Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-vuotias ottaisi vaikka kolme pullaa, jos sitä ei kiellettäisi. Muilla samanlaista?

Vierailija
14.10.2020 |

Kaatoi myös kokonaisen ison kahvimukin täyteen glögiä eikä sitten jaksanut juoda kuin puolet.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen! Ei kyllä onneks ole ketään kieltämässä.

Vierailija
2/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin että mulla oli leipään kauhea himo alle 20-vuotiaana. En tiedä miksi. Nykyään ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leivon korkeintaan kerran kvartaalissa saavat syödä uunilämpimänä saman tien,en laske.

Jos tuo kontrollointi ykettyy muuhunkin kuin nisun syömiseen katsopa nyt huolella peiliin!

Vierailija
4/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollainen 13-vuotiaana.

Vierailija
5/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö kaikki syö jos leivotaan niin paljon kuin napa vetää.

Vierailija
6/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ahdoin kaakaota ja pullaa tuon ikäisenä vaikka huru mycket, mikäs siinä oli kun äiti leipoi ja energiaa kului. En ollut koskaan ylipainoinen enkä ole vieläkään näin 40+ saavuttaneena. Tuon ikäinen jos ei saa ruokaa parin-kolmen tunnin välein, alkaa järsimään huonekaluja. Erityisesti jos on harrastuksia, tms. Seuraa ennemmin sitä etät syö myös kasviksia ja normiruokaa tarpeeksi.

Vierailija
7/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuollainen 13-vuotiaana.

Täsmälleen sama!

Vierailija
8/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä ollut kyttäämässä montako pullaa lapset vetää ja kaikki ovat hoikkia. 

Vierailija
9/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvavan nuoren energiantarve on suuri. Tavallista ruokaa riittävästi. Tai ota teini leipomaan kanssasi, ja anna syödä niin monta kuin haluaa!

Tulee aika kun kumpikin tahoillaan muistelee, kun teini söi äidin luona pullaa. Isolta mieheltäkin voi kyynel vierähtää kun haistaa pullantuoksun sitten joskus.

Muuten, glögille pienet lasit.

Vierailija
10/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole osannut tuotakaan kieltää. Meillä on pullaa tai herkkuja sen verran harvoin (ja kerralla varmasti tarpeeksi), että ei tarvitse pullanpaloja tai juomamukillisia laskea.

Vierailija
11/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 30-vuotias normaalipainoinen nainen ja todellakin syön ilomielin kolme pullaa jos niitä on hirveä määrä tarjolla (= varmistan että kaikki muutkin saa haluamansa määrän) ja ovat hyviä. 🙂 Jos teen kotona vaikka mokkapaloja tai pannaria, niin voit olla varma että niitä menee vaikuttava määrä. Tämän takia en tee leivonnaisia kuin muutaman kerran vuoteen, nautin niiden syömisestä paljon enemmän kun tiedän, ettei tarvi laskea kaloreita kun asialla ei ole suuressa mittakaavassa merkitystä.

Vierailija
12/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä sama mun toisella pojalla herkkujen suhteen ja en jaksa kieltää. Saa syödä. Itekki voin syödä vaikka 5 pullaa kerralla ym. herkkuja myös paljon. Kaikki ollaan silti hoikkia.

Vierailija
13/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee aina kurja olo lapsen puolesta tällasissa asioissa.

Jos mä leivon pullaa, muksut saa vetää niin paljon kuin sielu sietää, eikä kukaan oo ylipainoinen.

Se terve paino saavutetaan terveellisellä ruoalla, ihan sama vaikka kerran kaks kuukaudessa söis koko pullasatsin.

Ja kasvava lapsi tarvitsee energiaa! Pulla on siihen joskus hyvä apu!

Vierailija
14/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saatiin lapsena syödä uunituoretta pullaa niin paljon kuin halusi, samoin joulupipareita tai vappumunkkeja.   Joka päivä ei herkkuja ollut tarjolla.   Normiaikuisia ollaan enkä syö kahvileipää/ herkkuja kuin korkeintaan kerran viikossa.

Vierailija
15/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offtopic: Tuli otsikosta mieleen että yhdessä nuoruuden tuttavaperheessä vanhemmat laskivat kuinka monta kinkkusiivua voi laittaa leivän päälle. Lapset kävivät naapureilla syömässä nälissään. Siinä perheessä nyt oli muutakin kummallista. Vanhempi lapsi sekosi sitten huumeisiin ja yksi kerta meni tapaamaan perhettään haulikon kanssa. Nuorin lapsi jäi yksin. Vieläkin puistattaa se tapaus.

Vierailija
16/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kerran 10 -vuotiaana pellillisen vastaleivottuja pullia ja luin samalla Viisikko-kirjaa. Hyvin mahtui niihin aikoihin mahaan esimerkiksi tusinan verran lihapullia ja kuusi perunaa. Äitiä vain nauratti suursyömäri.

Mutta venyin myös pituutta niin, että 12 -vuotiaana olin luokan pisin. Muodoltani ns. kukkakeppi, vaikka menkat alkoivat 11-vuotiaana.

Nykyäänkin syön usein enemmän kuin liki satakiloinen mieheni. Ollaan tismalleen saman pituisia, mutta itse painan 60 kg. Jonnekin se energia tulee tuhlattua.

Vierailija
17/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu antaa lasten syödä niin paljon kuin haluavat. Mulla kans poika makean perään ja on hoikka.

Vierailija
18/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kieltää.. aiheutat jonkun syömisongelman.

Vierailija
19/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saisi kieltää. Tulee vaikka anoreksia.

Vierailija
20/62 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole nyt pointtina se että jonne olisi syömässä YKSIN vaikka kaikki pullat, ilman että odottaisi että kaikille muillekin halukkaille riittää. 

Siinä on kyse pelkästä ahneudesta, itsekkyydestä ja käytöstapojen puutteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä