Juurihoito kesken-hammas ei vieläkään kunnossa
Eka juurihoitokerta oli pari viikkoa sitten, seuraavaan on vielä pari viikkoa. Hammas ei ole tullut aivan kuntoon, kylmälle vihloo yhä ja särkeekin. Onko tämä normaalia? Edellisessä juurihoidossa hammas rauhoittui lähes heti ekan käynnin jälkeen.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Juurihoidettu hammas joudutaan joka tapauksessa poistamaan jossain vaiheessa.
Mulla on yksi juurihoidettu pysynyt suussa 25 vuotta, joten en ihan heti lähtisi poistamaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, jos juurihoito tehdään oikein.
Vierailija kirjoitti:
Hoitohan on vielä kesken....
Juu niin on, eli oireilu olisi vielä normaalia?
Lääkäri sanoi että muutaman päivän voi vaivata mutta kyllä tämä nyt vähän kauemmin on vaivannut...ei koko aikaa särje tokikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, mutta useimmissa tapauksissa hampaan poistaminen tulee helpommaksi, halvemmaksi, nopeammaksi ja kivuttomammaksi kuin juurihoito, vaikka jälkimmäinen tehtäisiin kuinka oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi juurihoidettu pysynyt suussa 25 vuotta, joten en ihan heti lähtisi poistamaan. ap
Ihan sama juttu, ei mitään ongelmia!
Ei ole saatu kaikkia juuria hoidettua. Kannattaa mainita ensi kerralla. Että eivät vain täytä niitä ja paikkaa. Itsellä joskus kävi niin, ja vuoden päästä kipeytyi kunnolla. Hammas auki ja työ tehtiin loppuun. Mutta turha vaiva tuli siitä, että ei heti ekalla kerralla tehty huolella.
On normaalia. Juurihoidetaan vielä puhdistamalla ja huuhtomalla juurikanavaa. Väliaikainen paikka vielä ja loppuviimeksi täytetään juurikanava, otetaan ns. täyttökuva että nähdään guttaperkan olevan kärkeen asti ja sitten normi paikka. Senkin jälkeen voi hetken olla arkuutta joka loppuu kyllä.
Juurihoidettu hammas kestää ihan hyvin, etenkin jos hampaat itse hoidetaan hyvin...ts. harjataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, mutta useimmissa tapauksissa hampaan poistaminen tulee helpommaksi, halvemmaksi, nopeammaksi ja kivuttomammaksi kuin juurihoito, vaikka jälkimmäinen tehtäisiin kuinka oikein.
Mutta kuka haluaa olla harvahammas? Implantin laitto ei sitten todellakaan ole helppoa, halpaa, nopeaa eikä kivutonta.
Onko tuo kovinkin normaalia että hammas vihloo juurihoidon aloituksen jälkeen pitkäänkin?
Minulla aina se aloitettu juurihoito on vienyt kivun
On normaalia, näin hammaslääkäri sanoi minulle. Voi vielä olla tuntemuksia, vihlomista puolen vuoden jälkeenkin, kun hoito on päättynyt.
Minulla on aina rauhoittunut muutamassa päivässä.
Minulla myös juurihoito kesken. Hammaslääkäri sanoi ettei päässyt aivan käyrien juurien päähän asti. Hammas vihloo kylmälle ja särkee pieniä hetkiä, aluksi oli puruarka mut ei enää. Hoito alkoi 2 viikkoa sitten ja kuvittelin että ei olisi enää kipeä, ja stressaa. Voiko tosiaan olla normaalia?
Joskus juurihoidettu hammas juilii pitempään kuin mainittu pari päivää. Joskus tulehdus ehtii levitä tai on niin syvällä+pahana hampaan juurikanavissa ettei tulehdusta saa juurihoidollakaan taltutettua. Silloin ainoa vaihtoehto on hampaan poisto. Kun ajatuksesta "hampaanpoisto-ja-tekarit" pääsee yli, niin keinojuureen tehty uusi hammas pelittää paremmin kuin entinen. Eikä tartte miettiä joudutaanko käsittely joskus uusimaan.
Äkkiä oikeelle lääkärille maksaa mitä maksaa. Saat antibiootti kuurin heti ja ikeniin lääkettä .
Täytyykö jokaiselle puuttuvalle hampaalle tehdä oma keinojuuri?