Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ollut vaikeuksia alkoholin kanssa. Nyt 3vkoa ilman.

Vierailija
14.10.2020 |

Kovin paljon ajatukset askartelee alkoholin ympärillä. Lueskelen viinien arvosteluja ja esittelyjä, selaimen eri portviinien sivuja, pitäisikö ostaa rommioullo kun syksyn kylmät alkaa?? Jos telkkarissa siemaillaan jotain tai kuljen jonkun kivan baarin ohi, niin kiinnostun siitä heti. Asenteeni ei siis mitenkään ole neutraalin välinpitämätön.
Kuitenkin olen ollut aivan ennätyksellisen ajan tipattomalla.
Nyt mietin että voisitkohan palkita itseäni jo asiasta? Joisin vain pullollisen kun tekisin tosi hyvää ruokaa?
Silloin en tulisi vielä liian humalaan ja seuraavana päivänä en tarvitse loiventavia vaan olisin kunnossa ko herättyäni.
Miten onnistuisi? Onko kokemuksia vähentämisestä? Ovatko onnistuneet teiltä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu mitkään kertasiemaisut. Olet selvästi riippuvainen. Jatka samalla tiellä, niin pärjäät.

Vierailija
2/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin juomatta 3,5 kk ja ajattelin, että voin ottaa drinkin. Se oli virhe. Nyt olen taas tissutellut 3 kk, pöhöttynyt ja masentunut. Yritän raitistua tästä päivästä lähtien, apuna rauhoittavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa on liian lyhyt aika, ei sun elimistökään ole toipunut vielä.

Vierailija
4/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kerkiätte juomaan? Ettekö ole töissä eikö teillä ole lapsia?

Vierailija
5/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjamtaina tulee 5 viikkoa juomatta. Pisin yhtenäin jakso ainakin kolmeen vuoteen. Ilman mitään erityistä tavoitetta katson kuinka pitkäksi tauko venähtää. Oma juominen oli varsinkin kesällä runsasta. Jatkuvasti monen päivän putkia maksimissaan viikko välillä selvinpäin. Yllättävän helposti olen pystynyt olemaan juomatta. On vain tavallistakin tylsempää mutta sellaista se on.

Vierailija
6/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt vauhtiin pääsit, niin jatka saman tien koko loppuvuosi. Kannustan todella yrittämään! Sillä jos kolme viikkoa tekee tiukkaa, niin silloin sinulla on ongelma.

Vierailija
7/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, on mies ja lapsia. Mies paljon töissä, lapset jo siinä iässä, ettei tarvitse kävellä koko ajan perässä. Ongelma ei ole kännääminen vaan jatkuva tissuttelu. Olen se joka oli 3.5 kk juomatta.

Vierailija
8/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia, teen töitä pätkittäin, yhteensä n 4 -4,5 kk vuodessa töitä.

Asun paljon maalla kakkoskodissamme ja siellä on puuhaa ja remonttia. Huonoilla keleillä enemmän kaupungissa. Keskitalvella kuukausi Aasiassa.

Viiniä kuluu reilusti ja kulutus on viikonpäivistä 3 päivää nolla annosta ja 4 päivänä viiniä, konjakkia ja jokunen olut.

Vierailija
9/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt vauhtiin pääsit, niin jatka saman tien koko loppuvuosi. Kannustan todella yrittämään! Sillä jos kolme viikkoa tekee tiukkaa, niin silloin sinulla on ongelma.

Koko loppuvuosiko?? Kokonaan juomatta??

Pelkästään ajatuksena suorastaan mahdoton.

Tällä hetkellä tekee tiukkaa olla juomatta edes perjantaihin. Viikonloppuna jo varmasti jollain tekosyyllä avaan pullon.

Vierailija
10/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia kännissä enemmän kuin selvänä. Kymmenkunta vuotta sitten lähdin AA:han ja siitä alkoi raittius. Kolme viikkoa oli muuten minulle se etappi, jolloin aloin miettiä, että hei, näin pitkää aikaa en ole ollut selvänä pitkiin aikoihin, ehkä armeijassa vuonna -79. Minulla ei ole ollut missään vaiheessa pieniäkään vaikeuksia pysytellä erossa alkoholista.

Vierailija
11/13 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan juomattomuutta. Kolme viikkoa on hyvä onnistuminen, mutta jos se tekee tiukkaa niin se on merkki riippuvuudesta.

Yritä ohittaa alkoholimainokset ym.

Ja TEE sitä hyvää ruokaa! Mutta ei alkoholia. Opettele nauttimaan hyvästä ruuasta ja kaikesta muustakin ilman alkoholia. Mieti kaikkia niitä hyviä puolia kun et juo: terveysvaikutukset, paremmat yöunet, virkeys aamuisin jne.

T. 10 viikkoa ilman. Toisella viikolla oli oma tiukin hetkeni. Tunnen itseni vuosien jälkeen vihdoin vapaaksi, vapaaksi alkoholista.

Vierailija
12/13 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautettuna tässä mennään. Uuden vuoden otin rauhallisesti, mutta tiesin että se oli vaan hetken luosahdus.

Sitten loppiaisena join 3 päivänä aika reilusti, eli aloitin jo päivällä ja pudottelin siitä tasaisesti yöhön asti. Sitten kankkunen. Sitten vielä 2 päivää juomia.

Nyt laskin että ollut viikon ilman pisaraakaan.

En ole huomannut mitään herätteleviä hyviä muutoksia. Nukkuminen on ihan surkeaa yöt kaudet. Laihtumista ei ole näkyvissa. Että enpä tiedä tästä sitten.

Tiedän varmasti että toista kokonaista viikkoa tipatta ei tule.

Juon 2 ploa viiniä iltapäivän-illan aikana, pari konjakkia ja pari olutta per päivä. Ei mitään mahiksia ottaa vaan lasillista, en vaan osaa.

Hohhjoijaa. Tiedän, että meitä on paljon.

Vierailija
13/13 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaasin justiin virosta sellasen lastin viinaa että se laiva on uponnu pohjaaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän