Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin tänään ekat moniteholasit. Miten olette tottuneet niihin kellä on?

Vierailija
14.10.2020 |

Nin onko kellään.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoitte omistanne.

Vierailija
2/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa otti. Aluksi tuntui, ettei edes ymmärtänyt lukemaansa, mutta kyllä se siitä sitten lähti. Eli hyvät ovat! Tsemppiä opetteluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa otti. Aluksi tuntui, ettei edes ymmärtänyt lukemaansa, mutta kyllä se siitä sitten lähti. Eli hyvät ovat! Tsemppiä opetteluun!

Niin. Sanottiin että kolmisen viikkoa voi joillain kestää totuttelu.

Vähän jännittää.

Vierailija
4/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet olen tilannut ja käyttämättä on jäänyt. En vain tottunut.

Vierailija
5/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä totuin yllättävän helposti - viikossa.

6/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuu, mutta parit ensimmäiset viikot kannattaa olla varovainen kun kävelee portaita alas.

Vierailija
7/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tottunut monitehoihin viiteen vuoteen. Lukemista varten tarvittaisiin ehkä tarrat otsaan ja lasien ylälaitaan. Silti pitäisi optikon mukaan käännellä päätä rivien mukaan eikä silmiä. Ei onnistu ihan vähällä harjoituksella.

Mutta perusvika lienee se, että silmät ovat eri paria varsin nuorena tehdyn kaihileikkauksen jälkeen. Toinen silmä plussaa ja toinen miinusta.

Yritin, että joko uusinta auttaisi. Lasit maksoivat 1200 euroa ja tulos surkea.

Onneksi pärjään jotenkin myös ilman laseja.

Vierailija
8/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuin parissa päivässä. Tosin mulla on pelkkää plussaa alaosissa, kaukonäkö on vielä normaali.

Vierailija
9/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti tottua noin 3 kk. Vieläkin (lasit olleet siis jo 1,5 vuotta) kuljen varovasti portaissa ja otan lasit pois päästä, kun menen pimeällä ulkoiluttamaan koiraa. En tiedä, miksi pimeässä kolmiuloitteisuus häviää enkä siis näe esim tiessä olevia kuoppia tai kohoumia. Päivänvaossa ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
10/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä laitoin monitehot optikolla päähäni ja kävelin ulos liikkeestä. Ei niin pienintäkään vaikeutta tottua niihin.

Vierailija
11/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole, mutta parhaalla kaverilla meni n. viikko tottua. Se auttoi että hänen oli pakko käyttää laseja kaukonäön vuoksi. Sanoi että lukemaan totuttelu niiden kanssa kesti pisimpään.

Vierailija
12/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä lukulasit että monitehot. Monitehoja käytän lähinnä telkkaria katsoessani että voin mainostauolla räplätä puhelinta :D Lukulasit päässä lukiessa ja koneella. Kaukonäkö on hyvä.

Vierailija
13/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä laitoin monitehot optikolla päähäni ja kävelin ulos liikkeestä. Ei niin pienintäkään vaikeutta tottua niihin.

Mulla sama. Uusilla laseilla näin kunnolla verrattuna vanhempiin. Mitä totuttelua se vaatii, että näkee paremmin?

Kun optikko varoitti, että monitehoilla liikkuminen vaatii totuttelua varoin. Vaan en vieläkään ole keksinyt mitä olisi pitänyt varoa.

Vierailija
14/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap tässä.

Minä siis saan samaan hintaan toiset lukulasi käyttöön joka oli kyllä minusta hyvä. Eli varmaan käytän sitten niitä lukiessa ja vastaavassa kotona.

Saas nyt näkee.

Vierailija
15/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap vielä.

Mulle ainakin esiteltiin kolmen hintaiset. Eli niissä kalliimmissa on jotenkin laajempi se kenttä. Otin nyt sitten sen kalliimman. Jospa niihin helpommin tottuu.

Vierailija
16/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet eri lasit, ihan silmälääkärin suositus. On sen verran eroa miinuksissa silmien välillä, joten esim tietokonehommat ovat helpompia erillisillä laseilla. Optikkohan olisi varmaan myynyt väkisin monitehot, koska saa niistä paremman katteen.

Vierailija
17/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tottunu. On kahdet eri lasit.

Vierailija
18/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuin parissa päivässä. Tosin mulla on pelkkää plussaa alaosissa, kaukonäkö on vielä normaali.

Sama mulla, en tajunnut ollenkaan, kun lääkäri varoitti, että voi kestää tottuminen.

Vierailija
19/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tottunut, pyörrytti enkä lähde kulkee kuin humalainen. Lukulasit optikolta riittää.

Vierailija
20/32 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tottunut, pyörrytti enkä nähnyt lukea. Sanoin heti tiskillä, etten pysty oleen näillä. Optikko otti ne saman tien takaisin, ja teki uudet eri lailla, eikä ollut mitään ongelmaa. Ne ekat ei vaan sopineet mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi