Lapseni toi kotiin 3 koetta joista oli kaikista saanut täydet pisteet.
Minä huono vanhempi katsoin reppuun vasta nyt kun oli lähdössä joululoman jälkeen taas kouluun.
Kommentit (10)
Kyllä aika tasoittaa viimeistään yläluokilla
Mä en ole kattonut koskaan lasten reppuun. Sen sijaan olen kyllä hyvin perillä kokeista ja niiden palautuksista. Kerkeehän noita kokeitakin nytkin fiilistelemään.
Pullakahvit tänään sen kunniaksi, ellei jopa leivokset!
Ne ovat vain papereita, joiden olemassa oloa ei muista enää kukaan siinä vaiheessa, kun ollaan aikuisuuden kynnyksellä, kun ihan oikeasti käydään kilpailua siitä opiskelupaikasta, jonka saa vain muutama ja saatika kun käydään kilpailua siitä työpaikasa, jonka saa vain yksi muut arvot ratkaiseen, eikä alaluokkien koenumero.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:20"]
[/quote]
Ni. Tässä hieno esimerkki suolalaisesta ihmisestä. Tän paremmin ei voi tiivistää kateutta, katkeruutta, pahansuopuutta, empatiakyvyttömyyttä, latistamista. Lisää vaan masennuslääkkeitä naamariin niin tasoitutaan loputkin mahdollisimman tasaiseksi tuonne kuraiseen maahan. Yhdessä asiassa olet kyllä lahjakas: tämän enempää typemyttä pn yhteen lauseeseen mahdotonta saada. Onneksi olkoon.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:20"]
[/quote]
Ni. Tässä hieno esimerkki suolalaisesta ihmisestä. Tän paremmin ei voi tiivistää kateutta, katkeruutta, pahansuopuutta, empatiakyvyttömyyttä, latistamista. Lisää vaan masennuslääkkeitä naamariin niin tasoitutaan loputkin mahdollisimman tasaiseksi tuonne kuraiseen maahan. Yhdessä asiassa olet kyllä lahjakas: tämän enempää typemyttä pn yhteen lauseeseen mahdotonta saada. Onneksi olkoon.
[/quote]
siis tympeyttä. Ja siinähän oli jo toinenkin vähättelijä ehtinyt linjoille. Nyt on nyt ja se mikä tässä hetkessä tuottaa iloa rakentaa pohjaa tuleville iloille. Ei ole ollenkaan yhdentekevää miten kouluaan lapsena käy.
joo. silti, jos et ole suuna päänä tunnilla osallistumassa ja opea palvomassa, saat vain hyvän arvosanan todistukseen. kun ei muka oma kiinnostus riitä kiitettävään=open jatkuva nuoleskelu.
pieni se on valta nykyopella, mutta selitäpä täysiä koepisteitä kotiin tuovalle alakoululaiselle, ettei tuntiaktiivisuutes vaan riitä kiitettävään todistuksessakin.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:29"]
joo. silti, jos et ole suuna päänä tunnilla osallistumassa ja opea palvomassa, saat vain hyvän arvosanan todistukseen. kun ei muka oma kiinnostus riitä kiitettävään=open jatkuva nuoleskelu.
pieni se on valta nykyopella, mutta selitäpä täysiä koepisteitä kotiin tuovalle alakoululaiselle, ettei tuntiaktiivisuutes vaan riitä kiitettävään todistuksessakin.
[/quote]
Pärstäkerroin vaikuttaa läpi elämän, se on ihan biologiaakin. Mutta jospa selität lapsellesi että sinä olet tuollainen ja kelpaat juuri sellaisena, olet parhaasi tehnyt ja se RIITTÄÄ. Opettajia on joka lähtöön, mutta harva edellyttää mitään miellyttämistoimia kiitettävän vuoksi, eiköhän se ole ihan omaa kuvitelmaasi. Miksi lapsesi pitäisi saada todistukseen kiitettävä? Sillä tuntiaktiivisuudella mitataan taitoja jotka liittyvät siihen mitä sinä teet niillä tiedoillasi ja on yhtä tärkeää kuin itse tieto. Mut olennaista tuossa on että lapsesi on ollut ahkera ja tehnyt parhaansa ja se riittäköön. Se että aina vaan pitää olla enemmän ja mieluiten kaikesta kaikki, kasvattaa lapsesta neuroottisen stressaajan. Olkaa iloisia siitä, miten asiat on.
Niin, sinä huono. Minä hyvä. Ymmärsin kysyä lapseltani heti joululoman alkajaisiksi, miten kokeet olivat menneet. Hän näytti minulle neljä koetta, joista kaikista oli tullut täydelliset arvosanat. Lisäksi hän oli saanut stipendin ja hymytyttöpatsaan.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:59"]
Niin, sinä huono. Minä hyvä. Ymmärsin kysyä lapseltani heti joululoman alkajaisiksi, miten kokeet olivat menneet. Hän näytti minulle neljä koetta, joista kaikista oli tullut täydelliset arvosanat. Lisäksi hän oli saanut stipendin ja hymytyttöpatsaan.
[/quote]
Miksi sinä, "hyvä" äiti, kysyt lapseltasi kokeiden tuloksia vasta koulun jo päätyttyä? Eiköhän ne kokeet ole saatu jo aiemmin sieltä koulusta.
No nii, oikeesti. En minäkään kurki lapseni koululaukkuun. Tänä aamuna esitteli laukkua läpikäydessään jotain hämähäkkiä, jonka oli tehnyt käsityötunnilla. Kokeet muistaa näyttää aina vaihtelevalla menestyksellä, välillä muistan kysellä kokeiden perään ensin, välillä se koe tuodaan minulle nähtäväksi (minulle siksi, että yleisimmin olen ensinnä kotona).
No turha tuosta murehtia. Kehu nyt lastasi senkin edestä ja kerro kuinka ylpeä olet. Kerro myös, että hän saa olla tuollaisista koetuloksista itsekin ylpeä ja kertoa niistä heti teille. Te kun mielellänne kuulette miten koulussa on mennyt. Ja että sa kertoa ilman suuttumisen pelkoa niistäkin kokeista, jotka ovat huonommin menneet. Sitten vaikka tehdään yhdessä sen puolen harjoituksia ja seuraava koe meneekin jo varmaan paremmin...