Oletteko te naiset tai nuoret äidit todella näin ilkeitä?
Ihan kamalaa lueka tuota jatkuvaa ulkonäon haukkumista, arvostelua ja räkättämistä. Milloin on suomalainen liian harmaa, lyhytjalkainen, paksuperseinen, milloin puolestaan savolainen maatiainen ja milloin vain ylipäätään laiska ja tyhmä laardikasa. Arvelen haukkuajia nuoriksi, koska aikuisella luulisi olevan sydämensivistystä ja yleissivistystä sen verran, että tuollaisia sammakoita ei enää suusta lähde.
Oletteko te oikeasti noin pahansuopia, että salaa yökitte läheistenne ja tuntemattomien ihmisten ulkomuotoa? Mitäs sitten tapahtuu, jos itse menetätte sen uskomattoman kauneutenne, nuoruutenne tai terveytenne? Entä jos teillä mielenterveys kärsii tai havahdutte joskus olevanne syömishäiriöisiä? Jutta-ketjusta poimin vielä:
Vierailija 11.1. klo 0:52 20/36
Olipa tympeä ketju lukea. Painorasismi alkaa saada jo tosi rumia piirteitä. Oli kyse ulkonäkökeskeisyydestä, tietämättömyydestä tai vain julmuudesta, niin tämä ylikiloisten solvaaminen ja älyn ja henkisten ominaisuuksien halventaminen muistuttaa jo rotuvihaa. Hyi miten rumasti te puhutte jopa ystävistänne.
Kommentit (44)
Onkin mielenkiintoista kuulla minkä ikäisiä te painovittuilijat olette ja mikä on tuon ylemmyyden taustalla. Nuoruus, itsellä onnistunut uskomaton laihdutus ja siten tunne paremmasta ihmisyydestä vai mikä? Kertokaahan. ap
Minäkään en usko, että kyse on iästä, vaikka mielelläni syyttäisinkin nuorempia äitejä, kun itse olen jo varttuneempi. ;) Työelämässä ilkeimpiä ovat nämä 50+-vuotiaat ja toisaalta kaikentietävät nuoret, joilla kova hinku eteenpäin. Nämä ryhmät vihaavat myös toisiaan, joten välillä ihan suu auki olen seurannut vihanpitoa.
Pätemisen tarpeestahan tässä on kysymys. Lyömällä toista matalaksi nostetaan omaa itseä. Klassista kiusaamista siis.
Rasismi on rotusyrjintää. Onko painorasismi siis painorotusyrjintää?
Laittaisit esimerkkejä siitä ilkeilystä. Jonkun mielestä totuuden sanominen on ilkeilyä. Ei me voida tietää mikä sinusta on ilkeilyä. Jos haluat muutosta, niin opeta meitä.
Täältä lukemani keskustelut ovat enimmäkseen sellaisia, että ne voi hyppiä yli olkia kohauttamalla. Lapsellista lällättelyä kuin ala-asteikäisiltä: läskikasa, ihrapylly, pottunokka... Mutta joidenkin kommentien äärelle jää ihan suu auki. Sen näkee ihan todella, että ihmiset eivät ymmärrä pätkääkään esimerkiksi syömishäiriöiden syistä. Kyse ei ole itsekurista vaan paljon mutkikkaammista psykologisista ilmiöistä.
Ihmiset eivät voi myöskään mitään geeneilleen, eli sille minkä mittaiseksi jalat kasvoivat tai jäikö saamatta vehnänvaalea tukka ja terhakat tissit. Aikovatko nämä naiset haukkua aikuistuvat lapsensa samaan tapaan, kun näiden ulkomuoto ei ehkä täytäkään Victorias' Secret -mallien mittoja? Entäpä jos heidänkin poikansa alkoholisoituvat tai masentuvat? Syyttävätkö silloin itseään huonosta äitiydestä tai lapsiaan itsekurin puutteesta?
En tiedä mikä juuri tänään iski, mutta olen oikeasti pahoittanut mieleni, kun uskon että tällainen ajatusmaailma on ihan todellista. ap
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 09:31"]
Onkin mielenkiintoista kuulla minkä ikäisiä te painovittuilijat olette ja mikä on tuon ylemmyyden taustalla. Nuoruus, itsellä onnistunut uskomaton laihdutus ja siten tunne paremmasta ihmisyydestä vai mikä? Kertokaahan. ap
[/quote]
Kuule, yleensä ne haukkujat ovat niitä jotka ovat itse onnistuneet painoa pudottamaan tai jotka itse juuri ja juuri peruskoulun selvittäneet.
Ketään jolla on oma elämä kondiksessa ei kiinnosta minkä näköinen joku ihminen on tai hänen älyn lahjat, tai muut ominaisuudet.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 09:36"]Laittaisit esimerkkejä siitä ilkeilystä. Jonkun mielestä totuuden sanominen on ilkeilyä. Ei me voida tietää mikä sinusta on ilkeilyä. Jos haluat muutosta, niin opeta meitä.
[/quote]
aika usein myös ilkeästi sanovat ihmiset piiloutuvat tuon totuus-mantran taakse. On paljon helpompi jankuttaa että sanoi totuuden kun kriittisesti miettiä tuliko liioiteltua ja voiko sen totuuden sanoa myös neutraalisti tai jopa ystävällisesti.
Pahan olon purkamista se on.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 09:31"]
[/quote]
Kuule, yleensä ne haukkujat ovat niitä jotka ovat itse onnistuneet painoa pudottamaan tai jotka itse juuri ja juuri peruskoulun selvittäneet.
Ketään jolla on oma elämä kondiksessa ei kiinnosta minkä näköinen joku ihminen on tai hänen älyn lahjat, tai muut ominaisuudet.
[/quote]
Aivan samoin kuin on todettu että homoksi haukkuvat ne jotka pelkäävät olevansa itse homoja, niin samoin ne haukkujat ovat niitä rumia, suurin osa kauniista ihmisistä ei edes tiedä olevansa kauniita, koska kauniita haukutaan.
Ei juttu ole niin että kauniit ja älykkäät haukkuvat vaan ilkeät haukkuvat ja ilkeä on usein sellainen joka ei ole itseensä tyytyväinen.
En tunnusta olevani onnistunut laihduttaja, jonka seuraava tarve on ruveta vaatimaan samaa muilta. Kullakin on oma mittansa ja oma jaksamisensa. Jos minä kykenen johonkin, se ei tarkoita että sen pitää onnistua jokaiselta muultakin.
Esim pahiimpia tupakoijien haukkujia ovat nämä jotka ovat itse lopettaneet juuri raskaana ollessaan ja jotenkin tämä on jäänyt päälle, että nyt kaikkien pitää. Kun taas minua joka en ole koskaan polttanut, ei vain kiinnosta toisten ihmisten tekemiset.
Lähes aina muita haukkuu sellainen joka näkee itsensä huonona.
Onko tuo siitä jutan superdieetti ketjusta? Luepas ap vähän tarkemmin. Tuo kommentti jonka aloitukseesi valitsit, niin ei liittynyt ketjun sisältöön kyllä niin millään tavalla. Ihan irralliseksi huomautukseksi jäi siellä, jokä ei vastannut mihinkään aikaisempaan viestiin tai ketjussa keskusteltuun asiaan, siksi ei varmaan kukaan tuohonkaan viestiin vaivautunut siellä vastaamaan. Ketjussa puhuttiin pikapainonpudotusdieeteistä ja siitä miten jotkut luulee, että ne ovat ensimmäinen askel terveelliseen elämään ja pysyvään painonpudotukseen.
Homoutta pelkäävä haukkuu muita homoksi.
Painonhallinnan kanssa vaikeuksissa oleva ja laihduttamaan onnistunut kiinnostuu muiden painonhallinnasta.
Tupokoinnin onnistumaan lopettanut ja ehkä salaa polttava haukkuu toisia tupakoijia.
Rumana itseään pitävä haukkuu kaunista leuhkaksi tai levittää huorajuttuja kauniista ihmisistä tai jotain muita juttuja.
Ihminen joka on itseensä tyytyväinen ei puhu toisista ihmisistä tai kirjoita heistä kun he eivät ole paikalla, paitsi hyvää.
Olen huomannut myös, että pahasta olosta tämä aika usein kumpuaa. Useimpien kulissien takana muhii melkoinen mätäpaise.
