Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua aivan oikeasti pelottaa, että lapseni haetaan väkisin kotoa pois :(

Vierailija
08.01.2014 |

Meillä on ihan tavallinen koti, käyn töissä, ei ole päihde- tai mt-ongelmaa. Mutta olen yh ja lapsilla ongelmia koulussa, joita toki olen koettanut ratkaista yhden sun toisen viranomaisen kanssa. 

Viimeaikoina on ollut kauheasti uutisia "aiheettomista" huostaanotoista ja tää viimeisin videojuttu sai mut ahdistumaan lopullisesti. Mä ihan oikeasti ja todella pelkään, että joku kaunis päivä meillekin astelee ovesta sisään viranomaiset jotka vie mun lapset pois -ilman että mulla on asiaan mitään sanottavaa :( 

Jollain tavalla tiedostan, että huoleni on turha, mutta toisaalta taas pelottaa aivan kauheasti että niin voisi myös käydä. En ole niin sinisilmäinen, että luottaisin ihan satasella siihen, että asiat menee aina oikeudenmukaisesti. Mitäs jos se onkin ihan totta, että jotkut tahot tekee huostaanotolla bisnestä ja mä ja mun lapset joudutaan sen uhriksi? 

Mitä mä teen? Mua ahdistaa tää asia niin paljon, että tekis mieli muuttaa nimensä ja paeta lasten kanssa jonnekin erämaahan erakoiksi :( 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakene autiomaalle. Eipä tarvi maksaa lapsilisiäsi omasta kukkarostani.

Vierailija
2/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää, miksi joku tulisi hakemaan meidän lapset, vaikka meillä käytetään jopa alkoholia (kohtuudella) lasten ollessa kotona. Tosin lapsemme pärjäävät koulussa loistavasti ja muutenkin meillä on kaikki asiat kunnossa. En usko, että sullakaan on mitään huolta, jos olet yhteistyökykyinen lasten ongelmien ratkaisussa ja olet oikeasti kunnollinen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin pelottaa vaikka mitään ongelmia meillä ei ole eikä lapsi ole vielä edes syntynyt. Täällä vaan aina puhutaan ilkeistä naapureista yms. Jotka tekevät perättömiä ls-ilmoituksia. Nyt olen kelannut päässäni kaikki ihmiset jotka olen elämäni aikana suututtanut ja mietin että kukahan tekee musta ilmoituksen (vaikka todellisuudessahan mun elämäni ei ketään kiinnosta, tiedän. Mua on joskus kiusattu koulussa ja siks varmaan mulla on edelleen sellainen mielikuva että joku muka tarkkailisi mun tekemisiä)

Vierailija
4/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ongelmia lapsillasi on koulussa, ap?

Vierailija
5/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opena voin kertoa, että todellisuudessa lapsia saa jopa pahoinpidellä niin, että lapsi joutuu soittamaan poliisit kotiin, ja sama vanhempi voi sitten jättää 13-vuotiaan viikoiksi ilman aikuisen hoitoa, eikä huostaanottoa tule. Huostaanottoja tehdään äärimmäisessä tilanteissa, jos oikeasti olet suht normaali ihminen, ei mitään huolta ole.

Vierailija
6/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti teitä. Jos olette noin epävakaita ja vainoharhaisia lapsillenne tulee varmasti ongelmia.

Vierailija
7/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti teitä. Jos olette noin epävakaita ja vainoharhaisia lapsillenne tulee varmasti ongelmia.

Vierailija
8/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kunnollinen äiti? Jotenkin tuntuu, että pitäisi olla täydellinen ja lastenkin olla täydellisiä, niin sitten ei olisi huostaanoton pelkoa. 

Meillä eletään ihan normaalia elämää, elämässä on säännöt ja rajat, meillä on nukkumaanmenoajat, kotiintuloajat. Lapset eivät koskaan ole missään, ilman että tietäisin heidän olinpaikkaansa tai kaveriseuruettaan. Käyn lasten kanssa yhdessä ulkoilemassa, uimassa, luistelemassa, pulkkamäissä, yms. Alkoholia käytän todella todella harvoin, saatan yhden siiderin juoda viikonloppuna, mutta en enempää. 

Meillä on oma koti, lapsille on ehjiä, puhtaita, kaupasta uutena ostettuja vaatteita, on polkupyörät, harrastusvälineet yms. Käydään kerran vuodessa lomareissulla jossain, elämämme on tasaista ja rauhallista. Miesvieraitakaan täällä ei käy, siis mitään mun "omia" -olen ollut yh jo 10 vuotta ja tarkoituksella keskittynyt vain lapsiini. 

Meillä halataan ja jutellaan, suututaankin välillä mutta heti pyydetään anteeksi. Olen koettanut kasvattaa nuo parhaani mukaan empatiakykyisiksi ja fiksuiksi lapsiksi, jotka kyllä tekevätkin positiivisen vaikutuksen kaikkialla muualla paitsi koulussa :( 

Ja ihan itse siis elätän meidät, emme elä yhteiskunnan varoilla. 

Vierailija
9/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mua ahdistaa tää asia niin paljon, että tekis mieli muuttaa nimensä ja paeta lasten kanssa jonnekin erämaahan erakoiksi :( "

.. niin ap, ettei sittenkin olisi hiukan sitä mt-ongelmaa?

Vierailija
10/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ongelmana opettajan uhmaaminen sanallisesti, tuntityöskentelykin on vähän mitä on.. Ei väkivaltaista käytöstä tai lintsaamista. 

Vierailija
11/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:49"]

"Mua ahdistaa tää asia niin paljon, että tekis mieli muuttaa nimensä ja paeta lasten kanssa jonnekin erämaahan erakoiksi :( "

.. niin ap, ettei sittenkin olisi hiukan sitä mt-ongelmaa?

[/quote]

No on varmaan sitten niin, kun tää asia on alkanut ahdistamaan :( 

Asun pienessä kylässä, ja täällä yksinhuoltajuus on automaattisesti sen merkki, että lapset voi huonosti.. siispä välillä tuntuu että olen silmätikkuna vain tämän parisuhdestatukseni vuoksi. Se plus viimeaikojen uutisoinnit näistä huostaanotoista on siis saaneet mut nyt ahdistumaan omasta puolesta. 

Vierailija
12/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:39"]

Pakene autiomaalle. Eipä tarvi maksaa lapsilisiäsi omasta kukkarostani.

[/quote]

Me pakenimme Saksaan; täällä on paljon paremmat lapsilisät ja ei huostaanottoherkkiä ja perheitä piinaavia Suomen sossuämmiä.

Vierailija
13/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä hirveän tasapainoiselta ap kuulosta. Ymmärrätkö nettikirjoittelun ja todellisuuden eron? Luet AV-palstaa ja kaikki nämä höyrypäät vaikuttavat suhun näin kovasti? Mitäpä jos laittaisit netin kiinni kuukaudeksi ja miettisit ovatko tuntemuksesi faktaa vain itse lietsomaasi hysteriaa jota ruokit lukemalla provopalstaa.

Vierailija
14/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sanoin, että av-palstan kirjoitukset on saaneet mut ahdistumaan? 

Sanoin, että viimeaikojen uutisointi -ymmärrätkö eron? Mutta ilmeisesti sinä vain yrität provoilla, joten en viitsi alkaa vänkäämään kanssasi. 

Vierailija
15/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ymmärrät millaisissa tunnelmissa ihmiset ovat eläneet entisessä neuvostoliitossa. Koskaan ei tiennyt milloin tullaan ja ketä hakemaan. Jokainen koputus ovelle saattoi olla viimeinen. Siihen riitti naapurin perätön ilmianto tai joku muu merkityksetön syy.

Ja sitä järjestelmää Suomessakin pidettiin ylivertaisena ja odottettiin että kapitalismi romahtaa omaan mahdottomuuteensa.

Nyt siitä saa esimakua millaisen tunnelman se luonut kansan keskuuteen. Eikä siltä välttyneet isommatkaan kihot. Kelle tahansa saattoi tulla kutsu tuntemattomaan.

Vierailija
16/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän sinua, ap, koska itsekin pelkään samaa asiaa. Eikä minullakaan ole mitään oikeaa syytä siihen, jostain syystä vain olen aina pelännyt menettäväni lapset ja juuri siten, että viranomaiset vievät heidät mennessään ja joudun taistelemaan kenties vuosikausia saadakseni heidät takaisin.

Ja siis ollaan ihan normaali perhe, työssäkäyviä, lapset pärjää ihan ok eikä ihmeempiä ongelmia. En edes tiedä, miksi tai mistä aiheesta kukaan meistä mitään ls-ilmoitusta tekisi, ehkäpä vain piruuttaan. Silti asia pelottaa :(

Vierailija
17/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annapa jotain esimerkkiä viimeaikaisesta uutisoinnista joka sivuaa aihetta. Kyllä mun korvaan kuulosti siltä, että juuri täältä sinä ne pelkosi aiheet olet imenyt ja jotain youtube-videoita katsellut. Youtube videot eivät ole sama kuin uutiset.

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:13"]

Missä sanoin, että av-palstan kirjoitukset on saaneet mut ahdistumaan? 

Sanoin, että viimeaikojen uutisointi -ymmärrätkö eron? Mutta ilmeisesti sinä vain yrität provoilla, joten en viitsi alkaa vänkäämään kanssasi. 

[/quote]

Vierailija
18/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 19:35"]

Meillä on ihan tavallinen koti, käyn töissä, ei ole päihde- tai mt-ongelmaa. Mutta olen yh ja lapsilla ongelmia koulussa, joita toki olen koettanut ratkaista yhden sun toisen viranomaisen kanssa. 

Viimeaikoina on ollut kauheasti uutisia "aiheettomista" huostaanotoista ja tää viimeisin videojuttu sai mut ahdistumaan lopullisesti. Mä ihan oikeasti ja todella pelkään, että joku kaunis päivä meillekin astelee ovesta sisään viranomaiset jotka vie mun lapset pois -ilman että mulla on asiaan mitään sanottavaa :( 

Jollain tavalla tiedostan, että huoleni on turha, mutta toisaalta taas pelottaa aivan kauheasti että niin voisi myös käydä. En ole niin sinisilmäinen, että luottaisin ihan satasella siihen, että asiat menee aina oikeudenmukaisesti. Mitäs jos se onkin ihan totta, että jotkut tahot tekee huostaanotolla bisnestä ja mä ja mun lapset joudutaan sen uhriksi? 

Mitä mä teen? Mua ahdistaa tää asia niin paljon, että tekis mieli muuttaa nimensä ja paeta lasten kanssa jonnekin erämaahan erakoiksi :( 

[/quote]

Voi sua, itse olin niin raukkamainen että en avannut linkkiä koska en halunnut ahdistua kun näkisi miten joltain äidiltä viedää lapsi.

Ei sulle käy kuinkaan.

Vierailija
19/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huostaanottoon tarvitaan keskimäärin ainakin 10 lastensuojeluilmoitusta, ja eri tahoilta. Kenenkään lapsia ei siis noin vain ja yht'äkkiä tulla viemään jonkun pahantahtoisen naapurin tms. puheiden perusteella.

Eri asia on silloin, jos lapset akuutissa vaarassa (esim. vanhempi huumeista sekaisin).

t. sosiaaliohjaaja ls-puolelta

Vierailija
20/26 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko tosissaan vastauksen vai onko se vaan joku sun pelko? Suomessa siitä ei puhutaan. Mutta jos osat englantia niin mene nettiin sivulle Juvenil justic sivuille niin siinä on ympärimaailmaalta tapauksia,koska ilmiö on maailmaanlajuinen. Siinä on silitetty kuka on sen takana ja kuinka sitä vastaan voi taistella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme