Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuriin muuttaa perhe jolla on dobermanni

Vierailija
09.01.2014 |

Meillä ei ole vielä kunnon aitaa välissä, siis vastaistutettu orapihlaja-aita.

Millaisia koiria nuo ovat. Pitääkö olla huolissaan jos lapset leikkii pihalla?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 08:44"]

Kyllä mä enemmän olisin huolissani myrkyllisestä orapihlajasta kuin koirasta.. Vaarallinen niin lapsille, koirille kuin aikuisillekin.

[/quote]

Naapurin koira ja pensas ovat molemmat täysin vaarattomia, jos lapsilla on kuri. Kun lapsillahan ei ole naapurin pensaaseen tai koiran pihaan mitään asiaa.

Vierailija
42/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:57"]

Kyllä mä enemmän olisin huolissani myrkyllisestä orapihlajasta kuin koirasta.. Vaarallinen niin lapsille, koirille kuin aikuisillekin.

[/quote]

Naapurin koira ja pensas ovat molemmat täysin vaarattomia, jos lapsilla on kuri. Kun lapsillahan ei ole naapurin pensaaseen tai koiran pihaan mitään asiaa.

[/quote]Ei kai kukaan edes tiedä mitä lemmikkejä naapureilla on tai mitä pensaita.Jokaisella on oma elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:39"]

Meidän entisessä talossa oli myös dobermanni. Oli todella kiltti ja lasten hyvä kaveri, leikkivät valvottuina useasti. Kerrampa sattui niin että dobermanni hyökkäsi keskimmäisen lapsen päälle pensasaidan läpi. Lapsen jalka jouduttiin leikkaamaan. Naapurit syyttivät meitä, me taas rakennettiin aita. Meitä syytettiin hysteeriseksi. Sanottiin vain että ei tahdota saman toistuvan eikä lapsetkaan tahdo enää leikkiä koiran kanssa. Muutettiinkin sitten pois.

Mutta joo, aita kannattaa laittaa jos naapurit eivät sitä aio rakentaa.

[/quote]

Onpa ap harmi että sattui niin että taas tuli teidän naapriin dobermanni.

Vierailija
44/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:57"]

[/quote]

[/quote]Ei kai kukaan edes tiedä mitä lemmikkejä naapureilla on tai mitä pensaita.Jokaisella on oma elämä.

[/quote]

Taidat olla kuuro, jos et kuule vahtikoiran räksytystä naapurista?

Vierailija
45/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ja ei sitä orapihlaja-aitaakaan tarvi pelätä, sikäli kun orapihlajanmarja on syömäkelpoinen luumarja, josta voi valmistaa esim. hilloa, jos ei niitä orapihlajan piikkejä pelkää. Ja ihan omaa kokemusta on orapihlajanmarjojen syönnistä ihan lapsuudesta asti, hengissä ollaan:)

Vierailija
46/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP 

toi on muna painajainen :(

pelkään kaikkia koiria , etenkin dobermanneja ja rotwailereita...

eli olisin huolissaa

omakotitaloissa ihmiset pitää koiriaan irti...siellä ne sit kyttää ne koirat ja juoksee pitkin teitä..pelottelevt lapsia ja muita..

eli rakentaisin välittömästi kunnon puulauta aidan tonttien rajalle

joo koiraihmiset sanoo aina, ei meidän musti mitään tee.......

eipä niin.......

ja sano ystävällisesti , ei tehoa..

koeiltu on

Vierailija
47/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria on erillaisia ja eri luontoisia. Miksi siis AINA dopperi on se kaikista pahin koira?! Mulla on itsellä dopperi ja niin ihana koirarotu! Totteleva ja tulee toimeen lasten sekä muiden koirien kanssa. Myls veljelläni on dopperi ja tulee toimeen heidän vuoden ikäisen lapsen kanssa tosi hienosti. Tyttö saa repiä korvista, hännästä ja jopa mennä ruokakipolle..eikä koira sano mitään! Se on siis itse kasvattajasta kiinni miten koiransa kouluttaa ja kuinka tasapainoinen koira on. Tietysti ensin kannattaa kysyä naapureilta onko koira tottunut lapsiin. Voihan se kaikista pienin koira olla se agresiivisin eikä aina niin huonossa maineesaa oleva dopperi! Järki käteen!! :)

