Kolumni: kiitos Suomen somalinuoret
Mielestäni hyvä kirjoitus :) pidetään ketju asiallisena ja kunnioittavana.
https://kioski.yle.fi/omat/kommentti-kiitos-suomen-somalinuoret
Kommentit (86)
suomen talous on pahasti velkaantunut ja asioiden korjaamisesti tarvitaan kymmeniä tuhansia uusia veronmakkasia että asiat saataisiin kuntoon. kouluista valmistuvat lupaukset hakeutuvat työelämään ja laittavat suoman asiat kuntoon.
Tuonkin kirjoittaja liikuttuu omasta hyvyydestään. Te punavihreät olette todella tyhmiä!
Vierailija kirjoitti:
En myöskään käsitä, mikä agenda on niillä suomalaisilla, jotka tuota menoa haluavat Suomeen.
Ei kertakaikkiaan.
Ei tuollaista menoa kukaan haluakaan. Halutaan niitä kunnollisia yksilöitä. He ovat vain vähemmitönä, mitä ei tajuta ja sisäistetä.
Hahahaha mitä logiikkaa! Naisia ja ulkomaalaisia saa yleistää YKSILÖIDEN perusteella, miehiä ei saa yleistää tuhansien vuosien väkivallan, sotimisen ja seksuaalirikosten jälkeen. Akat kyllä suojelee miehiä. Valtaosa rikollisista on muuten miehiä, mutta senhän sanominen on "miesvihaa". Kovin on valikoivaa tämä!
Onko miesvihakin sallittua? Kunnioitus pitää ansaita, eikö? ;) Miehet eivät ansaitse kunnioitusta tekemällä seksuaalirikoksia ja alentamalla naisia. Miesten takia tyttöjä poistetaan väestöstä. AIkamoisia SUSIA.
Kaikki muut ryhmä on vastuussa vähemmistön teoista, miehet eivät ole vastuussa mistään. HAH.
Olen nähnyt pari heistä bussikuskeina.
Somaliassa on rauha. Koska he lähtevät takaisin rakentamaan ja sivistämään isänmaataan, Suomessa hankituilla tietotaidoillaan?
Uskomatonta kakkaa!
Onhan tuo satiiria varmaan tai jotakin?
Onhan niitä lähäreinä, kännykkään tuijottelijoina. Juoksevat esimiehen luo heti itkemään, jos kehoittaa heitä tekemään töitäkin välillä. Sama palkka juoksee, kännykkään tuijottamisesta kuin muillakin, jotka juoksevat hiki päässä 8h.
Ystävälläni on s o m a lialainen avustaja. Hän on kyllä hyvä työssään.
Kyllä nuo somalimammat täällä Vantaan lähiössä lisääntyvät aikamoista vauhtia. Ukolla 4 vaimoa, jotka asuvat kaikki omissa asunnoissaan lapsineen. Ukko käy kylässä ja vaimot saavat kaikki yh-tuet jokainen.
Tein rikosilmoituksen kirjoitti:
Somalinuorukainen nappasi puhelimen kädestäni juoksi karkuun. En silti yleistä heitä kaikkia roistoiksi.
Itselle meinasi käydä pari vuotta sitten samoin tosin henkilön alkuperästä ( maasta) en ole varma. Olin Helsingissä käymässä ja istuin rautatieaseman lähellä illalla penkillä vanha "upea" Nokia Lumia kädessäni. Yksi nuori mies olisi kovasta tahtonut "katsoa" puhelintani tai ainakin niin ymmärsin hänen sekavasta enkku/suomi puheestaan. Katsominen olisi varmaan johtanut varkauteen. Poliisitkin olivat aika lähellä selvittämässä jotain toista juttua, mutta ei se näyttänyt häntä häiritsevän. On reagoinut mitenkään ja tyyppi poistui sitten lopulta, kun itse jo ensin harkitsin pitääkö minun lähteä. Tosin olisihan hän voinut vaan katsoa sitä puhelinta ja antaa sen sitten nätisti minulle takaisin. En vaan oikein pysty uskomaan siihen. Olen itse nuori nainen.
Monikulttuurisuus on zaatanazta. Ei toimi missään päin maailmaa, katsokaa uutisia.
Mun systeri oli 90-luvulla "kuntoutusohjaajana" tms? kaupungin tarjoamassa ryhmässä, missä naiset yrittivät tehdä jotain käsitöitä hänen johdollaan ja muka oppia samalla suomea ja integroitua yhteiskuntaan.
No mitä ne oppi, kun molottivat omaa kieltään, jotkut ei tehneet mitään, eivätkä olleet mitenkään aloitteellisia eikä yhteistyöhalukkaita.
Siihen aikaan tuollaiseen haaskattiin paljon resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo somalimammat täällä Vantaan lähiössä lisääntyvät aikamoista vauhtia. Ukolla 4 vaimoa, jotka asuvat kaikki omissa asunnoissaan lapsineen. Ukko käy kylässä ja vaimot saavat kaikki yh-tuet jokainen.
Tee ilmoitus sossuun, että harhaanjohtavat viranomaisia olemalla yksinhuoltajia ja nostamalla valheellisesti tukia. Nämä pitää ilmiantaa, zomalit perseilevät Suomessa niin kauan kun sen annetaan jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Entäs palautus somaliaan?
kai siellä asuakin voi jos sinne lomallakin menee. hus hus kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee ilmoitus sossuun, että harhaanjohtavat viranomaisia olemalla yksinhuoltajia ja nostamalla valheellisesti tukia. Nämä pitää ilmiantaa, zomalit perseilevät Suomessa niin kauan kun sen annetaan jatkua.
ilmiannoin kommentin.
Mua tuli dösäpysäkillä joku rakilainen ahdistelemaan. Siinä se uteli asuinpaikkaa, missä yleensä liikun kun ei ollut kuulemma nähnyt mua aiemmin (?) ja että voitaisko olla
ystäviä?!
Semmonen mua n. 20 vuotta nuorempi mies.
Olisi tehnyt mieli sanoa että lähe meneen, mutta eihän noille uskalla.
Joten olin vain ja väistelin kysymyksiä.
Mitähän noi oikeen itsestään luulee?
Vierailija kirjoitti:
Mua tuli dösäpysäkillä joku rakilainen ahdistelemaan. Siinä se uteli asuinpaikkaa, missä yleensä liikun kun ei ollut kuulemma nähnyt mua aiemmin (?) ja että voitaisko olla
ystäviä?!
Semmonen mua n. 20 vuotta nuorempi mies.Olisi tehnyt mieli sanoa että lähe meneen, mutta eihän noille uskalla.
Joten olin vain ja väistelin kysymyksiä.
Mitähän noi oikeen itsestään luulee?
perskutarallaa
Oikein kiva.
Koska he lähtevät takaisin?