Sain koronan keväällä. Osittain varmaan sen takia, kun en osannut käyttää maskeja
Asia olisi ollut toinen, jos minua olisi rohkaistu esim. sillä THL:n ideoimalla valistusvideolla jonka Kiurun johtama miniteriö kielsi.
Olisin osannut käyttää maskia oikein, ja olisin rohkaistunut käyttämään, kun ammattihenkilöt olisi jakaneet tietoa.
STM teki väärin estämällä asiallisen tedon jakamisen.
Kommentit (31)
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
86% Suomen kansalaisista ei saanut koronaa enne elokuuta, vaikkei käyttäneet maskeja.
Siis 99,9 prpsenttia ei saanut.
Ihan laskin niistä koronaluvuista, mitkä tilastoissa on.
Vieläkään ei koronaan oli sairastunut kuin 2% suomalaisista.
Ei vaan 0.2% (noin 10.000 ihmistä 5.5 miljoonasta).
Ole tyytyvänen ettet kuollut tautiin.
Eikös se maski suojaa ympäristöä pärskeiltä? Olen käsittänyt, että korona tarttuu limakalvoilta, siis myös silmien kautta. Olenko väärässä?
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
86% Suomen kansalaisista ei saanut koronaa enne elokuuta, vaikkei käyttäneet maskeja.
Aahh! Katos prkl, tuli laskuissani tosiaan aika iso virhe :D 0,14% Suomen kansalaisista oli varmistetusti sairastunut koronaan 31.7 meneesä. Eli joo, 98,6% ei ole sairastunut koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoleton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aahh! Katos prkl, tuli laskuissani tosiaan aika iso virhe :D 0,14% Suomen kansalaisista oli varmistetusti sairastunut koronaan 31.7 meneesä. Eli joo, 98,6% ei ole sairastunut koronaan.
Eikun prkl xD En osaa laskea! Siis pyöristettynä 99,9% ei ole sairastunut koronaan, voi jestas, onpas muuten aika pieni osa sairastunut!
Vierailija kirjoitti:
Ole tyytyvänen ettet kuollut tautiin.
En ainakaan vielä ole kuollut. Tautihan on arvaamaton.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä sain maaliskuun puolivälissä tartunnan.
Töissä oli kaksi, jotka olivat lomailleet Etelä-Ranskassa.
Kesällä alkoi tuntua, että paranen. Mutta sitten läkähtyminen pelkästä kävelystä alkoi uudelleen. Öisin heräsin rytmihäiriöihin ja takykardiaan. Leposyke huiteli 120 tienoilla.
Menin lääkäriin, kerroin myös jalkaterien puutumisesta ja välillä kovasta pistelevästä kivussa.
Olen käynyt kaksi kertaa Meilahdessa tutkittavana ja haastattelussa. Olen mukana long covid -potilaiden ryhmässä, joiden vointia ja oireita kartoitetaan.
Elokuussa olin muutaman viikon töissäkin.
Sitten kunto romahti taas. Vähäinenkin rasitus saa oireet palaamaan. Olen väsynyt tähän.
Onko varmistettu ettei ole lorvikatarria? On kuulemma liikkeellä. Tarttuu etenkin koronapotilaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain maaliskuun puolivälissä tartunnan.
Töissä oli kaksi, jotka olivat lomailleet Etelä-Ranskassa.
Kesällä alkoi tuntua, että paranen. Mutta sitten läkähtyminen pelkästä kävelystä alkoi uudelleen. Öisin heräsin rytmihäiriöihin ja takykardiaan. Leposyke huiteli 120 tienoilla.
Menin lääkäriin, kerroin myös jalkaterien puutumisesta ja välillä kovasta pistelevästä kivussa.
Olen käynyt kaksi kertaa Meilahdessa tutkittavana ja haastattelussa. Olen mukana long covid -potilaiden ryhmässä, joiden vointia ja oireita kartoitetaan.
Elokuussa olin muutaman viikon töissäkin.
Sitten kunto romahti taas. Vähäinenkin rasitus saa oireet palaamaan. Olen väsynyt tähän.Onko varmistettu ettei ole lorvikatarria? On kuulemma liikkeellä. Tarttuu etenkin koronapotilaisiin.
Lorvikatarrille altistavia tekijöitä on etenkin jääravan näkeminen. Etenkin semmoisen jossa on kumiharja toisessa päässä.
0/5 jo on maskihulluilta ala-arvoista
No, minä kyllä käytin keväällä kunnon hengityssuojaa ja käytän edelleen, koska osaan ajatella itse.