Juurihoito kesken-hammas ei vieläkään kunnossa
Eka juurihoitokerta oli pari viikkoa sitten, seuraavaan on vielä pari viikkoa. Hammas ei ole tullut aivan kuntoon, kylmälle vihloo yhä ja särkeekin. Onko tämä normaalia? Edellisessä juurihoidossa hammas rauhoittui lähes heti ekan käynnin jälkeen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Minulla juurihoidettiin hammas 50v sitten. Alkoi oireilla vasta 2 kk sitten. Luulen, että se kolahti johonkin. Kävin kahdella hammaslääkärillä. Ensimmäinen ei ottanut rtg, epäili hammaskiveä, kk myöhemmin toinen totesi, että on otettava pois. Ehti syövyttää luuta niin paljon, että implanttia ei voi tehdä. Ensin juurihoidetaan siltaa varten viereinen hammas varmuuden vuoksi. Koko prosessi varmaankin väh 2500 eu. Hammas on näkyvällä paikalla. Hampaita ei kannata vetää pois, koska se vaikuttaa purentaan ja ainakin minulla aiheuttaa kipua.
Et saa implantti tuolla hinnalla.
Minulta juurhoidettiin hammas kymmenen vuotta sitten, lääkäri ei meinannut ekaksi juurihoitaa sitä, sanoi että revitään pois koska hammas ei kestäisi kuin pari vuotta. Ei ole mitään ongelmaa ollut. Ilmeisesti se jossain vaiheessa pitää poistaa mutta on kestänyt vaikka hapertuu varmasti kiitos narskuttamisen. Pelottaa tulevat hammasremontit kun ei ole rahaa. Pitäisi alkaa säästää jo hammasrahastoa vähistä tuloista.
Minulla juurihoidettiin hammas 50v sitten. Alkoi oireilla vasta 2 kk sitten. Luulen, että se kolahti johonkin. Kävin kahdella hammaslääkärillä. Ensimmäinen ei ottanut rtg, epäili hammaskiveä, kk myöhemmin toinen totesi, että on otettava pois. Ehti syövyttää luuta niin paljon, että implanttia ei voi tehdä. Ensin juurihoidetaan siltaa varten viereinen hammas varmuuden vuoksi. Koko prosessi varmaankin väh 2500 eu. Hammas on näkyvällä paikalla. Hampaita ei kannata vetää pois, koska se vaikuttaa purentaan ja ainakin minulla aiheuttaa kipua.