Mietipä, että 7kk päästä on vasta kevät ja voi sataa lunta ihan hyvin
Kommentit (8)
Totta! Viime vuonna oli puisto kiinni toukokuussa yhden päivän, koska oli satanut lunta 🥶
Kannattaa kyllä synkistellä, eipä tämä syksy muuten olisikaan tarpeeksi ankea. Mutta miettikääpäs asiaa niin päin, on vain reilut kaksi kuukautta siihen kun päivä alkaa jo pitenemään, eli nyt on aika olla hissukssen jo koronankin takia ja nauttia pimeydestä. Jos ei osaa, niin kannattaa opetella, asia on nimittäin niin, että on parempi hyväksyä asiat, joita ei voi muuttaa enkä minä ainakaan ole keksinyt keinoa vaikutta vuodenaikojen vaihteluihin.
Musta vuodet vilisee nykyään siihen tahtiin silmissä, että ihan sama mikä kuukausi on. Tuntuu, että on jatkuvasti joko kesä tai joulu menossa.
Mutta toisaalta, voi olla taas niin ettei tammikuussa ole lunta vaan sataa silkkaa vettä, kuten on monena vuotena ollut. Edellisvuonna oli toukokuussa jo helteitä. Tälläistä tämä on, viime viikolla oli yhtä lämmintä tai jopa lämpimämpää kuin useimmiten kesäkuussa on.
Itse asiassa, mulle jo helmikuu on kevät. Linnut alkavat silloin jo lauleskella usein. Siihen on aikaa vain 4 kk.
Päivät alkavat pitenemään vähän yli kahden kuukauden päästä ja siinä välissä on ihana, tunnelmallinen joulu.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on kyllä naurettavan lyhyt, käytännössä pelkästään heinäkuu (no tänä vuonna oli kesäkuun loppupuolellakin lämmintä).
Suomen kesä on just hyvä, tai ehkä voisi olla jopa vähän viileämpikin kuin mitä se nyt on. Yhtään pidempää ei kesää jaksaisikaan, sitä läkähdyttävää kuumuutta, semmoinen 10-15 astetta on sopiva lämpötila, mutta viileämpikin käy ja toki kuumempikin, mutta vain hyvin lyhyen aikaa.
Vois sataa vaikka ympäri vuoden lunta.
Suomen kesä on kyllä naurettavan lyhyt, käytännössä pelkästään heinäkuu (no tänä vuonna oli kesäkuun loppupuolellakin lämmintä).