielä varoiksi yhden testin (ei ollut herkkä testi vaan ihan perus rfsu) ja toiveet mahdollisesta raskaudesta murentuivat jälleen, kun vain yksi viiva ilmestyi.
Unohdin asian muutamaksi päiväksi ja sitten 9.10 (kiertopäivä 38) tuli paperiin rusehtavaa limaa (verta) ja ajattelin, että jes vihdoin menkat!
Noh sitä todella mitätöntä vuotoa oli 12.10 asti eli vain 3 päivää. Vuoto oli niin mitätöntä ettei sitä huomannut muuten kuin pyyhkiessä ja kun varmuuden vuoksi pidin kuukautissuojaa yöt/päivät niin siinä oli vain pari pientä tuhrua. Ja nyt viimeiset kaksi päivää ei ole ollut yhtään mitään vuota.
Viime viikolla oli pientä pahoinvointia ja päänsärkyä välillä, muttei sen kummempaa. Nyt ei ole ollut mitään muuta kuin väsymystä. Uutta raskaustestiä en ole tehnyt, koska luotan tähän 6.10 tehtyyn herkkään testiin joka oli negatiivinen. Toiveita mahdollisesta raskaudesta en ole enää herätellyt, sillä en vain uskalla enää toivoa. Vaikka alunalkaen en ole kiertoani koskaan päivän tarkalleen seurannut niin sen kuitenkin tiedän etteivät menkat ole koskaan olleet näin paljoa koskaan myöhässä.
Elikkäs mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä? Missä mahdollisesti mättää? Teenkö uuden testin? Teenkö sen uuden testin minkä ajan päästä vai kannattaako enää tuhlata aikaa turhiin toiveisiin? Voiko olla kohdun ulkopuolinen eikä vain kipuja ole ja siksi näyttää negaa testissä?
Vauva olisi kyllä erittäin tervetullut ja toivottu, mutta en vain enää haluaisi sitä inhottavaa pettymyksen tunnetta saada negatiivisesta testistä. Niin ja testit mitä olen tehnyt niin on tehty aamun ekasta virtsasta.