Vierailija

Eli tuohon nuorten 20-29 v. ikäryhmään on ilmaantunut harmaa palkki, 0-5 tapausta.
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankoh...

Sivut

Kommentit (108)

Vierailija

Joo nyt ne nuoret ja nuoremmat aikuiset nuohoaa sen viruksen yökerhoista itselleen. Sydänvikoja ja diabetestä jne sairauksia on siinäkin ikäryhmässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Kaikki kuolee joskus kuitenkin.

Niin, mitä hittoa teemme yhtään millään? Takaisin puuhun kuolemaa odottelemaan!

Vierailija

Joku on käynyt yökerhossa hankkimassa viruksen, tartuttanut sen bussissa vierustoveriinsa ja tämä vierustoveri on 20v syöpäpotilaan äiti joka oireettoman itämisajan aikana menee tapaamaan lastaan?

Vierailija

Onhan tuossa ikäryhmässä myös lukuisia vaikeavammaisia joille ei koskaan ole annettu pitkää elinajanodotetta. Usein lopullinen kuolinsyy on jokin infektio.

Vierailija

Nuoria kuolee muutenkin sairauksiin vuosittain eikä se ole mikään uutinen. Itse tunnen kaksi jotka ovat kuolleet sydänlihaksen aiheuttamaan sydänkohtaukseen, molemmat nuoria urheilijoita. Sydänlihastulehdus on melko yleinen mm. influenssan jälkitautina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ihmehän se olikin että näinkin kauan kesti löytää tuosta ikäryhmästä joku kehopositiivinen kehäraakki jonka ruho ei kestänyt koronaa. 

On arvioitu, että 20% lapsista on pitkäaikaissairaita. Näistä suurin osa sairastaa jotain sellaista sairautta, että se ei vaikuta normaaliarjessa lainkaan (diabetes, astma) tai vaikuttaa hyvällä hoidolla vain vähän (sydänsairaus, munuaissairaus, Crohnin tauti tai jokin muu suolistosairaus). Näiden elinajanodote on lähes yhtä pitkä kuin terveen ikäluokkansa henkilön. On törkeää puhua aiheesta tuolla tavalla. Nämä lapset kasvavat ja ovat jonakin päivänä nuoria aikuisia ja elävät aivan normaalia ja tavallista nuoren aikuisen elämää, kunnes istuvat bussissa jonkun kaltaisesi viereen.

Nyt puhutaan ihmisistä, jotka voivat olla tulevaisuuden päättäjiä, tutkijoita ja keksijöitä, ei kaltaisistasi henkisistä kehäraakeista, joille vain oma napa on tärkeä.

Vierailija

Mä olen seurannut näitä lukuja jo jonkin aikaa ja laittanut niitä excel-taulukkoon (joo, olen ehkä pimee). Ekan kerran tämä 20-29-vuotiaiden kuolemista kertova palkki ilmestyi mun kirjanpidon mukaan jo toukokuun loppupuolella, joten ei ole mikään tuore juttu, ikävä kyllä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmehän se olikin että näinkin kauan kesti löytää tuosta ikäryhmästä joku kehopositiivinen kehäraakki jonka ruho ei kestänyt koronaa. 

On arvioitu, että 20% lapsista on pitkäaikaissairaita. Näistä suurin osa sairastaa jotain sellaista sairautta, että se ei vaikuta normaaliarjessa lainkaan (diabetes, astma) tai vaikuttaa hyvällä hoidolla vain vähän (sydänsairaus, munuaissairaus, Crohnin tauti tai jokin muu suolistosairaus). Näiden elinajanodote on lähes yhtä pitkä kuin terveen ikäluokkansa henkilön. On törkeää puhua aiheesta tuolla tavalla. Nämä lapset kasvavat ja ovat jonakin päivänä nuoria aikuisia ja elävät aivan normaalia ja tavallista nuoren aikuisen elämää, kunnes istuvat bussissa jonkun kaltaisesi viereen.

Nyt puhutaan ihmisistä, jotka voivat olla tulevaisuuden päättäjiä, tutkijoita ja keksijöitä, ei kaltaisistasi henkisistä kehäraakeista, joille vain oma napa on tärkeä.

Joo ja nämä nuoret ovat monet käytännössä menettäneet elämänsä kokonaan sitten helmikuun, koska ovat joutuneet eristäytymään kaikesta. Ihan savain siksi että terveet saavat bilettää eikä edes nyt kun maskien on huomattu suojaavat tehokkaasti lähimmäisiä periaatteella minä suojaan muita, niin edes nyt ei tuo maskinkäyttö huvita. 

Vierailija

Kyllä nuoret kuolee. Syöpään, influenssaan, sydäriin, liikenteeseen, kotiin.

Koronaan on jokunen kuollut. Ymmärtääkseni näilläkin jokin perussairaus ollut jo. Ylipaino on yksi riskitekijä. Että jos pelottaa, ei kun laihduttamaan.

Vierailija

Nyt kun saadaan yleisvaarallista systeemisairautta levitettyä laajalle, niin alkaa niitä harvinaisempia käänteisiä lottovoittojakin esiintymään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen seurannut näitä lukuja jo jonkin aikaa ja laittanut niitä excel-taulukkoon (joo, olen ehkä pimee). Ekan kerran tämä 20-29-vuotiaiden kuolemista kertova palkki ilmestyi mun kirjanpidon mukaan jo toukokuun loppupuolella, joten ei ole mikään tuore juttu, ikävä kyllä.

https://hoitajat.net/forums/topic/17116-inhalaation-anto/
Olen ihmetellut fimean sivulla spc ja E321 -haulla esiin tulevaa inhalaatiohöyryä, milloin ja miksi sellaista annetaan. Mun mielestä se olis hengenvaarallinen pelkästään ihollakin! Näetkö paremmin jotain yhteyttä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

https://hoitajat.net/forums/topic/17116-inhalaation-anto/
Olen ihmetellut fimean sivulla spc ja E321 -haulla esiin tulevaa inhalaatiohöyryä, milloin ja miksi sellaista annetaan. Mun mielestä se olis hengenvaarallinen pelkästään ihollakin! Näetkö paremmin jotain yhteyttä?

En tiedä yhtään mistä puhut. Olen ihan tavis, en hoitoalalla.
- se jolle vastasit

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat