Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Likinäköisyys räjähtää käsiin - 30 vuoden päästä puolet maailmasta ovat likinäköisiä

Vierailija
13.10.2020 |

Aiheesta oli artikkeli Iltalehdessä. Näin siinä käy, kun kaikki tuijottavat ruutua aamusta iltaan, päivästä toiseen. Minä itse mukaan lukien

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä ei onneksi ole mikään järin suuri ongelma, kun tavalliset silmälasit korjaa ongelman. 

Vierailija
2/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan. On tää digitalisaatio kyllä yks per*een reikä. Niin hyvässä kuin pahassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tämä ei onneksi ole mikään järin suuri ongelma, kun tavalliset silmälasit korjaa ongelman. 

Oliskin niin yksinkertaista. Mitä vahvempi likinäkö, sen suurempi riski vakavampiin silmäsairauksiin.

Vierailija
4/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto korjaa itse itseään ja vähäistä syntyvyyttä - kun naiset muuttuvat yhä likinäköisemmiksi, myös minulla on mahdollisuuksi

Vierailija
5/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut silmien väsymisen ja sumenemisen, ruutua töllöttäessä jatkuvasti.

Vierailija
6/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut silmien väsymisen ja sumenemisen, ruutua töllöttäessä jatkuvasti.

Sama juttu. Ja täysin sama toisinpäin, jos olen vaikka viettänyt päivän kävellen ulkona ja katsellen kauas, niin kaukonäkö tuntuu paljon terävämmältä.

Vierailija
7/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittovirheen voi korjata leikkauksella, ja pidemmän päälle se tulee halvemmaksi kuin uusien lasien ostaminen muutaman vuoden välein.

Mutta muistakaa ulkoilla paljon ja katsella kaukaisia maisemia, se tekee hyvää silmille. Katselkaa myös puiden latvoja ja yrittäkää erottaa yksittäiset neulaset tai ruohonkorret maassa.

Vierailija
8/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuijottanut telkkaria ja tietokoneen näyttöä 90-luvun alkupuoliskolta asti, en tosin kokoaikaa mutta vähintään aina muutaman tunnin päivässä ja näkö yhtä hyvä. Olisihan se tietysti hyvä tehdä muutakin kuin tuijottaa näyttöä mutta mitä työtön ja syrjäytynyt mielenterveysongelmainen muka voi tehdä? Näyttöä tuijottamalla on edes jotenkin yhteydessä tähän digitaalimaailmaan.

Vierailija
9/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain silmälasit 7-vuotiaana vuonna 1982. Eikä meillä ollut ollut kolmeen vuoteen mitään ruutuja. Ei edes telkkaria.

Vierailija
10/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lukeneisto oli stereotyyppisesti likinäköistä. Tutkimus kertoo vain siitä, että ihmiskunta viisastuu.

Vierailija
11/11 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juoksin koko lapsuuteni ulkona ja silti miinusta on vaikka muille jakaa. Kyllä sitä likinäköä voi tulla ilman ruudun tuijotustakin. Tiedän myös lapsia, jotka tuijottavat tietokonetta kaiket päivät ja näkevät silti näkötaulusta alimmat rivit. Kaikkiin siis ei päde kuitenkaan. Ehkä geeneilläkin on osuutensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi