"Koronasta muistiongelmia. Turussa käynnistyy selvitys koronan pitkäaiakaisoireista"
Tällainen otsikko oli Turun Sanomien paperilehdessä tänään.
Vähättelijät eivät tällaisia mieti.
Kommentit (6)
"aivosumua, muisti vaikeuksia, jopa dementian kaltaisia oireita"
Tuo on liian vähän puhuttu aihe. Nuoret luulevat selviävänsä vähällä.
Olen miettinyt, sairastinko koronan aikaisemmin, ihan perusflunssan oloinen, lapsi niiskutti pari päivää. Tämän jälkeen minulta on kuitenkin lähtenyt 2/3osaa hiuksista ja niitä lähtee edelleen kunnon tukkoja ja joudun käyttämään peruukkia (itsetuntoa nostattavaa näin 25vuotiaana), oli heikko happi pitkään, ja ihan järkyttävät ongelmat perusasioiden ja kaiken muun muistamisessa! Viime viikkoina olen alkanut oikeasti olla huolissani pääkopastani, kun en oikeasti muista mitä olen viime päivinä tehnyt saati pari minuuttia aikaisemmin, unohdan keskenkaiken mitä olin tekemässä.. Järkyttävää. Mitään puutostiloja tai toimintahäiriöitä ei ole usealla lääkärikäynneillä selvinnyt. Ei olis tullut mieleenkään mikään korona tuosta aikaisemmasta kröhästä mutta näitä jälkeenpäin ilmenneitä juttuja ajatellen... Onkohan ne vasta-aine testit mistään kotoisin?
Vierailija kirjoitti:
"aivosumua, muisti vaikeuksia, jopa dementian kaltaisia oireita"
Ihan perus mielialalääkkeiden oireet mitä vetää lähes jokainen nykyään.
Tämä on tauti jolle hallitus halusi sinutkin altistaa.
"toipuminen voi pitkittyä myös 18-34 - vuotiaiden perusterveiden nuorten aikuisten ikäryhmässä"