Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista luulet että heikkolahjaisen elämä on?

Vierailija
07.01.2014 |

Kerroppa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se näyttää olevan hirveän hankalaa.

Vierailija
2/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättömyys on siunaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että aika simppeliä. Näin päättelen siitä, että olen tavannut pari henkilöä, joita epäilen heikkolahjaiseksi, jos ovat ns. normaaliälyisiä, niin sitten ainakin sieltä ÄO-asteikon normaalin alarajalta. Vaikutti siltä, että heidän elämänsä ja ajatuksensa kulkevat kohtuullisen suoraviivaisesti.

Vierailija
4/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ap:n kirjotusten perusteella kovin hankalaa. Kun ei voi opiskella, ei voi erota, ei voi mennä töihin, ei voi tehdä oikein mitään.

Vierailija
5/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin tanssisi ruusuilla.

Ei huolen häivää ja joku muu huolehtii kaikesta.

Suosittelen!!!

Vierailija
6/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita: kerropa.

Vierailija
7/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulen, että se on iloista ja helppoa.

Vierailija
8/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:14"]

Luulisin, että aika simppeliä. Näin päättelen siitä, että olen tavannut pari henkilöä, joita epäilen heikkolahjaiseksi, jos ovat ns. normaaliälyisiä, niin sitten ainakin sieltä ÄO-asteikon normaalin alarajalta. Vaikutti siltä, että heidän elämänsä ja ajatuksensa kulkevat kohtuullisen suoraviivaisesti.

[/quote]

Minä olen heikkolahjainen ja äo on kaikkien testien mukaan noin 130. Ei se ole kiinni mistään älykkyyden mittauksesta.

Vierailija
9/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele heikkolahjanen, onko sellaisia edes olemassa tässä täydellisten ihmisten

mailmassa.

Vierailija
10/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:14"]

[/quote]

Minä olen heikkolahjainen ja äo on kaikkien testien mukaan noin 130. Ei se ole kiinni mistään älykkyyden mittauksesta.

[/quote]

Saatat olla heikkolahjainen jollain osa-alueella ja pärjätä heikosti elämässäsi, mutta et ole kokonaisvaltaisesti heikkolahjainen. Et voi olla, koska oikeasti heikkolahjainen ihminen ei saa älykkyystesteistä hyviä tuloksia. Joillain ihmisillä vaan asiat menee persiilleen ja on vaikeaa, ilman että olisi heikkolahjainen.

Vierailija
11/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Teuvo Hakkaraista ja näette. Tyhjä katse silmissä ja suu auki kohelletaan.

Vierailija
12/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuttu tunne kun en osaa tiluluttaa skepaa,niin ketuttaa.

Vierailija
13/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:19"]

Se on kuin tanssisi ruusuilla.

Ei huolen häivää ja joku muu huolehtii kaikesta.

Suosittelen!!!

[/quote]

No mä ap olen siis heikkolahjainen eikä mun elämä ole todellakaan helppoa. Kuka muka huolehtisi asioista?

Vierailija
14/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto lisää tuskaa.

Vierailija
15/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä, millaisiin olosuhteisiin on syntynyt ja kuinka ympäristö suhtautuu. On kurjaa jos ympäristö pilkkaa koska ei kykene tekemään samaa kuin useimmat. Jatkuvan mollauksen takia ei ehkä lopulta edes yritä mitään, ja siitä vasta riemu repeää. Mutta jos on päässyt kunnialla kouluista läpi ja saanut töitä, niin ei kai se elämä kamalasti muiden elämästä poikkea.

Vierailija
16/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukulaiseni on vähän "hidas". Ei siis vammainen tai jälkeenjäänyt vaan hänellä vaan syttyy lamput hitaammin tai ei sitten ollenkaan. Tuntuu näin normaalin ihmisen arkeen verrattuna olevan aika helppoa. Hänelle viikon isoin kriisi on jos ei pääse kampaajalle tai jos väsyttää kun tulee kotiin töistä/koulusta. Jos joku muu valittaa jostain vähän vakavammasta (esim. eräs sukulainen avautui vaikeasta raskaudestaan) on hänellä aina hyvin tökeröt vastaukset... ihan niin kuin joku "kaikki on ihanaa pinkkiä hattaraa" olisi joku yleinen korjaus kaikkeen. Tuo ihminen ei myöskään ymmärrä ironiaa tai huumoria vaan kaikki pitää vääntää rautalangasta.

Vierailija
17/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista varmaankin.

Vierailija
18/18 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:38"]

Riippuu varmaan siitä, millaisiin olosuhteisiin on syntynyt ja kuinka ympäristö suhtautuu. On kurjaa jos ympäristö pilkkaa koska ei kykene tekemään samaa kuin useimmat. Jatkuvan mollauksen takia ei ehkä lopulta edes yritä mitään, ja siitä vasta riemu repeää. Mutta jos on päässyt kunnialla kouluista läpi ja saanut töitä, niin ei kai se elämä kamalasti muiden elämästä poikkea.

[/quote]

No mun elämä on tuo eka vaihtoehto. Mä kyllä ymmärrän huumoria joskus en jotain vitsiä tajua,mistään politiikasta tai taloudesta en osaa keskustella vain arkielämästä ja yksi vaikea paikka on lasten pelien peliohjeet niitä en tajua millään. Kouluja en pääse läpi matikan ja esim kirjanpidon vaikeuden takia. ap.