Harvalla on varaa esim. ostaa näitä ökytaloja ja tila-autoja, veneitä ja moottoripyöriä. Kyllähän ne taitaa pankin omaa olla. Ei vaan ymmärretä sitä, että ne pitäis palkkatuloilla maksaakin. Siinäpä sitten mietitään, että "voiko saada Kelasta ja liitosta, ja sieltä ja täältä, niitä ja näitä tukia. Ja jos vielä sitten sossusta loput..jne." Huvittavinta on aina, kun joku bimbo kertoo aikovansa anoa työttömyyskorvaukset, mutta samalla ilmoittaa, ettei nyt ainakaan töihin voi lähteä ;D
Kun korttitalo sortuu, niin johan karkaa mopo. Loppu onkin sitten täältä luettavissa.
Esikolle piltit hanuriin ja päiväkotiin. Vauvan kans ei pysty oleen, voi voi, kun ahistaa, elämä on paskaa. Mä en jaksa. Ukko läks meneen. Haistakaa kaikki.
Timmi pitäis olla, palkkaa haluun kymppitonnin kuussa, kaiken haluun, mulle, heti ja nyt heti. Ja mitään vastuuhan ei tietenkään oteta mistään. Mut hei, pikavipeillähän kaikki järjestyy.
Keittiön ikkunasta on kiva seurata sitä naapurin läskilylleröä, millähän sekin on saanu noin komeen miehen, voi vttu, mä en ala, menenpä palstalle ja haukun kaikki läskit pystyyn, kun enhän muuten, kun ihan vaan kertoakseni, että ei oo terveellistä olla läski. Kysynpä piruuttani, miksi joku läski syö salaattia, niin saan ainakin muutaman possun ärsytettyä ja pahoittamaan mielensä. Kyllä MÄ oon hyvä..
Lainauksen ei ollut tarkoitus olla esimerkki kommentista millaista haukkuminen on, vaan vastaava kommentti siitä, että ketju on ilkeä. Ihan lähtien avauskommentista "
Tekosyitä riitti: "tää ei sovi mulle", "heikko olo koko ajan", "tässä ei saa herkutella ollenkaan", "aina samaa ruokaa".
Minua harmittaa ihan pirusti, että joudun kuuntelemaan tuollaisia selityksiä. Itselläni todella tavoitteena rantakunto ensi kesänä ja ärsyttää. Ystävälläni on 30 kg ylipainoa, muttei hän halua tehdä asialle mitään. Samoja selityksiä olen kuullut noin seitsemän vuotta. Milloin mitäkin syitä lihavuudelle..."
-- Siis jo ap ei tajua sitä, että laihduttaminen on psyykkisestikin vaikeata, se ei onnistu aina, vaikka kuinka haluaisi. Keskustelu jatkuu siinä hengessä, että lihavuus on yhtä kuin laiskuus, tyhmyys ja tekosyyt ja kääntyy sen jälkeen kritisoimaan myös pikadieettejä.
Oma avaukseni viittaa tuon Jutta-avauksen innoittamana ylipäätään AV-palstan loputtomiin ulkonäkö- ja painokeskeisiin haukkumisiin, jotka piirtävät kuvaa hirveän ilkeistä naisista. Haukutaan kavereista alkaen kaikki. ap
Juuri ihmettelin samaa kuin ap, ihan jäi suu auki kuin luin jotkut vastaukset siinä dieetti keskustelussa. Olen uusi lukija täällä mutta vakilukija toisen maan samankaltaisilla sivuilla (tosi vilkas, muutama tuhat päivittäistä käyttäjää) ja siellä on ihana solidaarisuus, keskustelu on asianomainen ja tuemme toisiamme emmekä hauku ihmisiä, sama mitä sukupuolta ne ovat.
Siellä on yhteinen kanta näistä ulkonäön asioista se että yhteiskunta on luonut epäterveelliset ja epärealistiset vaatimukset siitä miltä pitää näyttää ja meidän tarvitsee yrittää muuttaa näitä näkökantoja että tyttäremme saavat kasvaa aikuisiksi ilman näitä paineita. Hyvinvointi (erikoisesti sisäinen), terveys ja toisiin positiivinen asenne on tärkeämpää kuin ulkonäkö! Olisi kivaa nähdä sama ajattlutapa täällä.
Olen asunut kauan ulkomailla ja halusin vähän tutustua suomalaiseen ajattelutapaan ja siksi tulin tänne lukemaan palstoja. Oletan että se mikä täällä joskus näkyy ei ole Suomen normi ajattelu, tai ainakin toivon näin.