Vierailija
48/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:42"]

Koiria on erillaisia ja eri luontoisia. Miksi siis AINA dopperi on se kaikista pahin koira?! Mulla on itsellä dopperi ja niin ihana koirarotu! Totteleva ja tulee toimeen lasten sekä muiden koirien kanssa. Myls veljelläni on dopperi ja tulee toimeen heidän vuoden ikäisen lapsen kanssa tosi hienosti. Tyttö saa repiä korvista, hännästä ja jopa mennä ruokakipolle..eikä koira sano mitään! Se on siis itse kasvattajasta kiinni miten koiransa kouluttaa ja kuinka tasapainoinen koira on. Tietysti ensin kannattaa kysyä naapureilta onko koira tottunut lapsiin. Voihan se kaikista pienin koira olla se agresiivisin eikä aina niin huonossa maineesaa oleva dopperi! Järki käteen!! :)

[/quote]

Järki käteen sinnekin nyt! Koiraa EI saa repiä korvista, hännästä tai yhtään mistään. Kaikkein pelottavimpia ovat juuri nämä "Mun koiraa saa vaikka tökkiä tikulla silmään, eikä se tee mitään, niin kiltti on". Jonain päivänä koiralla menee hermo, ja se siitä kiltistä koirasta. Sitten tulee iso pipi, ja itketään että miten se nyt noin. Opettakaa lapsillenne miten eläimiä kohdellaan!

Vierailija
49/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 16:14"]

Miksi jos koira pysyy pihalla ja siihen on jo istutettu aita?

[/quote]

Minulta kysyt?

Siksi, koska koiria ei saa pitää vapaana aitaamattomalla alueella eikä vasta istutettu orapihlaja ole vielä mikään aita.

11

[/quote]

Omalla tontilla /pihalla SAA pitää vapaana. Mistäkö vitu..- te näitä faktoja kaivatte ???

[/quote]

Niin saa, jos piha on aidattu eli varmistettu että koira myös pysyy omalla phialla.

[/quote]

Omalla pihalla oleskellessa saa koira olla vapaana, niin että koiran omistajat ovat koko ajan paikalla, ja niin että koira on kytkettävissä. Tällöin tontin ympärillä ei tarvitse olla aitaa.

Jos taas koira on valvomatta ulkona, tulee ulkoilualueen olla aidattu. 

Yksinkertaista, eikö vain?

(tämä tieto on varmistettu poliisilta.)

[/quote]

Ei ole yhtään yksinkertaista. Jos koira lähtee niin se lähtee, ja sitten kun tiellä pyöräilevältä lapselta on naama irti, niin on turha sanoa että oli kytkettävissä. Koira menee piikille, lapsen kasvot ovat pilalla, ja te kadutte ja maksatte. Vaikka kuinka olisi luvallista, niin yksinkertaista se ei ole kuin tasan niin kauan kuin jotain sattuu...

Vierailija
50/77 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä jälleen.

Tämä meidän naapurin koirakin "murisee" todella kuuluvasti kun sillä on vetolelu suussa (siis tuolle saksanpaimenkoiran kauhistelijalle). Onneksi lapset ja koira alkoivat tuon retuutusleikin vasta kun olimme tutustuneet koiraan paremmin. Ainakaan tämän koiran murina ei ole kuin leikinhuumaa.

