Koronajäljittäjän kurssi.
Olen työtön lähihoitaja, ikää 58. Suoritin koronajäljittäjänkurssin ja en kelpaa töihin. Täällä sitä työttömänä möllötetään, vaikka maassamme on kuulemma pula henkilöstöstä. Itselläni astma ja reuma, mutta ei niiden luulisi olevan este jäljitystöihin.
Kommentit (8)
Voiko kuka tahansa käydä tuon kurssin, vai pitääkö olla hoitoalan ammattilainen?
Ihan totta? Itse myös lähihoitaja ja juuri vikaa moduulia suoritan, olenko siis opiskellut tämän kurssin ihan turhaan... Kokoajan uutisoidaan että hirveä pula jäljittäjistä, ja ainakin Espoossa tuttu sai puhelun vasta 7 päivää altistumisen jälkeen.....
Onko kenelläkään tietoa, että voiko päästä koronajäljittäjäksi jos ei ole terveydenhoidon tutkintoa? Siis jos suorittaa itse tuon verkkokurssin, mutta on toisen alan koulutus?
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa, että voiko päästä koronajäljittäjäksi jos ei ole terveydenhoidon tutkintoa? Siis jos suorittaa itse tuon verkkokurssin, mutta on toisen alan koulutus?
No ei ole toistaiseksi otettu, paitsi lääketieteen kandeja.
Tavallaan hassua kun ei ne jäljittäjät mitään hoitotyötä siinä tee ja hoitajia taas tarvittaisiin kyllä muualla.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta sen tiedän, että käytössä on ihan hulluja aineita, joita en voi kuvitellakaan käytettävän kenenkään "hoidossa", kuten tuo:
https://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/3/23405993.pdf
Muistitestit voisi lakkauttaa, koska ne kutsut jakaa robotti. Niistä testaajista voisi hyvin saada porukkaa kasaan. Ne testit tehdään jopa ajokortittomille ihmisille, joten ei mitään järkeä! Semmon en kankkulan kaivo meillä on ollut vuosikausia, eikä kukaan pysäytä systeemiä! Äidilleni aloittivat donepetsiililääkityksen, vaikka muisti oli palautunut ennalleen (oli myrkytystilan takia viety testiin) eikä muutenkaan eteisvärinän takia olisi saanut koskaan edes kokeilla sitä nk."muistilääkettä", joka on malationin vstavaikuttaja. Hän ei sitäkään saa sapuskoissa, koska teen ne hänelle itse. Kai te voitte kieltäytyä järjettömistä töistä jotenkin? Selvittäkää, kenelle tuota valmistetta saa käyttää, kun on fimena listoilla. Niillä käyttäjillähän ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa rutiineihin, eikä aikaakaan sellaiseen!
Höpöä.
Mun lapsen koulun rehtori ja koulusihteeri on jäljittäjinä.
Ja koulu tietenkin sitten retuperällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole toistaiseksi otettu, paitsi lääketieteen kandeja.
Tavallaan hassua kun ei ne jäljittäjät mitään hoitotyötä siinä tee ja hoitajia taas tarvittaisiin kyllä muualla.
Edellisen postauksen linkin takaa tämä:
"Eläimillä (myös kädellisillä) toteutetut julkaistut tutkimukset kevyeen tai keskisyvään anestesiaan
johtavilla annoksilla viittaavat siihen, että anesteettien käyttö aivojen nopean kehittymisen tai
synaptogeneesin aikana aiheuttaa kehittyvissä aivoissa solukatoa, johon voi liittyä pitkittyviä
kognitiivisia vajauksia. Näiden prekliinisten havaintojen kliinistä merkitystä ei tunneta.
Vaikutukset munuaisiin ja maksaan
Suurten anesteettisten metoksifluraaniannosten yhtäjaksoiseen antamiseen rotille on liittynyt
munuaistiehyiden kuoliota ja mitokondriaalista turpoamista. Metoksifluraanin toistuvaan jaksoittaiseen
tai yhtäjaksoiseen antamiseen subanesteettisilla pitoisuuksilla on liittynyt rajoittuneita, yleisesti
korjautuvia maksamuutoksia (rasvametamorfoosi, koholla oleva ALAT/ASAT) useilla lajeilla."
Miten voi ikinä olla käytössä tuollainen inhalaatiohöyry????
Missä tuollaisen kurssin voi suorittaa? Ja luulisi, ettei niitä jäljittäjiä suoraan kortistoon kouluteta, kun kyseessä on aika uusi ja suhdanneherkkä toimenkuva.