Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ratsastusvaatteissa yleisesti ihan älyttömän pienet koot?

Vierailija
12.10.2020 |

Mulla normaali vaatekoko 40/ M, joskus sopii 38:kin. (Lyhyt, kurvikas kroppa, kapea vyötärö mutta lantiota ja rintoja riittää, Sopivien tai istuvien vaatteidenn löytäminen ylipäätään hankalaa. )

Ratsastusvaatteita sovittaessa sopiva koko on järjestään 42-44..! Onko tää nyt vaan oma ongelma vai oikeasti voiko yhdessä lajissa olla koot ihan erilaiset normikauppakokoihin verrattuna? Onko ratsastusvaatteet vain teinitytöille tai tosi hoikille ammattiratsastajille?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne pieniä. Itse olen 34-kokoa ja ratsastushousut 36-38.

Vierailija
22/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän housuissa kokoo 36, ratsastushousut 32-36. Oman kokemuksen mukaan siis ihan normaali mitoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mulla ihan oman koon vaatteet menee myös hevoskamoissa. Olen kokoa 34 ja S koko käytössä.

Toisinsanoen olet siis täysin muodoton lauta, jonka päälle nyt menee vaate kuin vaate. Ap kurvikkaampi ja harmittelee, ettei hänen figuurilleen ole sopivia vaatteita

Vierailija
24/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arkivaatteissa olen kokoa 38, mutta ratsastushousuista on pakko ottaa koko 40. Tilasin kerran kokotaulukon mukaan sopivat housut kokoa 38, mutta olivatkin silti liian pienet. Itsellä taitaa johtua siitä, että mulla on ns. korkea lantio ja hoikka vyötärö, eli se kohta, johon normaalivyötäröisissä housuissa vyötärö osuu, on mulla leveämpi kuin normaalissa 38-koossa. Vaikka vyötärö kapeimmasta kohdasta onkin sitä 38-kokoa.

Vierailija
25/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama on lasten ratsastushousuissa. Kokoa, jopa kahta, suurempaa on pitänyt ottaa, että menee nappi ja vetskari kiinni, ja ettei lahkeet jää pohkeisiin. Nyt on kyllä tullut hyviä niitä pujotettavia malleja, joissa ei siis ole vetskaria. Näissä on mun mielestä väljempi mitoitus ja korkeampi vyötärö.

Vierailija
26/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus että ratsastusvaatteet on suunniteltu aika kurvittomille naisille. Itselläni G-kupin tissit ja aika ylhäältä asti leveä lantio. Vaatekoko 36-38 normaalisti, mutta ratsastuskamat 44. Painoa on 53 kg joten en ole niin lihava ettei hevoset jaksaisi kantaa.

Koon 36 rinnanympärys on 84cm, vyötärö 68cm ja lantio 92cm noin yleensä.

Joku tässä sinun kertomuksessa ei päde. 92 senttinen lantio ei ole leveä, ellet ole 145 cm pitkä. G- kupin tissit tarkoittaa todella suurta eroa rintojen ja rintojen alla olevassa mitassa. Eli jos rintojen ympärys on 84 cm, niin puhumme jostain aivan käsittämättömän kapeasta rinnan ympäryksen alla olevasta mitasta, koska G kupissa se ero on 29 senttiä. Eli mitta olisi 55cm.

Jos siis mittasi ovat nämä, niin totta tosiaan ymmärrän, että sinulla on vaikeuksia löytää sopivia vaatteita. Koska muut eivät ole aika kurvittomia, vaan sinä olet todella kurvikas.

Mitä tuohon 44 kokoon tulee se saattaa olla italialaisten kokoja ja ne ovat tyyliin italialaisten koko 40 on EU-kokona 36 ja 44 on 40.

Vierailija
27/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo huomannut, että olisi. Tosin ei mulla olekaan kuin kahdet ratsastushousut. Ratsastusmerkin takki ja hame vastaavat normaalia kokoani, tai itse asiassa takin olisin voinut ostaa pienempääkin kokoa. Eiköhän tämä riipu ihan merkistä, ja eri merkeilläkin (esim. Horze) voi olla eri tavarantoimittajia, joilla hieman eri mitoitukset. 

Vierailija
28/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä ole Suomen talveen suunniteltu. Monta kokoa suurempaa saa hankkia jos aikoo kerrastoa väliin laittaa. Nykyään on onneksi jo ratsastukseen suunniteltuja toppahousuja ja -haalareitakin.

Vierailija
29/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi niistä puuttuu heijastimet

Vierailija
30/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nykyään tavallisen kaupan 38 on jo lihaville.

ratsastuskamat on normaaleissa koossa sitten

Vierailija
31/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehetkö sitten automaattisesti ovat aina tosi painavia? :D Mies voi helposti painaa alle 60 kg, jos ei ole pitkä mies. Ei miesten ole mikään pakko hankkia sitä rasvaa tai lihasmassaa.

Vierailija
32/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko kokoa 38 käyttävä on jonkun mielestä lihava?

Vierailija
33/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko kokoa 38 käyttävä on jonkun mielestä lihava?

Ei, mutta jos on ihminen, jolla on tosi paha olo eikä oikein mitään sisältöä elämässä, voi tällainen ihminen kokea, että haukkumalla muita oma olo helpottuu. Eihän se helpotu, mutta kait se hetkeksi vie ne omat ongelmat mielestä.

Vierailija
34/34 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hehtoreidet vaikka hoikka olenkin, on ollut vaikea löytää ratsastushousuja jotka reisistä ok eikä vyötäröltä löysät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä