Rajuoireinen huuliherpes
Onko kellään kokemusta? Pohdin vaan että meniskö parissa päivässä itestään ohi vai tarviiko käydä lääkärissä.
Eli herpes on ollut mulla joku 10 vuotta, noin 2-4 kertaa vuodessa tulee huuleen muutama rakkula jotka itestään menee ohi.
Nyt kuitenkin tuli ensin rakkula huuleen, parin päivän sisään järkyttävä kurkkukipu, kieli turvoksissa ja samoin kaulan imusolmukkeet. Vetämätön olo ja pahoinvointia.
Oon kuullut että ekan kerran ilmestyessään herpes voi olla raju, mut entä nyt kun on kuitenkin jo ties kuinka mones kerta kun tää tulee niin miksi yhtäkkiä raju?! Googlesta löytyi vain herpes-komplikaatioina aivokuume :D
Kommentit (4)
Mene ihotautilääkärille ykstyisesti. Herpes voi olla ärhäkkä, rakkuloihin voi tulla myös antibioottihoitoa vaativa bakteeritulehdus. Voi mennä nopeasti tosi pahaksi, suosittelen lääkärille menemistä. Saat viruslääkkeen ainakin, kannattaa aloittaa estolääkitys ainakin joksikin aikaa.
Kävisköhän tk-lääkäri, ei köyhällä varaa yksityiseen ;)
Kokemuksia lisää kaipailen. Miten on hoidettu yms.
Ap
Mun tyttärellä tuli herpes-rakkuloita reiteen. Vieri viereen, älyttömästi. Eikä tajuttu, mistä on kyse, kynsitti, kirveli, märki. Tyttö oli 4v. Lääkäristä saatiin resepti Zoviraxiin ja antibioottivoiteisiin. Niillä meni ohi.
Mene ihotautilääkärille ykstyisesti. Herpes voi olla ärhäkkä, rakkuloihin voi tulla myös antibioottihoitoa vaativa bakteeritulehdus. Voi mennä nopeasti tosi pahaksi, suosittelen lääkärille menemistä. Saat viruslääkkeen ainakin, kannattaa aloittaa estolääkitys ainakin joksikin aikaa.