Asutko noin 50m2 kaksiossa, paljon maksoit ja mikä kaupunki?
Kommentit (54)
Rupesi kiinnostamaan toi Kurikka. Jalasjärvellä kerrostalo kaksio, rempattu keittiö 62 m2, 24000. Asuntolainalla 15 vuotta 145 e/kk. Rivareita omalla saunalla alle 50 donaa. Mulla on siellä tuttukin.
Mielenkiintoinen keskustelu, tuleeko lisää?
56m2, osto (2013) 153 000e, Hki alue 3. Myytin 2016 hyvällä voitolla pois, en muista tarkkaa hintaa mutta reilu 20 000 saatiin enemmän.
Oululaisia paikalla? Itsellä asunnon osto vasta hamassa tulevaisuudessa edessä. Asun nyt 47 m2 kaksiossa ja vuokra alta 700. Tämän kokoinen asunto olisi passeli (haluaisin ostaa tämän jos voisin, mutta kyseessä ison lafkan vuokratalo), olisi kiva tietää paljonko olette maksaneet saman kokoisesta asunnosta ja mikä on lainan lyhennys + vastike.
56m3 Helsinki 00150. €445k (2020).
52 m² Jyväskylässä 720 euroa kuussa
Vierailija kirjoitti:
Oululaisia paikalla? Itsellä asunnon osto vasta hamassa tulevaisuudessa edessä. Asun nyt 47 m2 kaksiossa ja vuokra alta 700. Tämän kokoinen asunto olisi passeli (haluaisin ostaa tämän jos voisin, mutta kyseessä ison lafkan vuokratalo), olisi kiva tietää paljonko olette maksaneet saman kokoisesta asunnosta ja mikä on lainan lyhennys + vastike.
60m2 kaksio, parveke, hissillinen talo, ei saunaa, keskusta. 128 000€ ja vastike 180€/kk. Lyhennys toki riippuu millaisen laina-ajan ym otat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markka-aikana miljoona-asunto oli erikoinen asia, nykyään kaksio kapungissa maksaa vanhan miljoonan...
Tämä on oikeesti järkyttävää. Aivan järkyttäviä asuntolainoja joutuu ihmiset ottamaan.
Lainoja pelätään ihan turhaan. Korkojen nousua ei tarvitse pelätä ja jos pelkää niin esim 10v kiinteäkorkoisen lainan saa nyt noin 0.8% kokonaiskorolla. Jotkut pankit (esim OP) jopa tarjoaa koko laina-ajalle, esim 20v, kiinteän reilun 1% korolla.
Ainoa mitä pitää katsoa on kuukausierä ja selviääkö siitä. Vaihtoehtona on törkeän kalliit vuokrat, jotka nousee joka vuosi varmuudella.
Tässä pelissä ei enää voi voittaa, joten pelattava niillä korteilla mitä löytyy. Itse valitsin ottaa järkyttävän kokoisen lainan, koska sen kk-erä on pienempi kuin mikä mulla oli pienemmässä, huonolaatuisemmassa ja huonommalla paikalla olevassa vuokrakämpässä.
Elämä on.
Aivan, mutta ei mielestäni silti ole oikein että ihmiset pakotetaan tähän pelleilyyn!
Helsingin keskusta, uusi ullakkohuoneisto, 480 000e.
Vierailija kirjoitti:
Kurikka 57 neliötä, parveke on ja autokatos kuuluu. 25 000e. Mikäs on täällä elellessä, valtiolla töissä, palkka sama kuin Helsingin kollegalla.
Tämä on hyvä diili.
Ero pääkaupungin ja pikkukaupunkien asuntojen hinnoissa on shokeeraava.
Minä olen myymässä juuri kaksiota Helsingissä ja se tulee maksamaan ostajalleen noin 180 000 euroa.