Lapselle nimeksi Ines
Nimi on mielestämme nätti ja tarpeeksi kansainvälinen, jotta se toimii sekä äidin että isän äidinkielellä. Iines ei toimisi.
Mietityttää vaan tää tunnettu Ankka-yhteys. Mua on itseäni kiusattu rankasti, enkä halua jälkikasvulle samanlaista kohtaloa, kun tiedetään kuinka julmia ja aivottomia esikoululaiset ovat. Lukeeko nuoret edes enää Akuja? Tunnetteko ketään I(i)nes-nimisiä ja ovatko he saaneet kärsiä nimestään? Aku on ainakin nykyään tosi yleinen poikien nimi.
Kommentit (9)
ihan kiva nimi. Lapsellani on koulukaveri Iines ja en ole kuullut kiusaamisesta.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:12"]
Lukeeko nuoret edes enää Akuja?
[/quote]
Tietenkin lukee, se on vain suosituimpia lehtiä Suomessa... :D
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 18:12"]
Lukeeko nuoret edes enää Akuja?
[/quote]
Tietenkin lukee, se on vain suosituimpia lehtiä Suomessa... :D
[/quote]
Oon kieltämättä tipahtanu kelkasta, viimeks ollut perillä lasten lukemisista silloin kun olin itse napero.
Tunnen Iineksen eikä häntä ainakaan ole kiusattu nimen vuoksi. Nimi on jo suht yleinen ja lisäksi on paljon Minnejä, Akuja jne.
Kaunis nimi. Eiköhän nykylapsilla ole "erikoisia" nimiä, jotka muuttuvat tavallisimmaksi koko ajan.
tosi kaunis ja kiva nimi. :) en usko että kiusataan
vanhan luokkalaiseni nimi on Ines, eikä häntä siitä kiusattu :)
Tunnen yhden Ines nimisen ja mulla vaan on tuon nimen kanssa ongelma; miten se taipuu suomen kielessä? Onko se Ineksen vai Inesin?
en tunne ketään ines nimistä, mutta tiedän monta lemmikkiä joilla on kyseinen nimi. :)