Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohdi elämääsi, entäs jos äitisi olisi kieltänyt sinulta isäsi

Vierailija
14.10.2020 |

Ja et olisi saanut tavata häntä koskaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella kiitollinen

Vierailija
2/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin hän tekikin. Pa*ka temppu, mutta ei sille mitään mahda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla olisin elänyt kuin nytkin. Äijä itse hävisi kuvioista kun olin vauva ja ei suostunut tapaamaan vaikka olisi saanut elarit takaisin. En menettänyt mitään.

Vierailija
4/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vieraannutti meidät isästämme ja isä kuoli kun olin 14. Katkera olen.

Vierailija
5/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isä varmaan olisi välittänyt. Ei hän minusta hirveästi välittänyt vasta kuin sitten kun olin aikuinen. Itselläni on joka tapauksessa ollut aina kova isän ikävä, sellaisen välittävän isän, vaikka isäni tunsinkin. Isä oli omalla tavallaan ihan mukava ja mielenkiintoinen ihminen, mutta myös alkoholisti, väkivaltainen ja jollain tavalla persoonallisuushäiriöinen. Äitikään ei tosin ole paljon kummempi, mutta on hän nyt vähän tsempannut lastenlasten kohdalla. Isä on jo kuollut. Näillä mennään.

Vierailija
6/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän olen nähnyt viimeksi vuonna -72. Äiti pitänyt huolen, ettei isääni ole näkynyt tai kuulunut elämässäni. 

Vierailija
7/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle lapsellehyvä, että isä poistuu kokonaan kuvioista. Monelle lapselle olisi ollut hyvä, että äiti poistuu kuvioista.

Omalla kohdallani olisi ollut onnekkainta mahdollisimman huostaantto ja antaminen adoptioon vastuullisille ja rakastaville ihmisille, mieluiten jo synnytyslaitokselta.

Vierailija
8/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allikko olisi vaihtunut suohon. Oja jossa nyt oleskelen kuulostaisi saavuttamattomissa olevalta paratiisiltä.

Vierailija
9/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvä isä ja siksi äiti ei koskaan kokenut mitään tarvetta aapeen esittämään toimintaan.

Minulla oli myös hyvä äiti. JOS hän olisi pitänyt viisaana estää minua ja isääni tuntemasta toisiamme, siihen olisi varmasti ollut hyvä syy. Se olisi ollut minulle paras vaihtoehto. Ei ne lapset kaipaa yhtään enempää pasCiaisia elämäänsä, edes verisukulaisia. Lapsilla on oikeus suojeluun.

Vierailija
10/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun oliskin, olisin varmaan paljon terveempi ja menestyneempi ihminen kuin mitä olen nyt, isäni teilaamisen ja haukkumisen tuloksena.

Vierailija
11/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jäänyt paitsi suurta rakkautta.

Vierailija
12/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi vaikuttanut elämääni paljoakaan

Vierailija
13/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin ydinperheessä, mutta ei isä minusta ollut yhtään kiinnostunut. Ei me koskaan edes juteltu, isä jäi ihan vieraaksi. Lapsena pelotti, jos äiti lähti jonnekin ja aikuisena olo oli vaivaantunut.

Vierailija
14/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut tosi loukkaantunut että miksi isä ei halunnut mua luokseen asumaan vaan jätti äidille.

Vierailija
15/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isää ei olisi ollut, niin kodissamme olisi ollut paljon turvallisempaa ja hiljaisempaa. Olisi monet huutokohtaukset ja kauheat sanat jääny kuulematta ja olisi ollut enemmän omille tunteille tilaa. Nykyään en halua olla missään tekemisissä isäni kanssa. 

Vierailija
16/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempani olisivat eronneet, olisin todennäköisesti äidin luona asuva työtön mielenterveysongelmainen peräkammarinpoika. Onneksi eivät eronneet, syystä x. Iskä opetti tekeen töitä ja känniavautumisia kuuntelin tarkasti kun sisälsivät tärkeää tietoa. Mutsi vaan vittuili kaikesta ja katso emmerdalea samalla kun poltti safkat uunissa. Iskä oli ihan ok tyyppi.

Vierailija
17/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi väkivaltaisen alkkiksen ja juoppohullun uhri ja ainakin siltä osin tasapainoinen ja ehjä aikuinen. Mutta ei, ensimmäiset 10v elämä oli pelkoa ja Alkoa, tai Alkoa ja pelkoa.

Vierailija
18/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin luultavasti kuin toinen ihminen. Pystyisin luottamaan miehiin, en ajattelisi koko ajan että olen jotenkin peruuttamattomasti viallinen.

Vierailija
19/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 14 v lapsi, joka ei ole koskaan isäänsä tavannut.

Halusin lapsen, en miestä. Käytin itseäni nuorempaa miestä siittäjänä.

Hyvät geenit sai ja luonteen.

Mies ei tiedä lapsesta, eikä asu enää Suomessa. Lapselleni olen kertonut totuuden nyt, kun hän jo ymmärtää.

Veljeni ja isäni toimivat miehen mallina.

Vierailija
20/41 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei isä varmaan olisi välittänyt. Ei hän minusta hirveästi välittänyt vasta kuin sitten kun olin aikuinen. Itselläni on joka tapauksessa ollut aina kova isän ikävä, sellaisen välittävän isän, vaikka isäni tunsinkin. Isä oli omalla tavallaan ihan mukava ja mielenkiintoinen ihminen, mutta myös alkoholisti, väkivaltainen ja jollain tavalla persoonallisuushäiriöinen. Äitikään ei tosin ole paljon kummempi, mutta on hän nyt vähän tsempannut lastenlasten kohdalla. Isä on jo kuollut. Näillä mennään.

Kadehdin sitä ajatusta että pystyit tuntemaan isän ikävää. Silloin on jo aika paljon hyviäkin eväitä saatu. Ei mulla lapsena tullut edes mieleen kaivata rakastavaa aikuista kun itse olin perheessä aikuisen roolissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme