Pidätkö kirjaa kuukautisitasi? Minä en, miksi pitäisi?
Pillereitä kun syö, niin niistä sen näkee kun laatta loppuu, että parin päivän päästä alkaa. Mutta mitään en kalenteriin tai muuallekaan merkkaile.
Kommentit (30)
Minäkään en merkitse tai laske päiviä. En jotenkin jaksa alkaa sellaiseen. Varmaan pitäisi, mutta...
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:35"]
Mulla on imensies-applikaatio puhelimessa, seuraan menkkoja ja kaikkia mahdollisia oireita
[/quote]
Miksi?
Laitan kalenteriin ylös ja lasken aina etukäteen, milloin seuraavat menkat alkaa. Nytkin oikeastaan olen laskenut jo monta kuukautta etukäteen, että tiedän miten ne sijoittuu mm. työmatkojen ja talviloman kanssa. Jos alkaa näyttää pahalta, niin on haettava gyneltä menkkojen siirtoresepti. Merkkaan myös ovulaatio-päivän, koska silloin olen tosi kipeä alavatsasta.
Tavallaan joo. Merkkaan ovulaation, jotta tiedän minä päivänä kuukautiset alkaa. kierron pituutta en noteeraa.
Merkitsen, älypuhelimessä Woman calendar, aiemmin merkkasin kalenteriin. Pakko jollain tavalla yrittää seurata, milloin olisi menkat odotettavissa kun ei pillereitä syö (niistähän se on helppo tietää). Ja kun on epäsäännöllinen kierto, niin osaa tarkkailla vähän paremmin itseään odotettujen menkkojen lähistöllä, tietää alkaako ehkä lähipäivinä vai myöhästyykö.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 19:35"]
Mulla on imensies-applikaatio puhelimessa, seuraan menkkoja ja kaikkia mahdollisia oireita
[/quote]
Miksi?
[/quote]
En syö e-pillereitä, joten on kiva tietää kierron pituus, vuotopäivien määrä ja ovulaatiopäivä. Lisäksi helpottaa tietää mitkä oireet ovat kiertoon liittyvää ja mitkä eivät
Merkkaan aina alkamispäivän kalenteriin, jotta tiedän suurinpiirtein milloin seuraavat alkavat. En muista muuten millä viikolla ne viimeksi olivat ja koska minulla ei ole mitään oireita etukäteen, alku saattaa tulla sotkuisena yllätyksenä.
Laitan kännykkään ylös menkkojen ekan päivän. Tämän teen siksi, että haluan tietaa, että osuuko jotain matkoja tms. just menkkojen aikaan. Itselläni on niin runsaat kuukautiset, että jos osuu matka samaan aikaan, niin siirrän kuukautisia.
Minulla kuukautiset alkavat miten sattuu, vaikka syönkin pillereitä. tietenkin pidän kirjaa.
Merkkaan. Ne alkavat niin äkisti että pitää olla tamponit mukana. Joskus on nimittäin pitänyt jossain mökillä soveltaa.
En pidä kirjaa enkä syö pillereitä.
Tunnistan ovulaation ja pms:n, se riittää. Kierto on noin 27 pv (joskus nuorena vielä laskin, niin silloin ainakin vakio oli tuo).
Mulla on puhelimessa period tracker, merkkaan siihen alku- ja loppupäivän. Ohjelma ennustaa kuukautiset hamaan tulevaisuuteen, joten näkee kätevästi sattuuko menkat huonoon aikaan.
Tuntuu, että mulla on kuukautiset koko ajan, kierto on lyhentynyt 24 päivään :( Olikos vaihdevuosien oireena pidentynyt vai lyhentynyt kierto?
Te jotka ette pidä kirjaa, eikö gyne ole ikinä kysellyt kierrosta mitään, onko teillä tosi säännölliset kuukautiset?
Alle 15 vuotiaana merkkasin,koska tulivat ihan miten sattuu. Viikko väliä,puolitoista kuukautta väliä,kaksi viikkoa väliä,kuukausi väliä jne. Piti pitää suojaa aina,kun ei tiennyt milloin alkaa ja kerran muistan pyörräilleeni koulusta kotiin,kun valkoinen satula oli sitten ihan pilalla. Alkoi kesken kotimatkan. Ja äitikään ei ostanut rättejä jatkuvasti,että menin monesti iso vessapaperi möykky suojana. Onneksi sain pillerit 19 vuoden iässä ja helpottaa kummasti.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 20:01"]
Te jotka ette pidä kirjaa, eikö gyne ole ikinä kysellyt kierrosta mitään, onko teillä tosi säännölliset kuukautiset?
[/quote]Olen käynyt gynellä viimeksi -02 synnytyksen jälkitarkastuksessa, papa tais olla -09. Ei ole mitään asiaa ollut sinne, niin miksi menisin?
Olen 35-vuotias ja olen oppinut kirjaamaan kuukautiset vasta vuosi sitten. Aiemmin ei ole ollut tarvetta kun on olleet niin epäsäännölliset ilman pillereitä. Nyt kierto korjaantunut melko säännölliseksi ja helpottaa elämää huomattavasti jos pystyy ennustamaan edes viikon oikein.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 20:01"]
[/quote]
Kysyy joo ja vastaan että on. Aina ne on tulleet pillerien taukoviikolla ja se tieto on gynelle riittänyt. Mutta mitä hyötyäö on tietää että menkat alkoi viime syyskuussa 15. pv? Tai että maaliskuussa ne on 10. pv?
Jos näyttää siltä että onkin jotain tiedossa, että menkat haittaa niin jatkan vaan seuraavasta laatasta ilman taukoa
ap.
En oikein jaksa pitää kirjaa. Tunnen päivää paria ennen, että kuukautiset ovat alkamassa ja sitten muistelen, että joo, neljä viikkoa sitten oli viimeksi. Yritän jonkun tapahtuman laittaa muistiin alkupäiviltä, jotta osaan sijoittaa sen kalenteriin.
Kierto on muutenkin ollut säännöllinen parikymmentä vuotta, päivän parin tarkkuudella 4 vkoa. Nyt sitten jostain syystä väli harveni kolmeen viikkoon ja ärsyttää ajatuskin siitä, että ovat mahdollisesti taas jo tulossa.
En oo koskaan merkinny. Tässä 30 vuodessa on oppinu jo melkein ulkoa sen kierron.