Kumman rasitit verokortiin, A vai B?
A, tai eihän sitä tarvi nykyään rastittaa, se on oletus.
Kommentit (14)
B kuten olen tehnyt aina, kirjanpito on helpompaa. Nyt ensimmäisen kerran ei tarvinnut tilata uutta verokorttia, verotoimisto on pysynyt korotuksissa mukana.
Tietysti B, just siks että saa loma rahat täysinä ja muutenkin se parempi,ainakin jos vuorotyöläinen ja kk tulot vaihtelee just vaikka ylitöidenkin takia,saati sitten ilta,vkloppu,yövuorojen takia.
MInäkin laitoin B juuri sen takia että saisi ne lomarahat samalla veroprosentilla.... Vaikka eihän lomarahaa tulekaan tänä vuonna kuin joku symbolinen summa koska aloitin vasta nyt työt =)
B, kuukausitulot vaihtelee tosi paljon.
A. Tulot ovat tasaiset, ja lomarahat yritän saada vaihdettua vapaaksi, jolloin nekään eivät pahasti vaikuta. Ja vaikka en saisikaan lomarahoja vapaana, niin ei se niin kamalan vakavaa ole, vaikka kesällä menisi osa palkasta lisäprosentilla.
Hain muutosverokortin, joten en kumpaakaan, mutta aina olen käyttänyt A-vaihtoehtoa.
B. Saan tasaisesti rahaa liksan päälle 6 kertaa vuodessa, erisuuruisia summia ja pysyn kärryillä paremmin verotuksen kanssa.
Onhan siinä muutoskortissakin valittava että ottaako vuosirajan vai kuukausirahan. A vaihtoehto seuraa tarkemmin tuloja vuoden aikana ja vaikka lomarahat meneekin suuremmalla prosentilla, niin se tasaantuu seuraavina kuukausina kumulatiivisen laskutavan takia. B:ssä on seuranta tehtävä itse. T. Palkanlaskija
B. Tuloni vaihtelevat työmäärän mukaan kuukausittain parikin tonnia, eikä ole kivaa, jos osasta menee isompi veroprosentti. Seuraan vuositulojani ja tilaan loppuvuodesta uuden kortin, jos näyttää menevän yli tulorajan. Yleensä ei tarvitse tilata uutta, koska vuosituloni pysyvät aika samoina.
Hei!
Jos olen vakkarityössä tasaisella palkalla, mutta saan osittaista hoitorahaa Kelalta niin valitsenko B:n?
B...on se mukavampi ettei esim lomarahat ja ylityöt lähde aina lisäprosentilla