Ghostaus on henkistä väkivaltaa.
Vastapuoli jää ikuisesti ihmettelemään mikä hänessä on niin iljettävää ja kamalaa ettei sitä voi edes ääneen sanoa.
Kommentit (224)
Niin on. Ghostaaja on selkärangaton pelkuri, joka ei uskalla kohdata tekojensa seurauksia. Millainen ihminen katoaa kuin tuhka tuuleen kuukausien tai jopa vuosien jälkeen? Vaikea ymmärtää. Kaipa sellaiset ihmiset osaavat pohjimmiltaan välittää vain itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä minua ainakaan huvita alkaa selittää eikä perustella, jos ei kiinnostakaan. Jos joku alkaa lyhyen viestittelyn tai yhden tapaamisen jälkeen sellaista vaatia, en pidä ihmistä normaalina.
Jotkut tekee sitä kuukausien ja jopa vuosien seurustelun jälkeen.
Kyllä olisi ihan inhimillistä antaa ihmiselle vastauksia että voi jatkaa elämäänsä.
Epätietoisuudessa on inhottava elää.
Mitä epätietoisuutta on jos ei tiedä toisesta mitään uutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä minua ainakaan huvita alkaa selittää eikä perustella, jos ei kiinnostakaan. Jos joku alkaa lyhyen viestittelyn tai yhden tapaamisen jälkeen sellaista vaatia, en pidä ihmistä normaalina.
Sinä oletkin inhottava ja lapsellinen tapaus.
Ensimmäinen takertuja ilmoittautui.
Kerro mikä sinussa on vikana, kun et kestä sitä kun vieraan ihmisen elämä ei pyöri sinun ympärilläsi?
Mikä sinussa on vikana, kun toisten ihmisten kohteleminen kunnioittavasti ei kiinnosta sinua?
...kysyy vieraita ihmisiä inhottavaksi ja lapselliseksi nimittelevä narsisti.
Mistä sinä tuon narsistin keksit? Oletko muka pätevä psykiatri? Jos olisit, niin tietäisit, että kenellekään ei voi diagnosoida persoonallisuushäiriötä pelkän nettikirjoittelun perusteella.
Näköjään kolahti.
Vierailija kirjoitti:
jep, mut on ghostattu noin 40 miehen toimesta, yhtäkään syytä en ole saanut miksen kelvannut ellei lasketa yhtä "oot muuten nasta mimmi mut ku et anna p ersettä". en enää deittaile. N31
Eivät varmaan tosissaan etsineet eli varattuja ja trolleja. Seksiä pelkästään etsivä mies ei kävisi monelle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Ghostaaja on selkärangaton pelkuri, joka ei uskalla kohdata tekojensa seurauksia. Millainen ihminen katoaa kuin tuhka tuuleen kuukausien tai jopa vuosien jälkeen? Vaikea ymmärtää. Kaipa sellaiset ihmiset osaavat pohjimmiltaan välittää vain itsestään.
No esim fyysisesti pahoinpidelty, joka pelkää henkensä puolesta. Kiva että mielestäsi sellainen on "vain itsestään välittämistä".
Epätietoisuus siitä, mitä tapahtui. Rehti ja muista välittävä ihminen uskaltaa kohdata tekojensa aiheuttamat reaktiot ja tunteet eikä luiki pakoon. Ja kyllä, tavallisia kivoja ihmisiä ghostataan eikä syynä ole se, että he olisivat roikkuja tai takertujia. Joistakuista ei vain ole suoraselkäisesti kertomaan, että he eivät enää halua tavata, vaikka tapailua olisi jatkunut pitempään. Mitä lie kypsymättömyyttä tai empatiakyvyttömyyttä.
[/quote]Mitä epätietoisuutta on jos ei tiedä toisesta mitään uutta?[/quote]
Tuhat miljoonaa kertaa pahempi on se että ihmisiä ei jätetä rauhaan, vaan vainotaan, pilkataan ja stalkataan.
Tämähän on aivan erikoistapaus, jota en tietenkään tarkoittanut. Sen varmaan ymmärsikin siitä, että puhuin tekojen seurauksista. Täsmennettäköön sitten, että tarkoitan ihmisiä, joista vain ei ole kertomaan, että ei enää huvita. En tällaisia tapauksia, joissa suojautuminen on tietenkin elinehto. Eikä minusta ollenkaan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim fyysisesti pahoinpidelty, joka pelkää henkensä puolesta. Kiva että mielestäsi sellainen on "vain itsestään välittämistä".
Vierailija kirjoitti:
Epätietoisuus siitä, mitä tapahtui. Rehti ja muista välittävä ihminen uskaltaa kohdata tekojensa aiheuttamat reaktiot ja tunteet eikä luiki pakoon. Ja kyllä, tavallisia kivoja ihmisiä ghostataan eikä syynä ole se, että he olisivat roikkuja tai takertujia. Joistakuista ei vain ole suoraselkäisesti kertomaan, että he eivät enää halua tavata, vaikka tapailua olisi jatkunut pitempään. Mitä lie kypsymättömyyttä tai empatiakyvyttömyyttä.
Mitä epätietoisuutta on jos ei tiedä toisesta mitään uutta?
Mä oon ghostannut kaikki joiden kanssa pelasin pogoa aikanaan. Ei vaan peli napannut enää. Samoin olen muitakin ghostannut, kun aika ei vaan ole riittänyt harrastamiseen. Mitä kummallista siinä nyt on vai onko eri tilanteita joissa ghostausta on mietittävä tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko ehdottaa näin tinderittömänä pitkässä parisuhteessa olevana seuraavaa?
Heti kun alatte juttelemaan, kysytte suoraan oletko ghostaaja? Harvalla on pokkaa sanoa olen, ja harva kehtaa valehdella, joten suuremmalla todennäköisyydellä hän selittelee jotain, edes häpeissään, kun ei enää jutella halua.
Minä häipyisin paikalta, kun joku alkaa tutustumisen alkuvaiheessa ensimmäiseksi lukita pakoreittejä.
Kaipaatko useinkin pakoreittejä? Normi-ihmiset kulkevat ihan ovista..
Oviko ei ole pakoreitti?
Ei, se on kulkureitti. Pakoreitti on hätätilanteita varten.
Ei se vastapuoli ole myöskään loputtomasti velvollinen selittelemään. Joskus olen jopa suoraan pyytänyt jättämään rauhaan, eikä sekään mene perille.
Onneksi nämä eivät ole ainoat vaihtoehdot, vaan monet ihmiset osaavat hoitaa asiat miellyttävämmin. Olen joutunut sekä ghostatuksi että lopettamaan piinaavan yhteydenpidon, mutta pidän niitä eri asioina. Mt- ja päihdeongelmainen eksä kiusasi ja ahdisteli kuukausia, vuosia, kunnes sanoin, että lopetan yhteydenpidon tähän, koska en enää kuuntele solvausta ja kaasuvalotusta. Ghostaaja taas leperteli ja tapaili muutaman vuoden, kunnes yhteydenpito loppui kuin seinään ilman mitään ymmärrettävää syytä. Se sattui niin, että en tekisi sellaista kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Tuhat miljoonaa kertaa pahempi on se että ihmisiä ei jätetä rauhaan, vaan vainotaan, pilkataan ja stalkataan.
Ghostaaminen on lähinnä välinpitämättömyyttä. Henkisellä väkivallalla halutaan toisen kärsivän, mutta ghostaaja ei edes ajattele koko asiaa.
Ihmiset näköjään ymmärtävät ghostauksen eri tavalla. Minulle se on sitä, että merkityksellisen ihmissuhteen toinen osapuoli katoaa yhtäkkiä tiiviin yhteydenpidon ja/tai tapailun jälkeen kertomatta, että ei enää halua pitää yhteyttä. En laske pokettelua tähän kategoriaan. Minusta on normaalia, että toista ihmistä kunnioitetaan sen verran, että tällainen asia edes ilmoitetaan. Eihän se tarkoita sitä, että täytyy piinaavan roikkujan kanssa olla yhteyksissä maailman tappiin ja antaa lukemattomia selityksiä.
Trollejahan nämä ovat, mutta tämä on minusta aihe, josta olisi tärkeä keskustella ihan asiallisesti ja kunnolla.
[/quote]Mitä epätietoisuutta on jos ei tiedä toisesta mitään uutta?[/quote][/quote]
Mä oon ghostannut kaikki joiden kanssa pelasin pogoa aikanaan. Ei vaan peli napannut enää. Samoin olen muitakin ghostannut, kun aika ei vaan ole riittänyt harrastamiseen. Mitä kummallista siinä nyt on vai onko eri tilanteita joissa ghostausta on mietittävä tarkemmin?[/quote]
Se että vaatimalla vaatii toista tilivelvolliseksi jostain mitä EI yksinkertaisesti ole, on itsekästä ja henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Se että vaatimalla vaatii toista tilivelvolliseksi jostain mitä EI yksinkertaisesti ole, on itsekästä ja henkistä väkivaltaa.
Entä jos mies käyttää nuorta naista seksiin ja nainen luulee muuta, on siksi suostunut seksiin. Eikö silloin voi kertoa naiselle ettei kiinnosta ja pari syytä, nainen olisi ainakin tietoinen mistä se johtuu, jos hänessä on "vikoja". Toisaalta ne syyt itsekin saa lopulta selville. Tilivelvollinen ei kukaan tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Et voi vastata kysymykseen "miksi susta ei ole enää kuulunut"?
Eikö olis helpoin sanoa vaan ettei enää kiinnosta syystä x niin saisit olla ihan rauhassa?
Suhteen jälkeen ei ok ghostata. Tinder-viestittelyn ja ehkä yksien treffien jälkeen ok.
Tässäkin on niin monta tasoa. Minä en ainakaan koe olevani tilivelvollinen ihmiselle, joka on minuun Tinderissä tms ottanut yhteyttä ja jonka olen todennut muutamien viestien jälkeen tylsäksi / ei kiinnostavaksi. Ikäväähän se varmasti on jäädä ihmettelemään, miksi toinen ei vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi vastata kysymykseen "miksi susta ei ole enää kuulunut"?
Eikö olis helpoin sanoa vaan ettei enää kiinnosta syystä x niin saisit olla ihan rauhassa?
Minä en ole ikinä edes tuollaista viestiä saanut, vaikka olen varmasti monet muutaman viestin jälkeen ghostannut.
Miehet on muutenkin niin herkkiä pakkien suhteen, että ei enää kiinnosta selitellä. Olen saanut niin usein sen "ahahah, luulitko että oon susta kiinnostunut?!" -kysymyksen niksaani, jos olen sanonut kohteliaasti "kiitos ei":
Mistä sinä tuon narsistin keksit? Oletko muka pätevä psykiatri? Jos olisit, niin tietäisit, että kenellekään ei voi diagnosoida persoonallisuushäiriötä pelkän nettikirjoittelun perusteella.