Vierailija
51/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, minä tiedän tapauksen, jossa perheen lutupupumussukiltti dobberi hyökkäsi ihan yllättäen perheen äidin kimppuun ja puri naaman jauhelihaksi. Siihen asti koira oli ollut niin kiltti perheen mielestä, että sai vauvan kanssa peuhata lattialla.

Jotkut ihmiset sokeutuvat täydellisesti koiransa suhteen, ja pahinta on että tolkuttavat samaa ulkopuolisille. Vaarantakoot itsensä tietoisesti, mutta ei muita.

Suurin osa tällaisista puremista ei päädy koskaan julkisuuteen, mutta kyllä niitä tapahtuu jatkuvasti.

Vierailija
52/77 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi mukavaa, teistä on molemminpuolista iloa!

Vierailija
53/77 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi vahtikoirarotuun. Ihmiset eivät tajua mitä varten ne on jalostettu ja pitävät sitten kiltteinä kaikille kun omalle perheellekin on luotettava. Mastiffit eli laumanvartijat ovat kaikista arvaamattomimpia ja tämän ymmärtää myös vastuulliset omistajat. Hälytyskellot soi jos joku alkaa paasaamaan että meidän nalle on niin kiltti. Lapsena olen kahdesti kokenut kuinka laumanvartijakoira toimii. Yksi "siirsi" minut pois alueeltaan vaikka en tehnyt mitään. Otti hampailla kiinni ja työnsi pois. Toinen yhtäkkiä hyökkäsi kohti ja haukahti ja otti hampailla kädestä. Kumpikaan ei purrut mutta käyttäytyi hyökkäävästi.

Vierailija
54/77 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dobermann on palvelukoirarotua.

Vierailija
55/77 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Dobberi ainakin rakasti varauksetta kaikkia ihmisiä.

Koskaan ei tielle osunut mitään uhkaavia ihmisiä, en tiedä mitä sitten olisi tehnyt.

Omaa lasta rakasti, muita sieti ja poistui paikalta, kun sai tarpeekseen.

Harmi, kun on vainaa :(

Vierailija
56/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:42"]

Koiria on erillaisia ja eri luontoisia. Miksi siis AINA dopperi on se kaikista pahin koira?! Mulla on itsellä dopperi ja niin ihana koirarotu! Totteleva ja tulee toimeen lasten sekä muiden koirien kanssa. Myls veljelläni on dopperi ja tulee toimeen heidän vuoden ikäisen lapsen kanssa tosi hienosti. Tyttö saa repiä korvista, hännästä ja jopa mennä ruokakipolle..eikä koira sano mitään! Se on siis itse kasvattajasta kiinni miten koiransa kouluttaa ja kuinka tasapainoinen koira on. Tietysti ensin kannattaa kysyä naapureilta onko koira tottunut lapsiin. Voihan se kaikista pienin koira olla se agresiivisin eikä aina niin huonossa maineesaa oleva dopperi! Järki käteen!! :) ja kyllä kuule ihan on opetettu miten eläinten kanssa toimitaan! Itse olen koirien kanssa tekemisissä päivittäin.

[/quote]

Järki käteen sinnekin nyt! Koiraa EI saa repiä korvista, hännästä tai yhtään mistään. Kaikkein pelottavimpia ovat juuri nämä "Mun koiraa saa vaikka tökkiä tikulla silmään, eikä se tee mitään, niin kiltti on". Jonain päivänä koiralla menee hermo, ja se siitä kiltistä koirasta. Sitten tulee iso pipi, ja itketään että miten se nyt noin. Opettakaa lapsillenne miten eläimiä kohdellaan!

[/quote]

Kuule! En tarkottanut että SAA repiä!! Mutta antaa tehdä mitä vaan. EI iis hermostu todellakaan!! Ja koira on viimesen päälle koulutettu ja aivan ihana luonne! Eikä kukaan anna lapsen koiraa repiä vapaaehtosesti! Mutta jos menee repimään niin EI hermostu! Herranjumala kun te ihmiset olette typeriä!! :D pikku koira on paljon arvaamattomimpia kui isot rodut! Taas kerran se johtuu siitä että on tasapainoinen koti koiralla! Ja itse olen ollut todistamassa monta kertaa kun pieni koira on ollut agressiivinen lasta kohtaan! Ei aina saa yleistää vain yhtä rotua! :) ei ole vaarallisia koirarotuja on vain vaarallisia koirarotuja.

Vierailija
57/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:42"]

Koiria on erillaisia ja eri luontoisia. Miksi siis AINA dopperi on se kaikista pahin koira?! Mulla on itsellä dopperi ja niin ihana koirarotu! Totteleva ja tulee toimeen lasten sekä muiden koirien kanssa. Myls veljelläni on dopperi ja tulee toimeen heidän vuoden ikäisen lapsen kanssa tosi hienosti. Tyttö saa repiä korvista, hännästä ja jopa mennä ruokakipolle..eikä koira sano mitään! Se on siis itse kasvattajasta kiinni miten koiransa kouluttaa ja kuinka tasapainoinen koira on. Tietysti ensin kannattaa kysyä naapureilta onko koira tottunut lapsiin. Voihan se kaikista pienin koira olla se agresiivisin eikä aina niin huonossa maineesaa oleva dopperi! Järki käteen!! :) ja kyllä kuule ihan on opetettu miten eläinten kanssa toimitaan! Itse olen koirien kanssa tekemisissä päivittäin.

[/quote]

[/quote]

Kuule! En tarkottanut että SAA repiä!! Mutta antaa tehdä mitä vaan. EI iis hermostu todellakaan!! Ja koira on viimesen päälle koulutettu ja aivan ihana luonne! Eikä kukaan anna lapsen koiraa repiä vapaaehtosesti! Mutta jos menee repimään niin EI hermostu! Herranjumala kun te ihmiset olette typeriä!! :D pikku koira on paljon arvaamattomimpia kui isot rodut! Taas kerran se johtuu siitä että on tasapainoinen koti koiralla! Ja itse olen ollut todistamassa monta kertaa kun pieni koira on ollut agressiivinen lasta kohtaan! Ei aina saa yleistää vain yhtä rotua! :) ei ole vaarallisia koirarotuja on vain vaarallisia koiranomistajia

[/quote]

Vierailija
58/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 12:42"]

[/quote]

[/quote]

Kuule! En tarkottanut että SAA repiä!! Mutta antaa tehdä mitä vaan. EI iis hermostu todellakaan!! Ja koira on viimesen päälle koulutettu ja aivan ihana luonne! Eikä kukaan anna lapsen koiraa repiä vapaaehtosesti! Mutta jos menee repimään niin EI hermostu! Herranjumala kun te ihmiset olette typeriä!! :D pikku koira on paljon arvaamattomimpia kui isot rodut! Taas kerran se johtuu siitä että on tasapainoinen koti koiralla! Ja itse olen ollut todistamassa monta kertaa kun pieni koira on ollut agressiivinen lasta kohtaan! Ei aina saa yleistää vain yhtä rotua! :) ei ole vaarallisia koirarotuja on vain vaarallisia koiranomistajia

[/quote]

Vierailija
59/77 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 16:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vähänkö puhut itsesi pussiin?! Ei ole vaarallisia koirarotuja sun mielestä ja just sitä ennen sanot että pikkukoirat ovat vaarallisempia kuin isot? Haloo? Eli jotkut pienet rodut - vai kaikki? - on sun mielestä vaarallisia ja muut on sitten typeriä kun luulee että sun doberman on vaarallinen?

Kyllä mä haluun nähdä sen päivän kun mun fifi saa pahempaa jälkeä aikaiseksi kuin sun doberman - tosi uskottavaa. Not.

Vierailija
60/77 |
06.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dobermanni on alkuperäinen suojelu- ja vahtikoira vaikka palveluskoiraroduksi lasketaan.