Mulla on ystävinä ja kavereina ja hyvänpäivän tuttuina eri ikäisiä, kokoisia ja näköisiä ihmisiä. En koskaan mieti että kauheeta onpa tuokin sen ja tän näköinen. Jos joku vaikka pussit silmien alla niin ajattelen että on varmasti omat syynsä. Esim. Valvonut paljon tms. Mitä se mulle kuuluu ellei henkilö itse tee asiasta numeroa.
Ihmisen perusluonne ratkaisee kaikkein eniten ystävyys ym suhteissa. Toki myönnän että puolison kanssa ulkonäöllä on merkitystä. Kyllähän seksin harrastaminen on mukavaa jos vastapuoli on timmissä kunnossa. Ei ulkonäkö kuitenkaan ole tae hyvästä seksielämästä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2014 klo 10:08"]
Lainauksen ei ollut tarkoitus olla esimerkki kommentista millaista haukkuminen on, vaan vastaava kommentti siitä, että ketju on ilkeä. Ihan lähtien avauskommentista "
Tekosyitä riitti: "tää ei sovi mulle", "heikko olo koko ajan", "tässä ei saa herkutella ollenkaan", "aina samaa ruokaa".
Minua harmittaa ihan pirusti, että joudun kuuntelemaan tuollaisia selityksiä. Itselläni todella tavoitteena rantakunto ensi kesänä ja ärsyttää. Ystävälläni on 30 kg ylipainoa, muttei hän halua tehdä asialle mitään. Samoja selityksiä olen kuullut noin seitsemän vuotta. Milloin mitäkin syitä lihavuudelle..."
-- Siis jo ap ei tajua sitä, että laihduttaminen on psyykkisestikin vaikeata, se ei onnistu aina, vaikka kuinka haluaisi. Keskustelu jatkuu siinä hengessä, että lihavuus on yhtä kuin laiskuus, tyhmyys ja tekosyyt ja kääntyy sen jälkeen kritisoimaan myös pikadieettejä.
Oma avaukseni viittaa tuon Jutta-avauksen innoittamana ylipäätään AV-palstan loputtomiin ulkonäkö- ja painokeskeisiin haukkumisiin, jotka piirtävät kuvaa hirveän ilkeistä naisista. Haukutaan kavereista alkaen kaikki. ap
[/quote]
Ap, opettele nyt vaikka ensin kirjoittamaan selkeä lainaus. Sitten voit varmaan opetella ilmaisemaan itseäsi selvemmin. Eihän tuosta sinun tekstistäsi nyt tiedä kenelle tuo kommentti on osoitettu vai huuteletko siellä yksiksesi? Jos lainaat jostain toisesta ketjusta tekstiä, niin laita linkki sinne toiseen ketjuun.
Jos väität meitä ilkeiksi, niin lyö nyt saatana todisteet pöytään. Jos et lyö, niin mitä tuo epämääräinen vihjailu ja vielä epämääräisemmät viittaukset oikein auttavat? Että meidän pitäisi nyt sitten olla jotain telepaatteja jotka arvaavat mitä sinä tarkoitat?
Tunnen/tiedän 40vuotiaitakin naisia jotka jaksavat muita arvostella ja haukkua. Se taitaa johtua ihan vain kateudesta ja huonosta itsetunnosta. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos jos jotain arvostelua tulee. Nainen osaa olla ilkeä eläin phyh. Tv 22v nainen
17
Onneksi tämä palsta ei ole läpileikkaus suomalaisista naisista ylipäätään, vaan kärjistynyt ja moneen kertaan rajautunut joukko ihmisiä. Uskoisin, että olemme niitä, joilla on paljon aikaa olla koneella, elämä aika tavalla rajoittunut pieniin ympyröihin. Vuorotyöläisiä, jhoitoalan naisia, erityislasten vanhempia, päihdeongelmaisia. Enimmäkseen ikähaarukka varmaankin 20-45. Paljon on paikalla ihmisiä, joilla on mielenterveysongelmia, nettiriippuvuutta ja kontaktit ihmisiin vähäisiä. Monilta puuttuu se ainoakin ystävä.
Ne, joilla on paljon elämää kodin ulkopuolella ja asiat hyvin, eivät vietä täällä ainakaan tuntikausia päivittäin ja viikottain eivätkä käytä läsnäoloaikaansa provosoimiseen ja mielipahan kylvämiseen. ap
Kuule, ei se vittumaisuus ole iästä kiinni. Jotkut tulevat keskustelupalstoille purkamaan pahaa mieltä, turha siitä on mitään yleistyksiä tehdä.