Marinin kuvista miehen mielipide
Eli lopettakaa jo asiasta vääntäminen! Olen kannaltani ns. persu, mutta ihan oikeasti, ei tuo kuva ole ihmeellinen. Jos vaikka keskityttäisiin vääntämään asioista. Minua ei tippaakaan haittaa, jos tehdään jokin haastattelu ihmisestä ja otetaan sitten tyylitelty kuva, joka oikeastaan ei edes paljasta mitään. Aivan sama, olisko siinä vaikka joku Petteri Orpo tai Krista kiuru. Tuo nyt on jokin haastattelu jossain lehdessä. Julkaisu osui pieleen ajankohdallisesti, kun ollaan taas koronan kourissa, mutta nämä aikataulut sovitaan etukäteen. Enemmän minua haittaa se, että tässä unohdetaan keskustella esim. niistä miljardeista, joita ollaan lahjoittamassa pois Suomesta välimeren velttoilijoille. Vaikka en ole Marinin kanssa monestakaan asiasta edes lähellekään samaa mieltä, niin antaa nyt ihmisen tämän osalta kuitenkin olla.
Kommentit (46)
Kyllä pahempi tapus oli Halla-ahon villapaita-kuva.
En ole kuvia nähnyt eikä kyllä kiinnostakkaan pätkääkään.
M34
Minusta Marin on täys pelle. Itserakkauden ja itseihailun pauloissa ja se edellä mennään. Vaikka oikeasti pitäisi johtaa kansakuntaa.
T nainen
Mainoskuvahan tuo, ja olematon tissivakohan siellä näkyy. Jos laittaa verkkosukkakuvia tai tissivakokuvia lehtiin, niin niitä kai saa kommentoida? Oli sitten kyseessä intersektionaalinen feministi tai ei.
Mutta ennemmin ajatus pääministeristä mainostamasta mitä tahansa tuotetta, tuntuu erittäin vieraalta.
Holkeri mainosti silakoita ja sai vasemmiston kiehumaan raivosta. Ovatko nuo korut varmasti eettisesti tuotettuja?
Vierailija kirjoitti:
Minusta Marin on täys pelle. Itserakkauden ja itseihailun pauloissa ja se edellä mennään. Vaikka oikeasti pitäisi johtaa kansakuntaa.
T nainen
Ite oot pelle
Kateus, kun on valtaa sekä hyvännäköinen. Muut naiset ei kestä. Kokoomus ei kestä, kun demari näyttää paremmalta kuin he.
Vierailija kirjoitti:
Kateus, kun on valtaa sekä hyvännäköinen. Muut naiset ei kestä. Kokoomus ei kestä, kun demari näyttää paremmalta kuin he.
Aaa - kateuskortti on hyvä nostaa esiin, kun ei ole muuta sanottavaa...
Naiset tuota asuvalintaa näyttävät paheksuvankin.
Eikö ministerillä ole oikeita töitä vai miksi energiaa riittää turhanpäiväiseen keikistelyyn...?
Niin, sitähän kansa on koko ajan pyytänyt, että keskittyisimme asioihin. Pääministerin prioritettit on aivan sekaisin - ei työllisyystoimia, jakaa lahjarahaa ympäri maailman ilma, että käyttää hetkeäkään pohtimaan miten ne rahat maksetaan takaisin, keskittyy itsensä esittelemiseen samalla kun ei tule keskusteluohjelmiin tai kyselytunnille, uhriutuu ja käskee muiden hävetä.......
Keisarilla ei ole vaatteita.
Eikös kuvalla juuri nosteta Sanna Marinia esiin ulkonäön kautta (ei, ei... ei naisia saa arvostella politiikassa ulkonäön perusteella). Kosiskellaan kaikkia tämän maan "salattujen elämien katsojia", jotka ei politiikasta mitään tiedä, mutta pääministeri, vau! oli trendi-lehdessä.... Ja nyt kaikki hörhöt on # imwithsanna...
Asian voi nähdä myös valossa, että Marin oli isänmaan, suomalaisen koru-designen ja taideteollisen ugrilaisen kulttuurin asialla. Tässä kontekstissa pieni kaistale nuoren suomalaisnaisen kuulasta, rintainvälistä ihoa on pelkästään ilahduttava pilkahdus koronaikävyyksien ja velkarahojen etelämaihin jaon rinnalla.
NYT EI OLE OIKEA AIKA MENNÄ PLAYBOY:HIN !
Mitäs jos edellisestä pääministeristä olisi ollut tuollainen kuva miestenlehden kannessa? Olisiko twitter laulanut? Yleensä poliitikkoja vähän riepotellaan, mutta jos on nuori nainen, niin se ei käy. HÄH?
Kuva ei sinällään paljasta liikaa, mutta itse en naisena tahdo vastaavaan kuvaan. Koen, että siinä provosoidaan tyyliin " minulla ei ole alusvaatteita, tämä takki voi aueta tai valahtaa päältäni tai jos joku yrittää sen repiä pois, niin tappelen/antaudun, et voi kokeilematta tietää kummin". Ei sovi omaan naiskuvaani. En itse esiintyisi julkisesti noin. Ei lisää tasa-arvoa. Vaatteet tilanteen mukaan, kiitos.
Mielestäni ei ole hyvänmaun mukainen. Kyseessä on kuitenkin suomen tämänhetkinen pääministeri, eli odotan todellakin korrektia käytöstä jota tämä ei edusta. En ymmärrä mikä on pointti, tuo korujen mainostus vaiko se että minulla ei ole rintaliivejä? Miettinyt että miltä naisita tuntuu kun naisten asioita ajetaan niin aina on kuva isosta treenatusta pyllystä tai nainen ilman rintaliivejä. Sitäkö on olla moderni nainen, mitä se tarkoittaa? Mielestäni paljon älykkäämpää olisi päteä ansioilla ja "sanoa" jotain.
No sehän oli kuvan tarkoituskin, saada huomio pois lahjamiljardeista.
Toisaalta valitetaan, että naisia ei saisi ulkonäön vuoksi arvottaa, eikä naispoliitikon vaatteita saisi arvostella, toisaalta käytetään edullista ulkonäköä härskisti hyväksi. Jotenkin laskelmoitua, nyt pitäisi keskittyä asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli lopettakaa jo asiasta vääntäminen! Olen kannaltani ns. persu, mutta ihan oikeasti, ei tuo kuva ole ihmeellinen. Jos vaikka keskityttäisiin vääntämään asioista. Minua ei tippaakaan haittaa, jos tehdään jokin haastattelu ihmisestä ja otetaan sitten tyylitelty kuva, joka oikeastaan ei edes paljasta mitään. Aivan sama, olisko siinä vaikka joku Petteri Orpo tai Krista kiuru. Tuo nyt on jokin haastattelu jossain lehdessä. Julkaisu osui pieleen ajankohdallisesti, kun ollaan taas koronan kourissa, mutta nämä aikataulut sovitaan etukäteen. Enemmän minua haittaa se, että tässä unohdetaan keskustella esim. niistä miljardeista, joita ollaan lahjoittamassa pois Suomesta välimeren velttoilijoille. Vaikka en ole Marinin kanssa monestakaan asiasta edes lähellekään samaa mieltä, niin antaa nyt ihmisen tämän osalta kuitenkin olla.
Missasit pari pointtia tästä kohusta:
1) Pääministeri toimi (tietoisesti tai tietämättään) Kalevala Korun mainosmallina
2) Pääministerin arvoon ja etikettiin sopivaa ei ole "rohkeissa" kuvissa esiintyminen
Mun mies sanoi aikalailla samaa eli näin se meni: 1) joo, kaula-aukko on rohkea 2) mitään ei näy 3) miksi kaikki jauhavat tästä?
Jaha. MIES on puhunut.