Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ovat rasittavia!

Vierailija
13.10.2020 |

Minulla on kouluikäinen lapsi ja hänen kaverinsa käyvät hermoilleni! Ovat äänekkäitä, epäkohteliaita, sotkevat ja mikä pahinta, kiusaavat koiriamme. Jos lapsesi tulee leikkimään toisen lapsen kanssa, niin kehottakaa lastanne keskittymään sen kaverin kanssa siihen leikkiin, eikä rääkkäämään toisten lemmikkejä!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai ihanko totta? laita ne ulos ja sano että sisään ei ole tulemista ennenku lemmikkien kiusaaminen loppuu.

Vierailija
2/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lapset sekä lemmikit ovat vanhempien kasvatuksen ja geeniperimänsä summa. Ketä siis syyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten ole yrittänyt olla aikuinen?

Vierailija
4/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin teinkin! Ovat vain niin mielikuvituksettomia nykyään etteivät keksi tekemistä.

Ap

Vierailija
5/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin teinkin! Ovat vain niin mielikuvituksettomia nykyään etteivät keksi tekemistä.

Ap

Jos lapsesi kaverit tulevat teille leikkimään lapsesi kanssa, silloinhan sinun lapsesi tehtävä on keksiä heille tekemistä. Eli mielikuvitukseton on se sinun lapsesi. Ja koska lapsesi ei osaa keksiä tekemistä itselleen ja kavereilleen, se on silloin sinun tehtäväsi, joko keksiä sitä tekemistä tai kannustaa lastasi keksimään.

Onko lapsellasi esim. lautapelejä tms. joita voisi pelata kavereiden kanssa?

Vierailija
6/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos lapsesi kaverit tulevat teille leikkimään lapsesi kanssa, silloinhan sinun lapsesi tehtävä on keksiä heille tekemistä. Eli mielikuvitukseton on se sinun lapsesi. Ja koska lapsesi ei osaa keksiä tekemistä itselleen ja kavereilleen, se on silloin sinun tehtäväsi, joko keksiä sitä tekemistä tai kannustaa lastasi keksimään.

Onko lapsellasi esim. lautapelejä tms. joita voisi pelata kavereiden kanssa?

Lapsellani on lautapelejä, mutta ovat kuulemma vanhanaikaisia. Minusta kouluikäisten kuuluisi jo itse kehittää tekemistä, jotta saisin äitinä itsekin välillä omaa aikaa. Päiväkoti-ikäiset erikseen.

Meillä isovanhemmat asuvat satojen kilometrien päässä ja varsinaisesti meillä ei edes miehen kanssa ole omaa aikaa. Lapseni kaverit ovat aina änkeämässä meille ja itsellä ei ole voimavaroja olla heitä huvituttamassa jatkuvasti. Töiden jälkeen kun pitää kehittää päivällinen, ulkoiluttaa lemmikit jne.

Vierailija
7/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi itse kehoittaa näitä muiden lapsia käyttäytymään teidän kotona? Miksi vaatia muilta jotain mihin itse ei kykene omassa kodissaan. Itse ainakin heittäisin ulos moiset penikat jossei ensimmäisestä käskystä sana tehoaisi.

Vierailija
8/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan lapset on ihania! Mulla lemmikit käy hermoille.

Vierailija
9/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki, vaan ne joita ei ole kasvatettu ja se on nykyaikaa. Lapselle ei sovi "EI!" sanoa kun ne traumatisoituu heti. 

Sitä niitetään mitä kylvetään, enemmän kokoajan. 

Vierailija
10/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on just niin rasittavia, kuin vanhemmat antavat niiden olla. Pidä kuria niin ei tarvi tulla tänne valittamaan.

Vierailija
11/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki, vaan ne joita ei ole kasvatettu ja se on nykyaikaa. Lapselle ei sovi "EI!" sanoa kun ne traumatisoituu heti. 

Sitä niitetään mitä kylvetään, enemmän kokoajan. 

Omani kyllä olen kasvattanut kohteliaaksi ja osaa mielestäni käytöstavat. Hönen ollessa kavereilla kylässä, niin on saanut vain kehuja miten kiltti lapsi on. Mielikuvituksen puute lähinnä leikkien suhteen huolestuttaa ja se, että uhmaa sitten minua täällä kotona.

Ei saisi komentaa kavereita ja saattaa saada raivarit, kun en anna periksi kaikessa kotona. Esim. meillä ei keskellä viikkoa syödä karkkia vain siksi, että kaverin kanssa saisi mässyttää. Lapseni on huono syömään ja sokeri pahentaa tilannetta.

Ap

Vierailija
12/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on just niin rasittavia, kuin vanhemmat antavat niiden olla. Pidä kuria niin ei tarvi tulla tänne valittamaan.

Huvittavaa kun välillä täällä saa valittaa oikein luvan kanssa, mutta toisinaan tänne eksyy teitä mielensäpahoittajia, jotka on tietävinään parhaiten ja mukamas parhaitakin kasvatusneuvoja jaellen.

Vierailija
13/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi itse kehoittaa näitä muiden lapsia käyttäytymään teidän kotona? Miksi vaatia muilta jotain mihin itse ei kykene omassa kodissaan. Itse ainakin heittäisin ulos moiset penikat jossei ensimmäisestä käskystä sana tehoaisi.

Todellakin kehoitan käyttäytymään, mutta joskus tuntuu ettei kaikkiin lapsiin sana tehoa! Kun yksi asia on kielletty, niin jotkut tapaukset kehittävät lisää konnuuksia tilalle. Jatkuvasti saa olla komentamassa, eikä siitä jää kenellekään hyvä mieli.

Vierailija
14/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai ihanko totta? laita ne ulos ja sano että sisään ei ole tulemista ennenku lemmikkien kiusaaminen loppuu.

Lasuhan tästäkin seuraisi, kun ” heittäisin” pihalle. Täälläkin mitä nähnyt näitä keskusteluja, niin aina joku kehottamassa lasua tekemään. Ja älä huoli, kyllä kehoitin ulos leikkimään, mutta todellakin ovat niin mielikuvituksettomia etteivät enää osaa tehdä muuta kuin räplätä puhelinta.

Ap

Vierailija
15/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan surutta komennan ja kasvatan naapurinkin lapsille tapoja.

Meillä kun ollaan tai tuossa pihassa, niin silloin käyttäydytään.

Uskomattoman monelle ei ole opetettu alkeellisimpiakaan tapoja.

Suurin silmin kuuntelevat kun  opetan, ja osaavat sen jälkeen olla. 

Ei lapsi halua olla paha luonnostaan, kyllä se tajuaa kun vaan ystävällisesti kerrotaan mikä on fiksua ja mikä ei.

Sitä ei moni vanhempi viitsi tehdä.

Vierailija
16/16 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kehoitankin ja pyrin myös perustelemaan lapsille miksi jotain asiaa ei vain saa tehdä. En vaadi ketään kasvattamaan lapsiaan minun tavallani, mutta tässä nyt pointtina se, että jos lapsesi on älytön perseilijä, niin voisiko hänelle kotona teroittaa ennen kaverille lähtöä, että kylästelypaikan sääntöjä noudatetaan ja keskitytään sen kaverin kanssa leikkimiseen, eikä kaikenlaiseen perseilyyn.

Enkä todellakaan ketään aio heittää ulos, vaan sitten sanotaan kovemmin jos ensimmäinen sana ei tehoa. Yleensä herkempi lapsi sitten alkaa mököttää tms. Eipä sillekään oikein mitään voi. Lapset vain mielestäni ovat nykyään rasittavia erilaisine temperamentteineen ja tämä on mielipiteeni.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan